..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

بانوی ایل

این ماه که می آید بانوی کدام ایل است؟

این نو رس نا آرام ، آهوی کدام ایل است؟


کِلوانِکش(1) از الماس ، مِلوانِکش(2) از یاقوت

این بیدِ – رها در باد گیسویِ – کدام ایل است


از عطر نفسهایش ، سرمست شده صحرا

این پونه یِ خوش بویِ خود رویِ کدام ایل است


در گُلوَنی(3) اش پیداست ، رخساره ی زیبایش

این نقره ای افشانِ مَه روی کدام ایل است؟


پوشیده به تن سُخمه(4) ، باز آمده از چشمه

این شوخِ – سیه چشم و ابرویِ – کدام ایل است؟


از شوق قدمهایش ، جادٌه به تپش آمد

این کبک خرامان و خوشخوی کدام ایل است؟


از شرم و نجابت ، گُل انداخته گونه هاش

این کولی زیبا و کم روی کدام ایل است؟


او رفته و دل برده ، من مانده و دلمرده

بر روی لبم یخ زد: "آهوی کدام ایل است"


           

 

1) کلوانک kelwanek  بزبان کردی یعنی انگشتر

2) ملوانک melwanek بزبان کردی یعنی گردنبند

3) گلونی golwani   سربند زنان کرد و لُر

4) سخمه sokhme کت، بالاپوش زنان کرد

                                                   

... و امٌا


نامه ای از :

یک دوست اصلاح طلب به من!

( در وبلاگ دیگرم !)

نظرات 175 + ارسال نظر
اذر ولی زاده دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:12 http://ajib-natamam.blogfa.com

سلام جناب مهندس محمدی
قربان باور بفرمایید با پدر چند بار خواندیم و لذت بردیم فراوان . مخصوصا اوردن کلمات کردی با این قوت شاهکاره اقا .شاهکار . .دست مریزاد .درود و فراوان درود .پدرم به شما سلام ویژه میرساند

سلام دکتر جان
از همین جا به حضور پدر مهربانتان درود می فرستم و دو بار به او تبریک می گویم
بک بار بخاطر تعصب و اصالتی که در این خانه موج می زند
و دیگر بار بخاطر دکتر آذرش

لطف کردین نازنینان

سیروس انصاری نیا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:43 http://http s-ansari.blogfa.com

سلام بر جناب آقای محمدی عزیز . خیلی لطیف سروده بودید .خوش ذوق قلم را بر سینه بی غل وغش کاغذ می دوانی .درود وصد درود

سلام فرهیخته ی عزیز - جناب آقای انصاری نیای نازنین -
قربان
لطفتان ما را بس

دوصد سپاس

جعفرمنصوریان سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:40 http://jafar60.blogfa.com

سلام...بلسیار زیبا سرودی استاد...

سلام جعفر خان

اره قربان ! انجمنگد هه بیوه یی روژ !
سونزمان بکه خالو !

ریوار سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:33

سلام علی آقای
چند شب پیش میخواستم واسه پست قبلی کامنت بذارم و درخواست کنم که ما رو از اشعار کردی (با اون سبک خاص خودتون) محروم نفرمایید؛ ولی به دلایل فنی کامنتم ثبت نشد.
فراوان لذت بردم از این غزل که به واژه های ریشه دار کردی آزین شده. و همچنان منتظر یه غزل ناب کردی از علی آقایه خودمون هستیم
یه پیشنهاد هم دارم، البته امیدوارم این جسارت منو ببخشید
در واژه هایه kelvanek ، melvanek و golvani اگه بجایه " V " از " W " استفاده کنید، آوایه کردی حرف " و " بیشتر و ثقیل تر خودنمایی میکنه.

سلام مهندس خوبی ؟
محمد خانی خواهرزادم و ( کار دوتامون ) یه جنیش بر علیه شعرهای جدید انتقادی ام راه اندازی کرده و احسان و اینا رو هم جذب کرده !
براش اس دادم که با حمایت های مهندس ریوار بزودی شعرهای انتقادی
" پارکه گنگه " و " حاجی برنج " رو بصورت صوتی منتشر میکنم !!!
منتظر عکس العملشم !!

