..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

۱) خداحافظ ۲) غزل کردی « نچیدو »

هفتم خرداد۷۴ برایم روزی خاطره انگیز بود دو روز بعد امتحان میان ترم شیمی ۳ که یک کتاب قطور و سنگین بود ودر عصر همان روز نیز جشن فارغ التحصیلی را پیش از موعد داشتیم غزلی در من شکل می گرفت که تمرکزم را برای خواندن درس مخدوش می کرد طوریکه تا تمام ابیاتش به روی کاغذ نقش بست رهایم نکرد ! تا با دست پر راهی آن مراسم شوم! 

 روز بعد از جشن فارغ التحصیلی در کلاس معادلات و دیفرانسیل که همه ی شیمی محض ها و شیمی دبیری ها کلاسی بانفرات زیاد را تشکیل داده بودن مثل همیشه دیر به کلاس رسیدم دیدم همه ی دانشجویان از جمله استاد دارند مطلب پای وایت بورد را می نویسند من هم بلافاصله کاغذ و قلم در آوردم و آماده ی نوشتن شدم اما دیدم که همه دارند این غزل که با خط قشنگی نگاشته شده بود را می نویسند خجالت زده از کلاس زدم بیرون و آن روز دیگر به آن کلاس بر نگشتم !   

یک چیز جالب دیگر این بود که وقتی یک بیت این غزل رو در گوگل سرچ کردم متوجه بیشمار دختران و پسرانی شدم که این غزل را به اسم خود در وبلاگ هایشان نوشته بودند و حتی بعضی از آنها از آن به عنوان سروده ی جدیدشان نام برده بودن !! نوش جانشان !  

از شاعر و همکلاسی نازنینم - عباس کرخی عزیز از نیشابور - که زحمت تبدیل ویدئو  و ارسال آن را کشیده بودند و اتفاقا مجری خوب آن مراسم جشن فارغ التحصیلی نیز بودند نهایت سپاسگزاری رو دارم !  

 

خداحافظ گلِ همواره در یادم ! خداحافظ 

 نگار خوش خط و خالم - پریزادم- خداحافظ 

 

من و تو راهِمان  از هم جدا - تقدیرمان اینست

تو چون شیرین و من از نسل فرهادم! خداحافظ 

  

اگر چه حتم دارم که مرا از یاد خواهی برد 

 ولی هرگز نخواهی رفت از یادم ٬خداحافظ  

 

دگر بعد از تو ای خورشید تابستانیِ عمرم !

ببارد برف دَی در تیر و مردادم ٬ خداحافظ 

 

«تو را با لحظه های سبز و شیرینت رها کردم»

و خود چون برگ پاییزی که افتادم خداحافظ 

 

و کاش آن لحظه را هرگز به چشمانم نمی دیدم:

نگاهت را - پس از آنکه ندا دادم : خداحافظ !

  

دانلودفایل تصویری غزل خداحافظ درجشن فارغ التحصیلی ۷۴  

 

غزل کردی « نچیدو » رو بخاطر تلفظ ناصحیح یه واژه مجبور شدم بازخوانی کنم که اینجا لینک دانلودش و میذارم ! بازهم بخاطر عدم تسلط به رسم الخط کردی از ننگاشتن آن عذر میخوام ! 

 

دانلود غزل کردی ( نچیدو )