..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

سراب 26 / دی /90

مجله روزهای زندگی 15 دیماه 90 یکی از غزلهای نارس من و چاپ کرده بوده خواستم اسکن کنم بذارم اینجا چرا که شعرهای قشنگی در کنارش بودن و همینطور عکس کورس عزیز که مدتهاست ندیدمش ! اما دیدم اون غزل ، یکی از پست های این وبلاگه و تکراری میشه!

دیگه منصرف شدم و یکی از غزلهای سالهای گذشته م رو قرار دادم تا یاد و خاطره ی ایام دانشگاه رو گرامی بدارم


 سراب

 

دو سه روز است د لم در تب و تابی دگر است

به نظر می رسد ، آغاز عذابی دگر است

 

گر چه ، کبک دلم از چنگ عقابی،رسته

بال و پر بسته ی چنگال عقابی دگر است

 

هر چه گویم : دل غفلت زده ام ! خواب بس است

این نه آن چشمه ی جوشان ، که سرابی دگر است

 

ولی افسوس ! که دل - این دل وامانده ی -  من

نیست آگاه و از این خواب ، به خوابی دگر است

 

بازهم ، در به در کوه و بیابان گشتن

این همان عاقبت خانه خرابی دگر است

1- مهمان عشق 2- غزل کردی


همین دوسه سال پیش وقتی مهرداد برای کارت عروسی اش بازهم سخت گیر شد و بالاخره این غزل را به رنگ طلایی در آن کارت های دعوتش حک کرد اولین باری بود که دیدم شعرم خیلی هم به درد نخور نیست حداقل این یکی یه جایی به درد خورد !!

با آرزوی خوشبختی برا مهرداد عزیز اونو اینجا قرار میدم:

برگ زردیست تحفه ی پاییز !!


1)  :        " مهمان عشق "

 

پای بر چشمم گذار، ای بهترین مهمان عشق!

تا به یٌمن مقدمت، بر گسترانم خوان عشق

 

این تن یخ کرده ی دلمرده را ، جانی ببخش

با حضور گرمت ، ای خورشید تابستان عشق

 

گرچه قابل نیست، اما در میان سینه ام

خانه ای سازم برایت،از گل و سیمان عشق


زیر پامان : یک گلیم پاره از جنس غرور

پیش رومان : سفره ای از آب عشق و نان عشق

 

مصرعی از قلب تو، با مصرعی از قلب من

شاه بیتی می شود – بی مثل – در دیوان عشق

 

کاش ! این رود خیالاتم ، به دریا می رسید

تا بیا شوباند این خواب مرا ،طوفان عشق

 

آه ! ای ابری که روی آذرخشت با من است

کی شود؟ از سر بگیری ، بارش باران عشق

 

آبرو را ، گرچه در عشقت ، غرامت داده ام

باز هم آماده ام ، تا پس دهم ، تاوان عشق

 

بازگشتی نیست، از این راه نیمه طی شده

با تو : ماندن ، از تو : گفتن ، بی تو هم : پایان عشق


  2) :    اینم یه غزل  کردی ام به اسم  " گلی " که بلد نیستم بنویسمش و فقط فایل صوتی اش رو میذارم!


                                     دانلود غزل کردی " گٌلی "