اونم چشم ، تغییرش میدم حروف لاتین و !

مرسی از حسن توجهت

قربانت

محسن زارعی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 http://www.patyat.blogfa.com

سلام
دست مریزاد واقعا عالی بود
شعری فارسی با روحی کردی و ایلامیانه

سه روین که ج کردگه چو بره فتاوان
خنیه به نان کیگ و چوو ارا باوان
چی ارا باوان لاکه دیواوا
چو مانگ له گووشه ئور سیاوا


سلام به شاعر نازنین همتبار و مقیم مرکز - آقا محسن گل -
سپاس از لطف بیکران و شعر قشنگی که گذاشته بودین
سالت سرشار از شعر و رباعی

مرتضی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:12 http://kooris-6.blogsky.com/

سلام علی جون!
تو اززمین یا آسون می یایی؟؟؟؟؟؟
عجب گفتار شیرینی...
دست مریزاد آموزا!

سلام
آموزا گیان ! تو بالا برزی
کامنتگد یه ملیارد چرزی !

ye nafar سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:33

salam. besiar ziba sorodeid. 10 bar khondamesh o 1000 bar lezat bordam.
mamnoon.

! oh yes

محمد خانی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:11

سلام دای دای
من به فدای کلام شیرین و دهان شکر ریز و ذهن ناز پرور و احساس غزل آور شما بشم.
قبلا این غزل رو زیاد خونده بودم اما خواندن آن در وبلاگ پربار و از عاطفه سرشار شما قند مکرر بود.
باز هم میگویم که دوستانم باید به من حق بدهند که بابت چنین دایی نازنینی به خود ببالم و به قول مهرداد عزیز:
آه ای یله بر خواب و خیالم اندوه مرا کشت فرود آی
تا بانگ برآرم که من امروز خوشبخت ترین مرد جهانم

در ضمن خواهشا در فضای مجازی یارگیری مفرمایید!!!
تمام تلاش من و تیم تحت هدایتم(!!!!)این است که شما را با دنیای واقعی رو به رو سازیم!!!!

قربانی دل همیشه مهربانت

سلام ممد جان نازنینم که اگه بحث نون قرض دادن نباشه بهترین و منصف ترین منتقد خودم و شعرهای نارس و ناقصم !
اینکه غزل قدیمی و کهنه ام به طبع غزلریزت خوش آمده برایم افتخار است ولی این باعث نمی شود شعر " پارکه گنگه " و " حاجی برنج " رو رسانه ای اش تکنم !! البته با حمایت های بی شائبه مهندس ریوار نازنین !

بقول مشی ولیِ کارِِ ِ خود و احسان : فدات ت ت !!

محمد خانی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:13

سلام دای دای
من به فدای کلام شیرین و دهان شکر ریز و ذهن ناز پرور و احساس غزل آور شما بشم.
قبلا این غزل رو زیاد خونده بودم اما خواندن آن در وبلاگ پربار و از عاطفه سرشار شما قند مکرر بود.
باز هم میگویم که دوستانم باید به من حق بدهند که بابت چنین دایی نازنینی به خود ببالم و به قول مهرداد عزیز:
آه ای یله بر خواب و خیالم اندوه مرا کشت فرود آی
تا بانگ برآرم که من امروز خوشبخت ترین مرد جهانم

در ضمن خواهشا در فضای مجازی یارگیری مفرمایید!!!
تمام تلاش من و تیم تحت هدایتم(!!!!)این است که شما را با دنیای واقعی رو به رو سازیم!!!!

قربانی دل همیشه مهربانت

ریوار سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:47

خیلی مخلصیم
اتفاقأ در آخرین دیداری که با این دوستان جنبشی داشتم, به "نقل قول" از شما پرداختند و منتظر عکس العمل من... که سر فرصت براتون تعریف میکنم


فقط اینو میگم : مانشت , ها له پشتد




سلام مهندس ریوار گل
اگر تو رو نداشتم کجا می رفتم !
پاسخم به ممد و بخون

ستاره سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:33 http://setareh3861.blogfa.com

سلام استادحالتون چطوره؟
وب فوق العاده ای دارین از بچه های ایوان هستم تازه وب زدم خوشحال میشم تبادل لینک کنیم_واضافه کنم که افتخار شاگردی شما رو در دوره دبیرستان داشتم هرچنداندک بود اما کل ساله تحصیلیمو می ارزید....
موفق باشین خدانگهدار

سلام به ستاره ی عزیز و قدر شناس
ممنون از لطفتون ، با افتخار لینکتون کردم

سنا۱۶ساله سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:42

سلام عمو
آخ آخ عمو باز دیر سر رسیدم...
ول خدایی فره رینو(1)

1)فره رینو:یعنی این شعر بسیار بسیار بسیار زیبا بود

اینجاشو خیلی دوست دارم:او رفته و دل برده،من مانده و دلمرده
بر روی لبم یخ زد:آهوی کدام ایل است (چه قدر زیبا)

مرسی سنا جان (1)

مرسی سنا جان (1) : یعنی سپاسگزارم سنا 16 ساله ( 15 ساله سابق)

اون بیت هم هدیه

من خود آن سیزدهم سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:39

سلام
خیلی جالب بود مخصوصا تلفیق کردی و فارسی که فکر کنم توی دنیای امروز خیلی زودتر اتفاق افتاده!!!

یه سوال فنی:
اصل کلمه ملوانکه یا ملینک یا هردو؟
یا برای جور شدن قافیه ست این تغییر؟

سلام و سپاس
لهجه ها تو همین ایوان کوچکمون نیز متفاوتند ماکه میگیم ملوانک البته ملینک هم هس ولی ما اینجور تلفظ می کنیم ! ملینک هم کردیه اما با غلظت بیشتر مث ماکرانی ! مث گوشخاره ! و ...
راستی میدونی زرنه ای ها و چهل زرعی ، متفاوت از ما اسم ها رو جمع می بندن !؟
مثلن میگن : کوشگان ، دیوته آن ، ...

البته من در شعرهام سعی میکنم از اغلب لهجه ها به فراخور استفاده کنم
در یه جایی از غزل کردی " سه رکیه نی " گفته ام :
ته خو آو نیده م دی وه چوه م خه نی !؟

در حالیکه ما میگیم ته خو آو نیده پیم !!
شاید اینجا وزن باعث شده از لهجه ی ایلامی استفاده کنم

مریم سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:53

عالی بود.هر انسانی یک خود بی نظیر است درود بر خودت باد.

سپاس حضرت مریم

bita سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:23 http://filter shod

dorood bar ostade nazanin
che weblage sarshar az arameshi
tarkibe rangi fogholade va sheri besyar ziba
gozine 1 ro dorost hads zadam albate almasesh tabloo bood
gozineye 2 fek kardam gooshvare vali..
Gozineye 3 ke dige khili door bood ba manish
gozineye 4ham fek kardam jeligheye zanoone bashe ye jooraei nazdik bood
fek konam omid kheyre shayad kordi ro beshe yad gereft
ostad mishe yeki az sherehaye khodetoon ro darkhaskard??aya?

سلام بیتا جان ممنون از لطف و مهربونی بی دریغتون
وبلاگ مال خودتونه و رنگها و صفحه ش هم ناقابله !هنوز ناراحت وبلاگ قشنگتونم که فیلتر شد و سعید خان مرتضوی ...
ولش کن !
از اینکه به زبون ما و فرهنگ ما این همه لطف دارین نمیتونم در حد و شأنتون تقدیر کنم عذر می خوام
کدوم شعر و گفتین نازنین ؟ دستور بفرمایین

منصور آزادی/ازشمال سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:48 http://mansurazadi.com

سلام برآقای محمدی .حقیقتا نخواستم بهت سر بزنم چون ازدستت ناراحتم.2باردرب منزل اومدم وزنگ زدم واس دادم ولی جواب نشنیدم.خلاصه چه کنم که بسیار دوستت دارم.

تفا ریوم براگم !
مادر برام گفت . بخدا شرمنده شدم
فکر نمی کردم اینقدر زود برگردین شمال
مگه شما کی اومده بودین ولایت !؟
افتخار دادین . میام وبلاگت و از می شعر هایت مست می شوم

رسول رضایی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:34 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

سلام و مهر عمو علی
واقعا سه شنبه به سه شنبه حالم خوبو بو
روحیه گرم ارا بقیه هفته

این شعر هم که بینظیره واقعا
کیف کردم
کِلوانکش از الماس ، مِلوانکش از یاقوت

این بیدِ – رها در باد گیسویِ – کدام ایل است

جز آفرین چه بگویم


سلام رسول جان
دوس ندارم با تعریف کردن هام متوقفت کنم تو خیلی جا داری اما به جرئت می توان گفت پیشرفتت در این یکی دو ماه اخیر شگرف و فوق العاده بوده
روزهای بهترت در پیش است !

nk2s چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 http://nk2s89am2r.blogfa.com

استاد سلام
حالتون؟احوالتون؟مارو که یادتون میاد؟!!
مثل اینکه دوستمkبه حضورتون رسیده بودن!وخیلی خیلی هم از شما تعریف کردن!منم خیلی دلم خواست به حضورتون یرسم اما حیف نشد،چون ایوان نبودم و2تا دوست دیگه هم به یه سری دلایل که یکیش ایلام بود واون یکی هم وقت نداشت بیاد نتونستن بیان...راستش خبر نداشتن که محفل دارین....ان شاالله یه روزی معرف حضورتون میشیم....خیلی خوشحالیم از آشنایی با شما....
به امید اون روز.....

سلام به بچه های درسخوان و با معرفت وبلاگ nk2s من هم خیلی خوشحال شدم که یکی از شما چهار عزیز به انجمنمون تشریف فرما شده بودن هر چند تا آخر جلسه این موضوع رو نمیدونستم و گرنه رسما خوشامد می گفتم
خوشحالمون میکنین تشریف بیارین

محمدرضا اکبری چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 http://shirazoul.blogfa.com

سلام بر آقای محمدی عزیز
واقعا زیبا بود
مخصوصا آوردن کلمات کردی خیلی خاص و قشنگش کرده
بی نهایت لذت بردم از خوندنش

سلام محمدرضا جان خودت و شعرهایت را به یک اندازه دوست دارم آنهم خیلی زیاد

فائزه چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:17

خیلی زیبا و خوندنی بود، و خیلی هم عالییییییییی

بالاخره از کدام ایل است؟؟؟؟
دست مریزاد استاد

سلام مرسی
ایلش و نفهمیدم ولی همین و می دونم از ایل شما نبود !!!

اکبر چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:37 http://ewarh.persianblog.ir

سلام برخالق بانوی ایل استاد عزیزودوست معززم جناب آقای محمدی:
نفست گرم ودلت شاد,ای گلوی پر از فریاد.
جناب محمدی :دیگه ایلی نمانده تا بانویی ازآن طلوع کند.لطف شعرهایت به همین است که ازیاد رفته هارا بیادمامی آورید؛ وبرای نسل امروزی داشته های فرهنگیمان رادر بهترین قالب شعری یعنی "غزل"به نظم در می آورید.
آنچه سروده اید و می سراییدهمه ازچشمه ی زلال شعورتان سرچشمه میگیرند واین مایه ی افتخارمن و همه ی دوستدارنتان است.زیراسرچشمه ی ازشعور دردیارمان داریم.دست مریزادا.(بدرود یا علی مدد)

سلام جناب اکبری
همیشه در مقابل روح بلند و واژه های پر بار و نغزت کم می آورم
شما لطف دارین قربان

من هم از این سنگلاخ ساده ام
اهل این ایل غریب افتاده ام !

ریشه ام در خاک این غربت سراست
با بلوط پیر اینجا آشناست

اگر چه میدانم رجوع به دیروزها غیر ممکن است اما دوست دارم تداعی گر آن خاطرات به یاد ماندنی - اما کمی محو و کمرنگ - باشم

امیر رضا محمودی پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:17 http://www.englishliterature88.blogfa.com

بسیار عالی بود مثل همیشه

سلام امیر رضا جان خوبی
افتخار حضورت و که نمیدی
اینجام غنیمتی ست !

میلاد پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:14 http://fb.com/saeedrafie1

سلام
دایـــــی جــــان تــــو از کــــدام دیــاری
کـــه ایــنــچــنـــیـــن غــــزل ســرایــی
هـــم داری شــم کـُـردی هــم عــجــم
می تنی درهم و خلق خدا را بوجد میاری

خیلی زیبا و دوست داشتنی همچون همیشه سرودی.
راستی دایی قرار بود به صرف برنج دعوتمون کنی چی شد؟؟!!


سلام
برای اون شعر روی تو حساب کرده ام

ف.صادقی پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:03

سلام اقای محمدی...دیگه تحویل نمیگری نه سلامی نه علیکی همش ی ماهه کلاستون نمیام زودی فراموشتون شدم؟

سلام خانم صادقی خوبین
این چه حرفیه ! ارادت داریم قربان
هیچکدوممون یه ماه اخیر نبودیم پس اگه شما فراموش نکردین ما هم از یاد نبردیم

پژمان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:45 http://pejman132.blogsky.com

سلام استاد
خوب هستین؟
"باز مث همیشه زیبا و خواندنی بود"
راستی چرا شعر جدید واسه دانلود نذاشتین؟
منتظریم..فقط زیاد طرفداراتونو منتظر نذارین

درود بر پژمان عزیز که روز به روز دوست ترش می دارم
از محمد رسول بی وفا چه خبر ؟

چشم
یکی دو کار کٌردی هست اگر ارزشش و داشت فایلشون و میذارم

بی نام پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:25

ای جان
این شعر بدیع بود این سبک خیلی زیبا..
مرسی شاعر بزرگوار

سلام بی نام نامی !
حالتون؟ خوش آمدین

avin پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:53 http://avinamour.blogfa.com

salam ostad khobi. rozegar khosh migzare

khosh be hale in banoche khob setaeyash kardi,

gar chi la khori dlm astereyaki dori balam la har do didam
chrayeki pr nori

هر بژی آوین گیان
دنگ و نفسد خوه ش بی

افسانه جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 http://gtale.blogsky.com



زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟
برای عاشقان خفته..
برای مردگان از یاد رفته
برای زندگان خاموش
برای انتظار های ته کشیده...
برای تویی که نیستی...
زنگ ها برای که به صدا در می آیند

زیبا !!

فرید جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:23 http://faridshaabani.blogfa.com/

باز هم بلند شو


ایستادن کسى که زمینش زده اند


از کسى که به زور سرپایش نگه داشته اند، زیباتر است...

سلام اقای محمدی زیبا بود خصوصا قسمت پایین توضیحات یاد کتاب های ادبیات افتادم

آره فرید جان
چون نتونستم کتاب و در اختیار دوستان نازنینم قرار بدم در فضای مجازی مجبور به تحقق این امر شدم

مریم جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:50

سلام اسای خوش ذوقم
ولا وه بختم خطری...
دس خوش...

حق با شماست
بیمار در وضعیت " خطر " است

محمدرضا اکبری جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:11 http://shirazoul.blogfa.com

سلام
تار نمای من با سه رباعی بروز و منتظر نظرات شما
سپاس فراوان

نه وه ناو چویلم !! بیلا بامو !

محمد صادقی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:18

گاهی گمان نمی کنی ولی می شود
گاهی نمی شود که نمی شود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست
گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست
گاهی تمام شهر گدای تو می شود
.....................دکتر شریعتی
سلام استاد محمدی
من اولین باره به وبلاگ شما اومدم
بسیار زیباست .براتون ارزوی موفقیت و کامیابی دارم

سلام جناب صادقی
ما کم سعادت بوده ایم و گر نه ....

خوش آمدین و صفا آوردین

علی zeouse شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 http://alimahmoodist.blogfa.com

سلام استاد چقدر زیبا
واقعا خواندنی بود و ادم از خوندنش لذت میبره
استاد ما میتونیم تو انجمن مهمان بیاریم مثلا یک نفر ولی شعر نگه

نه !!! باید حتما شعر بگه !! ( خنده )

علی جان زئوس !
خوبی عزیز ؟ خوش آمدید با مهمان گرامی ات

این بیت هم تقدیم به ایشان :

پای بر چشمم گذار ای بهترین مهمان عشق
تا به یمن مقدمت یر گسترانم خوان عشق

جلسه ی یخ کرده ی دلمرده را جانی ببخش
با حضور گرمت ای خورشید تابستان عشق

نوشین شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

سلام استاد خیلی زیبا بود بخصوص کلمات کردیتون آفرین

و به قول آقایون دمت گرم بابا ایول

سلام به شاعر کردی سرای عزیز

عزت زیاد !!

ابراهیم نژاد شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:59 http://mehriroya.blogfa.com

"او رفته و دل برده ، من مانده و دلمرده

بر روی لبم یخ زد: "آهوی کدام ایل است"

غزل زیبایی سروده اید شاعر .اندیشه های والایتان همیشه سبز و جاری اند .معمولا ردیف های طولانی سخت اند ولی خوب از پسش بر امده اید و این تبحر شما را میرساند.
همیشه سلامتی و شادیتان را آرزو داریم شاعر بزرگوار.

سلام خانم ابراهیم نژاد _ شاعر نازنین _
شما به کلمات نارس و درهم من لطف دارین بنده نوازی فرمودین

مریم شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:47

شیرین زوان،شوخ دیده مس
ارا یپرسی؟،حواله له کس
ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بللللللللللللللللللللللللللللله !!!!
چه بیت قشنگ و خوش قافیه ای ! از خودتون که نیس !؟ نه ؟

کاوه یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

قلم کنار تو افتاده، لیقه خشک شده
حروف عشق به خط عتیقه خشک شده

از آن قرار برای تو این فقط مانده ست
گلی که بر سر جیب جلیقه خشک شده

از زنده یاد نجمه زارع
تقدیم به عمو علی مهربان...


فک نکنم زیبایی این شعرهای ناب بگذارد کسی به حاشیه برود و زبان جز به تحسین بگشاید..
بارها خوانده ام
اما هنوز همان طراوت همیشگی در این شعر موج میزند
، استفاده از کلمات کردی در شعر فارسی آنهم اینقدر روان...! شعر را دو صد برابر شیرین تر کرده

درود بر تو

سلام کاوه جان
چکار می کنی با زحمت های ما !
اینجا خودم رو حتی از شاعری که تو وبلاگ نازنینش و مدیریت میکنی قایم کردم ! اینجور راحت ترم
سپاس از حضور و محبت های هماره ات

محمدرسول امامی یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:13

خیلی غزل زیبایی بود هر چند در مجموعه دری به باغ پریشانی ان را بارها خواندم اگه میشه غزل های بیشتری در وبلاگتون بزارید مخصوصا غزل
کی تمشک سرخ لبهای تورا دزدیده است
که آنرا خیلی دوست دارم
دوست دارممنو مفتخر کنیدو به وبلاگ من سر بزنید تا از نظرات خوبتون استفاده کنیم
آدرس وبلاگ
http://mohamadrasoulamami.blogfa.com/

چشم ممد رسول جان
از یکی از کافی نت های تهران اومدم اینجا دیگه تحمل نیاوردم
اومدم کامنت دوستان و پاسخ بدم و تایید کنم
برگشتنی حتما میام و شعرهای همچون خودت دوست داشتنی ات را می خوانم و کامنت می گذارم

ری را یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:15

....
او رفته و دل برده ، من مانده و دلمرده

بر روی لبم یخ زد: "آهوی کدام ایل است"
...
بسیار زیبا

سلام ری را جان
سر افراز کردی عزیز
بخاطر هر بار حضور فاخرشما هم که شده مکلفیم دم به دقیقه آپ کنیم !

یاسی یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:03

سلام و درود به تو استاد شعر و به این غزل زیبایت و به آن احساس مهربانت.غزلهایت را دوست دارم که به زیبایی غزال است.

سلام شاعر خونگرم خطه ی جنوب
چقدر آدم بدی ام که این همه مدت نیامده ام خانه قشنگ شعرهایت !!

avin یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:03 http://avinamour.blogfa.com

سلام استاد
آپم خوشحال ملشم از حضورتون

خودم هم از آمدن به وبلاگت خوشحال ملشم ( اول شخص مفرد از مصدر مل شکیان )

کاوه هدایتی یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:05

استاد بازم مثل هیشه علی بود دستمریزاد

سلام حاج کاوه خوبی ؟
این همه نبودی حداقل این خرداد !!!! ماه رو باش !

پژمان یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:46 http://pejman132.blogsky.com

استاد شکست نفسی میفرمایین...کارای شما همیشه ارزشمند و شنیدنی هستند و خواهند بود و خواهند ماند...

رسول هم خوبه سلام داره خدمتتون..درگیر دانشگاه و اقتصادو پول و تورمه!!!! با این اوضاع.....

راستی استاد الان کلاسی هست که جای کلاس 202 سابق مارو گرفته باشه از لحاظ جو کلاس میگم؟

مرسی پ‍مان
اون کلاس یکی از آن کلاس های به تعداد انگشت های دست ماندگار ذهنم است
با دوستانی مهربان ، متشخص و دوست داشتنی !
خوبتر آنکه آنان هماره اند

علی zeouse یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:55 http://alimahmoodist.blogfa.com

استاد بومه نذرت شرمندمان کردی
یه چن وقته دلم غمینه
رفیقیل تک تک پالیم برینه
حالم یپرسن جور جار جاران
تنیا منمه جور گناهکاران
تقدیم واستاد عزیزم

مرسی شاعر از طبع قشنگت

پتیت یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:21 http://www.abdolhoseinkalhori.blogsky.com/

سلام
شعرتون خیلی قشنگ بود و من دوسش داشتم
خوش به حال بانوی ایل که تو این گرونی کلوانکش و ملوانکش داره معلومه که بانوی باارزشیه
آپم منتظر دیدگاهتون هستم

اری فریاد بوتاید کاوریگ ، بزنیگ ، گایگ له ور پاد سر بوریاتایم !
یه چه عجو له مال دایدسو در !!
نویشیده ! کلوانکو ملوانکه لی بدلیلگنه !! ونه پیول ها کو !؟

ماندانا ملکی یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:52

سلام و درود !
باز هم غزلی زیبا و دلنشین با مضمون و کلماتی دلنشین تر !! عالی بود شاعر عزیز ! لذت بردم . شاد و سربلند باشید .

سلام خانم ملکی
خوش اومدین شاعر ! شعر در حد تعاریف قشنگتون نیست

کوثر دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:28 http://www.justforagh.blogfa.com

سلام

پیشاپیش روز معلم رو

بهتون تبریک میگم

سلام کوثر جان
مرسی که اینقدر قدر شناس و با معرفتین
داشتن دانش آمزان مهربان و شایسته ای چون شما به ما انرژی میده برای تلاش بیشتر و کار بهتر
اتفاقا اومدم اونجا و پستی رو که از ما تقدیر کرده بودینو دیدم !
سپاس از خوب بودن هایت

بدن دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:27

سلام اسا
قبلا میومدی پیش مهبت امیری باشگا(موبت)کم پیدا شدی خبریه؟

سلام چه اسم بامسمایی !
آره میومدم الانم دوس دارم بیام
اگه یه خورده برنامه های درس و امتحان و ... کمتر شد حتما میام و خوشحال میشم ببینمتون

ابراهیم نژاد دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:49 http://mehriroya.blogfa.com

خدا روستا را
بشر شهر را ...
ولی شاعران
آرمانشهر را آفریدند
که در خواب هم
خواب آن را ندیدند!

"قیصر امین پور"

غزلی گذاشته ام .از نظرتان خوشحال میشوم شاعر گرامی.

چشم ! خواهم آمد و خواهم خواند
با ذوق فراوان

.. دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:20

برون علی محمد و زوان خووش کتاوام برو کتاب دری به باغ پریشانی مرا برای یه روز امانت گرفتی دزد لعنتی

مهندس جان !
مال بد بیخ ریش صاحبشه ! پس کار خوبی کرده بهم برش گردوندی !
جناب صاحب مال رحمتی !! ( متضاد لعنتی !!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد