..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

هنوزدست زمانه ...

     مبارک بادت این عید و همه عید !      خجسته بادت این سال و همه سال !

 گل عید 92  

       هنوز دست زمانه مجال اگر دهدم 

      دری به عشق گشایم دوباره روی خودم 

  

 

                      دوباره آمده فصل قشنگ چیدن تو

                    که باز از گل نام تو پُر شود سبدم 

 

 

  سه سال می شود آری سه سال طاقت سوز 

    نجنبم آخرش این انتظار می کُشَدَم 

  

 

       بیا ز خاک برویانم ای بهارِ وجود ! 

            و گرنه بی تو بپوسم در این دیارِ عدم 

  

 

                          چو بِرکه ارزشم ای ماه !  همنشینی توست 

                                       بدون تو به پشیزی کسی نمی خردم 

 

  

                                     چو برّه رام تو اَم، اینچنین رهام مکن 

                                                             نبودنت برهوتی ست گرگ می درَدم

 

 

 

                                 میان کوچه ی زلفت ببین! که گم شده ام 

                                              که بی چراغ نگاه تو، راه نابلدم 

 

نظرات 103 + ارسال نظر
فائزه چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:09

مث همیشه شعراتون عالی و شنیدنی



.

بهاریه ی ناقابلی بود ببخشید دستم خالی ست !

کاوه چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:46 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

چو بِرکه ارزشم ای ماه ! همنشینی توست
بدون تو به پشیزی کسی نمی خردم


سلام شاعر...

آخر پاییز 91
یکی از شبهای قشنگی که با مهرداد تا صبح حرف زدیم شبی بود که خونه شما بودیم! البته فقط 2 نفر تا صبح بیدار موندن!!!.. و من بین شیرینی حرفهای مهرداد و خواب بر خلاف بقیه نشستم پای حرفهایش (من ِ خابالو!)
این بین چند دقیقه هم با گوشیم صدایش را ضبط کردم برای گوش کردن همیشه آن صدای نازنین...
یه جایی از حرفهاش مهرداد راجع به وبلاگش میگه:
یک وبلاگ اگر حتی یک خواننده هم داشته باشد کافیست به شرط آنکه بیاید و بخواند و منتظرت باشد نه اینکه بدون توجه به تو و احساست و نوشته های وبلاگ و احیانا از روی عادت و رعایت اداب و ادب نظری بگذارد!

بهر حال من هم پیرو آن گفته نمیخواهم نظرم را به شکل مرسوم و آغشته به حرفهای تکراری برایت بگذارم...

فقط بدان که: عالی بود

سپاس کاوه جان !
منت گذاشتی !
اون شب و شبهای دیگرش فهمیدم که ارادتت به شعر و غزل از ما بیشتره : و تو شاعرتری از ما ! همانگونه که سری از ما !
تو را من دوست دارم بیشتر از شعر هام حتی !

نون الف چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:48 http://lore.blogsky.com

عیدتون مبارک :)

صد سال به از این سال ها !

رسول رضایی چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:49 http://www.omran-pnu-91.mihanblog.com

سلام استاد عزیزم
این شعر رو قبلا شنیده بودم قند مکرر بود
دوباره آمده فصل قشنگ چیدن تو /// میان کوچه ی زلفت ببین! که گم شده ام

این دو قسمت رو خیلی دوس داشتم
درود بر شما

مرسی رسول جان !
ناقابله !

یاسی چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:58

در سپیدی زمستان رنگ بهار جویم ز تو
در بهاران دلم رنگین کمان جویم ز تو
من که هر دم مینگارم یک چرا در خط عمر
پاسخی بی شک و تردید ، عاقبت جویم ز تو
سال نو بر شما مبارک باشه.2تا تبریک یکی به خاطر بهار و دیگری زیبایی شعرتون که ستودنیست.2بیت ناقابل بالا تقدیم به شما.

سلام شاعر نازنین سلام یاسی عزیز
اولش مرسی بخاطر شعر قشنگت
بعدشم این بهار و هزاران بهار مبارکت
عیدت قرین سبزی و سبزینگی باد !

نون الف چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:45 http://lore.blogsky.com


با این که خودم گرفتارم و کم سر میزنم ولی وقتایی که کم میام دلتنگ شعراتون میشم

شعرهای خودتون که قشنگترند

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:18

سلام و درود بر استاد واقعا هم فالبت شادمون کرد وهم این شعر آقا ماهم آپ شدیم بیایتن وشرمندمون کنین

مرسی عزیز
لطف دارین به شعرهای نارس من
آره اومدم نه آدرست خیلی کامل و جامعه !!

پژمان چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:51 http://pejman132.blogsky.com

سلام استاد.خوبین؟
عیدتون مبارک.بهارتون شیک
ببخشین روز همایش زود رفتم!
راستی این شاعری که گفتین که ایوانی بوده همون(...ترکه) کی هست؟ خیلی ها فکرشون منحرف شد ها

سلام پژمان جان خوبی ؟
عیدتم مبارک
اون شاعرو ( نجف ) اگه اشتباه نکنم

ایمان چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:23 http://farzegah.blogfa.com

این من بودم سلام و درود بر استاد واقعا هم فالبت شادمون کرد وهم این شعر آقا ماهم آپ شدیم بیایتن وشرمندمون کنین

حدس میزدم
چشم اومدم

zeouse چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:39 http://alimahmoodist.blogfa.com

سلام استاد خیلی زیبا و شنیدنی

قربانت عزیز

محمودی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:03

سایه حق
سلام عشق
سعادت روح
سلامت تن
سرمستی بهار
سکوت دعا
سرور جاودانه
این است هفت سین آریایی تقدیم شما معلم گرامی
عید باستانی نوروز مبارکتان
سلام وعرض ادب خدمت معلم عزیزی که سعادت حضور در کلاس درسش رانداشتم
سال۸۶در نشریه پرسش مهر۸کادری بانام معرفی شاعر محل زندگی خود داشتیم از جنابعالی دعوت گرفتیم وقبول زحمت فرمودین
اتفاقا برتر استان شدیم وبرای مرحله کشوری<پ>خواست که ما...
خلاصه مرکز استان رفت و ما چون شهرستان بودیم و اونم ایوانی از قافله عقب موندیم
بی لطفی ما رو به بزرگی خودتون ببخشین واسه عرض ادب خدمت نرسیدیم

این قسمت شعرم داخل نشریه جای دادیم:
چویلم نذر ایوانو کوریل جیور شیرانه
تن و گیانم و قربان پیاگیل جیور امیرانی

یقینا نرفتنتون به مرحله ی کشوری از تیول گرجه ی من بوده !
سلام خانم محمودی
خوش اومدین اینجا
عیدتون مبارک

مهندس قلابی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:09

سلام استاد تو آخرین جلسه شعر کردی تو ارشاد یه تیکه شعر از مهرداد خوندی در مورد سارا‌.. من عاشق ساراگوسام..خیلی قشنگ بود میشه بنویسیش؟؟

سلام مهندس واقعی ! خوبی قربان ؟

تو بگو در هر بازی ببازد
تو بگو 10 گل از رئال مادرید بخورد !
سارا !
من عاشق رئال ساراگوسام !!

شبنم پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:39

سلام مثل همیشه خیلی خیلی زیبا بود

سلام شبنم خانم
نت نیا ! درسات و بخون!

ری را پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:21

درود بر سراینده بی رقیب غزلهای ناب عاشقانه
...
بیا ز خاک برویانم ای بهارِ وجود !

و گرنه بی تو بپوسم در این دیارِ عدم
....
بسیار زیبا و خواندنی......دست مریزاد

سال نو مبارک امیدوارم سالی سرشار از موفقیت و کامیابی در کنار خانواده محترم در پیش داشته باشید....

سلام ری را جان خوبی عزیز ؟
سال نو مبارک
روزهایت قشنگ و آفتابی

من وخواهرم پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 http://www.manokhaharam23.blogfa.com

در محاصره دغدغه های بیکرانم...

کلاهم را به احترام لبخندت برمیدارم....

سلام از ماست امروز و هزاران سال دیگر هم

محمودی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:15

شانس نام مستعار خداست
آنجا که نمیخواهد امضایش پای داده هایش باشد
سلام
معلم گرامی نشریه مون تا اون مرحله هم پیش رفت به یمن نام عزیز شما بود
دو صد هزار مرحله کشوری وبالاتر فدای یه تار موی همشهری عزیز.

مرسی خانم محمودی لطف دارین شما
ولی این ، چیزی از گرجه بودن تیول من کم نمیکنه !

مهدیــ... پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:29

به به چه قالبییی
چه قالبییی، آدم روحش شاد میشه!!!!!
فک کنم برای یه بار هم که شد وبتون یه قالب خوب به خودش دید!!
شعر هم خوووب بود.

دستتون درد نکنه !
نفهمیدیم این تعریف قالب کنونی بود یا مذمت و بدگویی قالب های قبلی !

کیومرث مرادی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:25 http://kmoradi.blogfa.com/

سلام بهارت بهاری تر!
علی عزیزم! مگر می شود تو را خواند و حیرت نکرد؟
به من سربزن!

سلام شاعر غزل های هییشه مانا !
بهارت خجسته باد !

اذر ولی زاده پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:30 http://ajib-natamam.blogfa.com

سلام جناب مهندس محمدی

سالی خوش و خرم همراه با عزت و سلامتی و سربلندی و ارزوی داشتن روزهای خوب برای شما و مملکت به تاراج رفته مان آرزومندم .

سلام دکتر جان
عیدت مبارک !
همینکه هستی و بلاگ قشنگت بروز می شود کلی می ارزد
اما روزهای خوش مملکت را...
که دیگر آب برده است ما را !

آرزو پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:57 http://http://tabasom-baroon.blogfa.com/

سلام بر بی وفااااااااااااااااااااااااترین عموی دنیا...
بابا یه نیم نگاهی..نظری..گذری....
چشم به در خشک شد..بیاین دیگه!...

سلام آرزو جان
همین الان میام

avin پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:59 http://avinamour.blogfa.com

رخ این زندگی را هر روز باید بوسید که در آن یک چیز قابل دوست داشتن وجود دارد...

همین که هستی زندگی خوب است و چیزی دارد

گلاره پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:46 http://farzegah.blogfa.com

سلام آقای محمدی شعرات خیلی قشنگ بودن شعرهای دالگ ومیدان چفتگه رو میگم
(آفرین یه چیو خیدان له یک)
گفته ی ایمان:آقای محمدی کیمیا هم هاتو شیت م کرده
شما میگین چکار کنم
جواب خودمو برای خودم بفرست تا کیمیا نفهمه وگرنه واویلا گفته ی منم حذف کن لطفا

تحمل کن چرا که از ازل گفته اند :
چون می گذرد غمی نیست !

فرید جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:34 http://faridshaabani.blogfa.com/

جهان سوم جائیست که مردمش به جای حل مشکلاتشان

سعی میکنندبه بهترین شکل خود را با ان تطبیق دهند . . .



سلام استاد فضای وبلاگتون خیلی بهاری شده ، همیشه شاد و بهاری باشید

جهان سوم جاییست که اگه برنج 23هزارتومانی رو فقط 1000 تومان گران کنند ، دادِ همه در میاد اما اگه قیمتش و ببری تا 48 هزار تومان بعد بیاریش 43 هزار تومان آنچنان صفی برایش می گیرن که گویی برای برنج رایگان همراه با کباب اضافی گرفته اند !

مهندس قلابی جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:05

سلام اگه میشه و حوصله شو داری این شعر سارا رو کاملشو بنویس......


راستی یکی بهم گفت که سلاممو بهتون برسونم و بگم که هله هله دوایله قصیه گن و نوایله اشتباس!!!
گفت به علی بگو حتما خودش همیشه عقب می افتاده که اینجوری تغییرش داده؟؟!!

سلام
یعنی هله هله نوایله بوده !؟

کدوم شعر سارا رو ؟ همون بود که نوشتم !
اینا شعرهای کوتاهی بودند که از بقیه ی شعرهای مهرداد متفاوت بودن
همه شونم در قالب کتابی با عنوان " برسد بدست سارا " آماده ی چاپه که فقط گیر مجوز خود مهرداده !

محمدرضا شرفی جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:37

شگفتا از عزیزانی که هم اوازه من بودند

به سوی اوج ویرانی پل پرواز من بودند

رفیقان یک به یک رفتند مرا باخود رها کردند

همه خود دردمن بودند گمان کردم که همدردند............

مثل همیشه عالی بود

سلام محمدرضای عزیز
سال نو مبارکت باشه الهی
لطف داری قربان !

جعفر منصوریان شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:23 http://jafar60.blogfa.com

هر له ئیستاوه هتاکو نوروز

به قد قندیل و شاهو و نکه روز
به شادمانی همو گل و هوز
جژنی امسال و هزار سال پیروز


قالب وبلاگت هم بمارک عمو علی...راسی عیدی له یادتانو نجو

روزگارت همیشه بر مراد باد جعفرخان گل

مرتضی شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 http://kooris-6.blogsky.com/

سلام جناب استاد
میشه بدونم نسبت شمارو با
محمد خردادیان؟

ما علی محمد مردادیان هستیم قربان!
چون متولد مردادیم !

افسانه شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 http://gtale.blogsky.com


رسم ” خوب ” ها همین است

حرف آمدنشان شادت می کند

و ماندنشان

با دلت چنان می کند

که هنوز نرفته

دلتنگشان می شوی

چه جالب و عمیق !

Fatemehh شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:57

Salam aghaye mohammadi khobin?
Sale no mobarak... Albate bebakhshid dir shod.

ماهی رو هر وقت بگیرین خیسه ! ببخشی تازه ست !
سال نو شما هم مبارک
البته متناسب تر بگم سیزده بدرتون مبارک و ایام به کام

رسول رضایی شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:37 http://omran-pnu-91.mihanblog.com

سلام
استاد عزیزم
مرسی از کامنتتون چون من نبودم یه مدت،خود مدیر کامنتی که برای من گذاشته بودید رو رو تایید کرده بود
سال تازه بر شما هم مبارک باشه ایشالا


درود

قربانت عزیز
مشکلی نیست قصد عرض تبریک بود که اومدیم و برآورده شد

صادق حسینی یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:17 http://www.roham86.blogfa.com

عید آمد و من خانه تکانی کردم
از دل همه را تکانده ام الا تو

سلام علی آقا
سال تازه مبارک

غزل زیبایت را خواندم و بهره بردم
دست مریزاد

سلام شاعر دوست داشتنی - صادق عزیز -
امسال که دیگه به همشهریان چشم براهت افتخار دیدار ندادی
سال نو مبارک و بهارت خجسته و سرشار از غزل عاشقانه

رسول رضایی یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:40 http://WWW.OMRAN-PNU-91.MIHANBLOG.COM

سلام بر استاد عزیزم


با 4تا شعر آپم خوشحال میشم به کلبه ی حقیرانه مان تشریف بیارین

چشم الساعه

اذر ولی زاده یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:50 http://ajib-natamam.blogfa.com

سلام جناب مهندس محمدی
قربان مبارک بادت این سال و همه سال

همچنین دکتر نازنین و شاعر عزیز

بیتا یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:50 http://www.sagiiran.blogsky.com

فیلترم کردن!!!

الهی ی ی ....
اینا تا همینجاشم خوب تو و عقایدت و تحمل کردن !
خدا فیلترشون کنه !

سلام دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:58

از دست این زمانه...چقدم که دست زمانه ست!

سلام قربان
اسمتون سلامه !؟
لابد علیک هم شهرتتونه !

..... دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:06

سلام استاد

به به 4 نقطه ی عزیز
عیدتون مبارک باشه

شبنم سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:05

همه درسامو خوندم تست همشونم کار کردم دیگه ازتونم تعریف نمیکنم

حالا امروز نری 13 چی میشه !؟
بجای تعریف از من بشین درسهات بخون ( شکلک خونسردی !! )

محمدرضا اکبری سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 http://www.shirazoul.blogfa.com

سلام آقای محمدی
مثل همیشه قشنگ بود
باعث افتخاره اگه وب من رو به اسم "محمدرضا اکبری(زمستان1372)" لینک کنید..
سپاس

لینک شدی عزیز
افتخار میزبانیت و خواهیم داشت

مهدیـ... سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:02

معلومه دیگــــــــــــه تعریف قالب جدید.!!!

مرسی

مهدیــ... سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:10

چی متوجه نشدم ؟/؟؟شبنم گفته از شما تعریف نمی کنم دیگه ،مگه قبلا از چی تعریف کرده؟؟

شبنم که معلومه با هیستوری کامنتش نرفته،یعنی شما هم نرفتین 13رو به در کنیننننن؟؟

این کامنت شبنم بوده :
سلام مثل همیشه خیلی خیلی زیبا بود

اینم جواب من :
سلام شبنم خانم
نت نیا ! درسات و بخون!

که بعدش شبنم اومده نوشته :
همه درسامو خوندم تست همشونم کار کردم دیگه ازتونم تعریف نمیکنم

و من :
حالا امروز نری 13 چی میشه !؟
بجای تعریف از من بشین درسهات بخون ( شکلک خونسردی !! )

چرا شوخی کردم من هم 13 رو بدر کردم

علی zeouse چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 http://alimahmoodist.blogfa.com

سلام ودرود فراوان به روح پرفتوح
استاد مثل همیشه غالی من که لذت بردم ایول استاد
میتونیم به خودمون ببالیم
تقدم به استاد محمدی
صورت سه فه ده له ماه نی شاند
خوشی دلو چوپی کیشاند
یزانی له داخ شاگرد گیانی
که له نونه ته بووسه روانی

فدای علی نازنین
مرسی از شعر قشنگ و سپاس فراوان از لطف بی شائبه ت !

مهدیــ.... چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:34

واااااا آقای محمدی چرا اینقدر جدی شدین؟؟
فقط می خواستم یه حرف فان بزنم، وگرنه اون کامنت ها رو خونده بودم و............
اینطور که معلومه فقط جواب کامنت های من رو اینجوری میدین.
اگه بگم وبتون نمیام دروغه ولی دیگه هیچ وقت کامنت نمیزارم.

باور کن فکر کردم کامنت ها رو ندیدین اومدم برات تعریفشون کردم
حالا چیزی نشده

سحر چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:13 http://mfarzams.blogfa.com

سلام استاد عزیزم
وظیفه ی ما بود که به شما سر بزنیم و سال نو رو بهتون تبریک بگیم. شما بزرگواری کردین و ما شرمنده . بهتون از ته قلبمون تبریک میگیم ایشالا که همیشه سرافراز باشین و برقرار.

بهارتون پراز سبزه و سبزینگی

فائزه چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:49

میان کوچه ی زلفت ببین! که گم شده ام

که بی چراغ نگاه تو، راه نابلدم

ببخشید زلف مشاهده نمیشه!!!
دست خالی تون عادته



دست خالی ام چیه !؟

فائزه چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:00

یعنی نفهمیدی چی گفتم؟؟
راستی روز شنبه یادت نره که بیای مدرسه

پژمان چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:11 http://pejman132.blogsky.com

در زدی گلم ! ولی پشت در کسی نبود
کاش دست نرم باد ، در به روت می گشود !
.
سلام استاد.ممنون از اومدنت.

سلام پژمان جان خوبی عزیز
بهارانت خجسته

سلام چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:34

نمیدونم چرا همه به این اسم گیر میدن! حالا خوبه سلامتی میاره
با ما به از این باشید استاد.

ببخشید ما دیگه گیر نمیدیم
خیلی هم اسم خوبیه
همینکه مارو مفتخر بحضورتون میکنین برا ما کلی ارزش داره

ماندانا ملکی پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:53

سلام شاعر عزیز !
اول : عیدت مبارک و پوزش به دلیل تاخیر .
دوم : غزل بسیار زیبایی خواندم چون همیشه .
سوم : قافیه ها رو خیلی دوست داشتم در نوع خود جالب و در شعر زیبا نشسته بودند .
چهارم : سپاس از حضور و نظر ارزشمند شما .
پنجم : سالی به شیرینی عسل همراه با سلامتی و سربلندی برایتان آرزومندم.

1 تا 5 شما خیلی لطف دارین !
سپاس بیکران

HosseinB73 پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 http://ghazaleshgh.blogsky.com

سلام
در یک کلام زیبا بود
و باید یگم وبلاگ خوبی داری !!!

سلام
خوش اومدین

محمد مرادی نصاری پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:28 http://nesari69.blogfa.com

سلام و ارادت عمو علی عزیزم...
خواندن چندباره ی شعر زیبایت قند مکرر است
ده س خوه ش

لطف داری محمد جان
دلتنگ دیدارتونیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد