..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

من از هستی نمی خواهم بجز...

گُزیدم از میان مرگ ها ، اینگونه مردن را :

تورا چون جان فشردن در بر آنگه جان سپردن را         

                                                                          «زنده یاد حسین منزوی» 

 

 

من از هستی نمی خواهم بجز پیشِ تو مردن را 

   نمی خواهم خوراکی جز غمِ عشقِ تو خوردن را 

  

             تو را می خواهم آنگونه که گویی جسم روحش را

                         جدایی ناپذیر و تنگ یکدیگر  فشردن را  

  

                                بدون تو تنفس هم ملال آورترین چیز است 

                                   تو شیرین می کنی اما، شَرنگ تلخ مردن را 

   

                           بمیران! زنده کن ! فرقی ندارد ،  باز می خوانم 

                             هزاران بار دیگر ،  با تو شعرِ دل سپردن را 

 

              مرا از عشق می ترسانی و غافل از آنی که

                برای ماهیان ساده ست :  مشقِ آب خوردن را  

 

      به مرده شور بسپاری تنم آنجا که یارایَش 

       نباشد بارِ سنگینِ غمت ، بر دوش، بردن را 

 

                     دلت می آید آیا با چنین شاگردِ عشق خود 

                          همیشه بازگویی درسِ بی روحِ فِسُردن را !؟

  

                                       تو که این را برای من نمی خواهی غزلبانو ! ؟  :

                                                   خیالِ با تو بودنْ ، با خودم به گور، بردن را  

  

                                         اگر چه خوب می دانم که تا بوده چنین بوده :

                                          که عاشق می دهد آخر، بهای دل سپردن را !



1) یه خبر خوب :

دوستان عزیز یه اطلاع رسانی هم بکنم و اون اینه که شاعر جوان انجمنمان  محمد مرادی نصاری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه «نواختن ویلن با اره» را منتشر کرده !

مجموعه ای از رباعی های دل انگیز این شاعر خوب که توسط انتشارات نصیرا (نشر تخصصی شعر و ادبیات) به چاپ رسیده می توانید به نشانی زیر تهیه کنید:

سالن ناشران عمومی (شبستان) - راهروی یازده - روبروی انتشارات سروش- غرفه 31 - غرفه انتشارات مهدیار جوان-انتشارات نصیرا

......................................................................................................................................................................................................................................................................

2) یه خبر بد :

بیتا و محمد و فرزند کلاس دومشان اهورا

  از طرفداران پروپاقرص شعرهای نارس و ناقص منند !

اهورا هروقت مادرش را از دست بازیگوشی های کودکانه ی خود عاصی و عصبانی می دید دست روی شانه اش می گذاشت و بلندمی گفت :

خانم بخند ! حرفی بزن !  لب هات مابل گریه نیست
این لب گزیدن ها و این یکریزْ خاموشی چرا !؟

و مادرش به خنده می افتاد و او را در آغوش می گرفت !

پدر خانواده  - محمد نیز- پارسال بیت :


صد لاک پشت زندگی از خط پایان رد شدند
ما همچنان مستغرق یک خواب خرگوشی چرا !؟

را به مُعرّق کاران شیراز سفارش داد !!

بیتا نیز ترجمه ی شعر کردی "یاد ایل" مرا از کردهای ایوانی مقیم بندرعباس فراگرفت
این خانواده ی عزیز پارسال برای تهیه ی کتاب من به نمایشگاه بین المللی تهران آمدند امسال نیز تصمیمشان ....

اما اهورا از 19 روز پیش ، پس از یک تشنج که پزشکان بیمارستان شیراز هنوز علتش را نمی دانند به کُما رفته است و خانواده اش را چشم براه ، مستأ صل و نگران  ساخته است تا چشمشان به دعای ما باشد :

خدایا تو را به جلال کبریایی ات سوگندت می دهیم  اهورا را به خانواده منتظرش بازگردان !

.........................................................................................................


3 )‌ نامه ی یک دوستِ طرفدار احمدی نژاد به من !

اینجا بخوانید


...................................................................................................................................

4 ) خبری از وضعیت اهورا از زبان مادرش


سلام


بعد 25 روز که بیش از 25 سال بر من گذشت زمانی


که دکترها  نا امید از درمان اهورا شدند و به ما گفتن


که درمان، نتیجه ای نداشته و حاضر به ادامه ی


درمان و ماندن بیشتر اهورا در ICU  نشدند !!! به


بخش انتقالش دادن!



اما ....


اما معجزه ای اتفاق افتاد :



 چند ساعت بعد اهورا حرف زد ! [ گریه ]


کاش باز معجزه ای دیگر رقم بخوره و این تشنج


لعنتی - که هیچ دکتری قادر به شناسایی علت و


درمانش نیست - متوقف بشه !



بازهم اهورا نیازمند دعاهای شما عزیزانه !


                              با احترام - بیتا 92/2/25

...................................................................................................................................


5) سلام علی آقا !


اهورا هوشیار هوشیاره ! فقط نمیتونه حرف بزنه و


راه بره !‌!  وگرنه خودش میشینه و با کمک، چند


قدمی تاتی میکنه !


دقیقاً مثل بچه های یکساله در پیِ کشف اشیاء و


محیط اطراف ! و عصبی از اینکه چرا نمیتونه حرف


بزنه و راه بره !!


امروز صبح گوشی دستش بود با اشاره میخواست


ازش عکس بگیرم !


راستی از قول من از مخاطب های دعاگوی وبتون


تشکر کن !

                 با حترام - بیتا  92/2/31

نظرات 160 + ارسال نظر
ری را سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:06

...
اگر چه خوب می دانم که تا بوده چنین بوده :

که عاشق می دهد آخر، بهای دل سپردن را !

.
.
.
بسیار عالی/من شیفته غزلهای منزوی بزرگ هستم/دست مریزاد

... و کیست که جرعه ای از غزل منزوی بنوشد و مست نشود !

مرتضی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 http://kooris-6.blogsky.com/

سلام !
چقدر قشنگ و خواندی بود استاد
مرسی

سلام مرتضی جان !
تو تعریف نکنی کی شعر های ما رو قشنگ و خواندنی بنامد
هیشکی به پسر عمو خودش نمیگه ترش !

ری را سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:45

درود
...کامنت قبلیم ناقص ارسال شده
....غزلهای شما دست کمی از سروده های منزوی بزرگ نداره ....مانا باشید
...

سلام ری را جان !
تمام سراپای من و همه ی غزل هام یه بیت از غزل های منزوی رو نمی ارزه !
اما این اندکی از محبت سرشار و لطف هماره ی تو رو کم نمی کنه

ما نه نفر+۱ سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 http://manohnafar.blogfa.com/

درود برشما آقای محمدی عزیز!
روزتون مبارک البته شرمنده ایم از تاخیرش
گزیده ی فوق العاده ای بود و البته پست قبلی هم واقعا خواندنی و زیبا بود(بیش از این توصیف حقیانه)
امیدواریم سرافراز باشید

سلام به بهترین 10 نفر دنیا
مرسی شما لطف دارین
معلم رو هر وقت از آب بگیرین خیسه !

محمد امین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:32

سلام

حروف درس الفبا ی ما معلم بود
تمام صحبت ما یک صدا معلم بود

هنوز پرسش بی پاسخی که می خواند
معلم عشق خدا یا خدا معلم بود؟

دایی عزیز روز معلمو بهتون تبریک میگم و براتون آرزوی بهترینا رو دارم/

دیروز سالگرد درگذشت استاد غزل معاصر زنده یاد حسین منزوی بود.

مرسی که با چیدن گلی از گلستان منزوی یاد و خاطره این استاد فقید رو دوباره زنده کردید.
کسی که غزلهاش خیلی زود تو دل آدم عاشق جا باز میکند.

سبز باشید و جاری

سلام محمد امین جان مرسی از تبریک مهربانانه ات

آره عزیز 9 سال پیش یعنی در 16 اردیبهشت 83 خدای غزل، چشم از نامهربانی های این روزگار بد ، برای همیشه بست ! روحش شاد و یادش گرامی !
سپاس از یاد آوریت ،این مشغله ها همه ی فکر و ذکرمون و به خودشون اختصاص دادن و گرنه بایستی مطلبی بهمین مناسبت در خانه ی محقر شعرهایم می نوشتم

راستی محمد امین همون بیت بالای شعر مال زنده یاد منزویه
اما غزل نوشته شده از شعرهای نارس خودمه !

ریوار سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:07

دورود بر شاعر شهیر شهرم
خسته و کوفته از سر کار برگشتم, اومد طبق روال معمول یکی از غزل هایه آرشیوتو برای چندمین بار بخونم که در کمال ناباوری دیدم upفرمودین , الحق والانصاف عجب غزلی
خستگیم در رفت

که عاشق میدهد آخر, بهای دل سپردن را

راسی انتشارات "راز نهان" جواومان کرد, وت ایجور کتاوی نیریم

سلام مهندس ریوار
میدونم که خسته و کوفته ترت کرده !
اما چون یه باندیم!! اینجور میگی که دشمنان مشترکمون(الف و میم و واو )
دلشاد نشن ! دنیا یه دلشاد بیشتر که نداره !!!؟

اتفاقا امروز مدیر انتشارات "راز نهان " بهم زنگ زد و گفتش که خیلی ها مراجعه میکنند قول دادن که برسه حداقل این چند روز باقیمانده بیاد تو پیشخوان غرفه شون !

یاسی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:10

نمیدونم چند بار خوندمش ولی هر بار حظی تازه بردم.خیلی زیبا سروده شده.بی نظیر.و از شما چیزی غیر از این انتظار نمیرفت.ممنون که میسرایید و ممنون که هستید.

سلام یاسی جان خوبی ؟
مرسی از لطف همیشه ات شاعر!
اگر چه ناقابله تقدیم به تو !
راستی رسیدنتون بخیر !
نمایشگاه امسال چجور بود ؟ ببخش که شما هم به انتشارات راز نهان مراجعه کرده بودین !
قول میدم خودم شخصا برای شما و مهندس ریوار و بیتا بیارم دم درهای خونتون !

قربانت

محمد خانی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:08

یک بودن بیمورد یک بودن بیهوده
یک آدم تکراری یک آدم آلوده
...
سهم دل این شاعر،داغی و دگر...نه؛هیچ
تا رفته چنین رفته تا بوده چنین بوده

دست مریزاد؛دای دای
من نه عاشقم و نه شاعر،اما نمیدانم چرا به این راحتی با اشعارت ارتباط برقرار میکنم؟!!
بی شک کلام اعجاز گونه ات بی تاثیر نیست...

همچنان "شاعر" و "عاشق" بمان.
قربانی دل همیشه مهربانت

فرشته عشق نداند به آسمان چه روم
برای من تو و عشق زمینی ات زیباست !

ممد جان کیست که نداند شاعرترینی !؟
فدایت

منصور آزادی/ازشمال سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:56 http://mansurazadi.com

سلام دوست عزیز.شما رابه شب شعرم دعوت میکنم.منتظرتم.

چشم شاعر هم تبار و همولایتی شمال نشین !

ایمان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:07 http://farzegah.blogfa.com

سلام خوبیاستاد روز دوشنبه با تمام دل وجان منتظرت بودم که روز معلم و بهت تبریک بگم تو ذوقم خوردو نیامدین
پس میگم : روزت مبارک و دست مریزاد معلم را هر موقع از آب بگیری خیس است از علم
این جمله رو پدرم همیشه بهم گوشزد میکنه
غزل عشق است ودوباره عشق را به پنجره ی شاعرانه ات آورددست مریزاد .

سپاس ایمان جان
اگر معلمی تنها دستاوردش همین دوستان خوب و نازنینی چون خودت باشد برایم دنیاییست ! به بابایت هم از جانب من تبریک بگو
قربانت

زنگ اول (خورشیدی) سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:46

سلام استاد کم پیدایی . هنوز تو هفته معلمیم روزت مبارک

امیر جان بی گمان معلمین فرهیخته و دلسوز و دوست داشتنیی چون خودت به این شغل شأن و منزلت می دهد
روزت مبارک عزیز

ماندانا ملکی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:48

سلام شاعر بی ریا !
الان مجدد نظری که برای شما گذاشته بودم را مرور کردم یک حس کوچولو به من میگه سوء تفاهمی پیش آومده که لازم می دونم توضیحش بدم . منظورم از ؛لب به سخن نگشوده که به اغراق گشوده اید؛ تمجیدی بود که از مثنوی حقیر کرده بودید نه خدای نکرده به نقد ارزشمند شما خرده گرفته باشم !! خوشحال میشم همیشه اینچنین وقت بگذارید و با تعمق و تامل آثار حقیر رو بخونید و صد البته از نقد خود بی نصیب نگذارید سپاس از شما !

نه خانم ملکی !
ما سوء تغذیه می گیریم ولی سوء تفاهم نه !
شعراتون رو دوست دارم چون شعرند !
چیزهایی هم مینویسیم ! شما جدی نگیرین

ماندانا ملکی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:51

سلام بر شما و طبع زلالتان!

تو را می خواهم آنگونه که گویی جسم روحش را جدایی ناپذیر و تنگ یکدیگر فشردن را



بدون تو تنفس هم ملال آورترین چیز است
تو شیرین می کنی اما، شَرنگ تلخ مردن را
بی نظیر بود لذت بردم ! شاعرانه هایتان مستدام



سپاس شاعر نازنین
لطف فرمودین

میثم خورانی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:34 http://www.khorani.blogfa.com

سلام استاد

حال و روزگار چطور است روزت مبارک .شیرینی غزلت بر کاممان نشست شیرین کام باشی .

تشنه دیدار.

به امید روزهای بهتر

بدرود

سلام میثم ! کجایی پسر ؟
قند شاآباد شدی ! البته قند قدیمش ! نه خاکه ی الان ؟

امیر رضا محمودی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:38 http://www.englishliterature88.blogfa.com

سلام استاد خوبی؟
بلازم عالی مثل همیشه .دلم هم برات تنگ شده.

ما که وحشتناک دوستون دارم!
راستی میدونی چند وقته انجمن نمیاین !؟

محمودی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:02

گاهی گمان نمیکنی ولی می شود
گاهی نمی شود که نمی شود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است
گاهی نگفته قرعه کار به نام تو می شود
گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست
گاهی تمام شهر گدایه تو می شوند
سلام شاعر
تبریک مارو به مناسبت برتر شدن غزل(عه روس ریایل)پذیرا باشید
-;{@

سلام خانم محمودی عزیز
لطف دارین شما
چه خبر از درس و مشق ؟

سنا۱۶ساله چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:55

سلام عمو این کی آپ کردین ما خبر نداشتیم
ولی بزنم به میز کامپیوترخدایی شعرتون خیلی خیلی خیلی خوب بود و هست

اگر چه خوب می دانم که تا بوده چنین بوده:

که عاشق می دهد آخر ، بهای دل سپردن را !

واسه امتحانامون خیلی وقت کم گذاشتن به خصوص واسه زیست فقط 1روز

سلام سنا جان خوبی عزیز
ایشالله که با تلاش فراوانت این مرحله رو هم با موفقیت سپری کنی

اکبر چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 http://ewarh.persianblog.ir/

سلام برشاعردوست داشنی ودل ربای شهر چه میگم جهانمان:شعرتان چنان زیباودلرباست که دل همه که هیچی دل پیر خراباتیی چون من را هم می برد.
غزلتان از مطلع تظمینش تا الف پایانش چنا ن در سماعندکه هر آنچه به چشم ظاهر بین ثابت است به سماع در می آورد.
بقول خواهرزاده ی خوش ذوقتان محمد خانی"همچنان "شاعر" و "عاشق" بمان.
قربانی دل همیشه مهربانت".
درضمن بنده صاحب نظر نیم بل دوستی هستم که با دل وجان ناقابلم عاشقانه های تمام عاشقان خصوصا عاشقترینشان که حضرتعالی باشیدازصمیم قلب دوست دارم." اگر چه خوب می دانم که تا بوده چنین بوده :

که عاشق می دهد آخر، بهای دل سپردن را !
زنده وجاوید بادآنکه ثبت میکند نامت را در جریده ی روزگار.
بدرود-یاعلی مدد

سلام معلم فرهیخته و نازنین جناب آقای اکبری
بنده نوازی می فرمایین قربان !

عباس چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:00

هرچندباتاخیربخاطرمشغله کاری ولی روزمعلم روبرمعلم دوس داشتنی خودم تبریک میگم هرچند منو انداختی. (مثلا خودم بیست گرفته بودم) ازاین شعرتونم بینهایت لذت بردم. عامیانه بگم تکی اقاعلی ببخش نظراتم گاه بگاهه

فدای عباس عزیز
با این وصف حال ، اگه من جای تو بودم هیچوقت روز معلم و بهش تبریک نمی گفتم !!

میشا چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 http://www.mishaaa.blogfa.com

سلام استاد از شعر زیباتون ممنون خیلی عالی بود شما همیشه بیستین لطفا به من افتخار بدین وبه وبم سر بزنین نظر برام بزارین یادتون نره استاد

حتما و با افتخار می آیم

16 چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:39

سلام واقعا زیباس این شعرتون ولى ناراحت نشین؛ من یکم ازش خوشم نمیاد، نمى دونم چرا!!!
هنوزم دارین تبریک روز معلم دریافت میکنین، پس منم دوباره میگم روزتون مبارک. امیدوارم دانش آموز خوبى براتون بوده باشم. هرچند که شما مارو قبول ندارین...
...Good bye

دل به دل راه داره !
این شعره هم هی میگه : اه ه ... ! باز فاطمه اومد برا خوندن من !!!
ما شما رو نه قبول و نه مردود داریم بلکه شما رو تجدید داریم !!

الهه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:08 http://elahe196.mihanblog.com/

سلام استاد هم شعرتون زیباس هم گل های قالبتون
چه سلیقه ای دارین

این شعر گلی له بانیه !

کیومرث مرادی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:01 http://kmoradi.blogfa.com/

سلام بر شاعر شعرهای نغز!منزوی وار بود و از دوست شاعری چون تو مگر جز این انتظاری هست؟درود!
میهمانم باش!
نظر جناب اکبری چه جالب بود!از مطلع تا پایان زیبا بود!

سلام بر میراث دار غزل منزوی - کیومرث عزیز -
چشم !
خواهم آمد به در خانه ی زیبایی تو !

محمودی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:08

سلام
ایواره وه خیر
درسام سنگینن(چون میگذرد غمی نیست)
داداشم سلام دارن خدمتتون

سلام خانم محمودی
بان گیان !
موفق باشید تو امتحانات پیش رو
متقابلا سلام من و به حاجی برسونین

میم مثل مریم چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:04

دنیا به خاطر آدم های خوبش معنا دارد...
به خاطر معنایی که به دنیا داده ای...دوستت دارم
بازم مثل همیشه گل کاشتین...(دیریم ارات چپ کتیم)

سلام مریم جان
حال ما شاعرمسلکان اینه :

تار و پودهستیم بر باد رفت ،اما نرفت
عاشقی ها از دلم ، دیوانگی ها از سرم

ایمان پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:05 http://فرزگه دی ولم که

1. همان روزی که فرزندم بشد وارد به دانشگاه
برآمد از درون سینه ام از غصّه وغم آه
بشد دانشجوی آزاد ومن دربند وبیچاره
چرا که نیک می دانم هزینه ساز و سرباره
از این پس الوداعی بایدم با خنده و شادی
و با هر چه پس انداز و حقوق و پول و آزادی
شروع گردید دوران ریاضت ، سختی و حرمان
هرآن چیزی بنا کردم بشد درلحظه ای ویران
زدم چوب حراج بر فرش و تخت و تی وی رنگی
همه چیزم بشد قربانی این کار فرهنگی
به خون دل نمودم جور، پول ثبت نام او
حدیث و داستان و قصّه بود، موضوع وام او
از آن ترسم که تا پایان تحصیلات فرزندم
وتاگیرد لیسانس خویش این دردانه دلبندم
نه سقفی روی سر باشد نه فرشی زیر پای من
به جای خانه گردد محبس و زندان سرای من
شود او فارغ التحصیل و ساقط گردد از من حال
شود« جاوید» دراو حسرت شغل و زمن هم مال

یک احمدی نژادی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:40

سلام اقای محمدی خوبین؟
یه چیزی بگم دروره آقای احمدی نژد داره تموم میشه ولی اگه عده ای میذاشتن کاری میکرد الان ایران گلستان بود
اما بعضی ها از مسائل خبر ندارن و همه چیزو به پای ایشان میگذارند.

بگذارید یک مثال بزنم شما هم که دبیر هستید خداوکیلی قضاوت کنید
فرض کنید شما رو به مدرسه ای انتقال بدن که از مدیر و معاون و سایر دبیران گرایش مخالف شما باشن و به شما حسادت کنند و از ترس اینکه شما دبیر نمونه بشید و گزارش تخلفات این مجموعه را بدهید با شما دست به مخالفت و دشمنی بزنند و در این بین شاگردان شما را نیز یا با تهدید یا توسط پاداش همراه خود کنند
شما همچون دبیری فرهیخته و دلسوز مشغول تدریس و آوزش دادن هستید سروقت میایید تا اخرکلاس مشغول تدریس هستید حتی رایگان کلاس تقویتی میگذارید با شاگردان وبقیه دبران مهربان و خوب هستید.
اما براساس توطئه یا همون فتنه به یکباره با یک نقشه سوری دانش اموزان به مدیر بگویند که شما دبر خوبی نیستید شما تدریس نمیکنید به شاگردان اموزه های نادرست و غلط میدهید دراین لحظه مدیر نیز که همه نقشه هازیر سرخودش است شمارا بی کفایت دانسته و بقولی گزارش میکند به بالا و مقدمات عزل شما را فراهم میکند(دراین بین شما هیچگونه نمیتوانید ثابت کنید که اصل جریان چیست،مگراینکه مثل گمنامان یه میکروفن و دوربین همراه حوتون داشته باشید)
نمیدونم چقد نظرم واضح بود بهرحال العاقل به اشاره
ناگفته نماند هیچ کس بدون نقص نیست حتی اگر یک دبیر با مشخصات فوق باشد کامل واقعی خداست وآن کس که خود خواسته ولا غیر
از اینکه پرحرفی کردم عذر خواهی میکنم.

سلام دوست عزیز
خیلی خوش اومدین اینجا
اینجا به خودتون متعلقه و رونق بخشیدین !
سعی میکنم مختصر و در حد وسع و بضاعت کمم پاسخ دهم :

الان دیگه مردانگی و مروت را در این نمی بینم که به احمدی نژاد......


(( دنباله ی پاسخ به این نامه را بنا بدلایلی در لینکی که داخل وبلاگ برایش قرار داده ام مطالعه بفرمایید ))


قربانتان

دانش آموز پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:48

سلام آقاى محمدى دستتون درد نکنه کلاس امروز واقعا عالى بود. ببجشید خسته شدید.
یه معذرت خواهى هم بهتون بدهکارم بابت...
من که درطول این سالى که گذشت، خیلى چیز ازتون یاد گرفتم. امیدوارم اگه خطایى ازمون سرزده به بزرگوارى خودتون ببخشید!

لطف دارین خانم محمدی
منتی ندارم سرتون بذارم
ناسلامتی برای همین درست شده ایم
اون مورد هم نادیده گرفتم
سپاس فراوان

ریوار پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:09

شما خیلی لطف دارین , واسه من افتخار بزرگیه که از دست شاعر محبوبم "غزل عشق است" رو دریافت کنم, اونم با امضا مخصوصتون

ای ولا , (الف , میم , واو) رو خوب اومدی. هرچند ما فرصتی برای فکر کردن در مورد دشمنامون نداریم, همینکه یه شعر کردی... منتشر کنین کفایتشون میکنه
منم همچنان بر سر آن عهد که بستم هستم

دوس دیرم له اولین فرصت شعر "پارکه" بشنوم

سلام مهندس ریوار ! دیروز که تونستم بعد یکی دو ماه ببینمت و دقایقی از وقت نازنینت رو بگیرم خوشحال شدم
اون شعرم چشم ! قراره سایت ایوانیان قراره بذارنش برا دانلود !!
راستی من فکر نمی کردم دشمنان مشترکمونم بیان و پاسخ کامنت من به جنابعالی و بخونن ! یعنی فکر میکردم کامنت خودت و فقط خودت می خونی ( !!!!)
میگن یکی از بزرگان مذهبی یه شهر کوچیک در اظهار نظری درمورد ورزش بانوان گفته بود : یه کانال اختصاصی تلویزیونی بهشون بدین که همه ی ورزش هاشون و برا خودشون پخش کنه !
بعدن به عرضش رسانده بودن که قربون اون فهم و اندیشه ی سترگت ! ممکنه آقایون هم گیرنده هاشون بذارن روی این کانال !!!!! هفته بعد اصلاح فرموده بودن !!!

حالا من از اون دشمنان نازنین معذرت میخوام

یوسف خورشیدی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:42 http://usefekhorshidi.blogfa.com

سلام جناب محمدی عزیز از خوندن غزلیات زیباتون لذت بردم لطفا به وبلاگم بیاین خوشحال میشم ببینمتون با افتخار لینک شدید و منت گذاشته لینک فرمایید.یاعلی
http://usefekhorshidi.blogfa.com

لام شاعر نازنین - یوسف خورشیدی عزیز -
آمدم و غزل قشنگت را خواندم و مست شدم

همه ی ابیاتش خوب بودن خصوصا :

همیشه مال تو هستم همیشه در چنگت
برای بردنم اصلا قمار لازم نیست

راستی لینک هم شدین برادر
شاعر بمانی !

نرگس پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 http://narges1994.blogfa.com

سنگینی باری که خدا بر دوش ما میگذارد آنقدر زیاد نیست که کمرمان را خرد کند، آنقدر است که ما را برای دعا به زانو درآورد …

سلام استاد.. واقعا شعر قشنگی بود مر30

چه تفسیر قشنگی از دعا داشته ای !

? پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:27

سلام
من قهرم
فقط اومدم اینجا همین خبرو بدم
خوش و حالد چنه طرفدار دیری
دست تراختور رو از پشت بستی

سلام خانم استاد (؟)
بله ، متوجه شدیم چون تبریز ارشد و گرفتین سر و ته زبونتون تراختوره !!

یوسف خورشیدی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:57 http://usefekhorshidi.blogfa.com

سلام جناب محمدی عزیز
شما لطف دارید شاگردی شما را میکنیم که زنده ایم

شعرتون خوندم غافلگیر شدم !!
شما همولایتین دیگه ؟ از خورشیدی های سومار ؟

عباس پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:54

اختیار دارین جناب محمدی عزیز درسته ازهم دوریم اما ارادت من به شماقلبیه وتاابدخودموشاگردشما میدونم

تو عزیزی و بزرگوار عباس نازنین
خود را به ما بنمایان !!

? پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:35

نه پس اندازه گهردورد طرفدار داری
اینا رو من خصوصی گذاشتم اون یکی ام حذف کن بد ناممان نکه

نه ببخشید به اندازه خیبر خرم آباد !
حالا این چی داشت که ما مُهر خیلی محرمانه بزنیم روش و بفرستیمش بخش خصوصی !؟

ابراهیم نژاد پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:36 http://mehriroya.blogfa.com

سلام آقای محمدی.داشتم به غزل زیبا و نغز تون و محبت و عشق این خانواده ی دوست داشتنی وخوب از شعرهاتون آفرین می گفتم که اما اومد و حالمون گرفته شد از این بازی های تلخ روزگار .خیلی دردناک بود.
برای سلامتی اهورا کوچولو دعا میکنم.ایشا... هر چی زودتر خوب بشه وخبر سلامتی شو بذارین با ی عکس دیگه دوباره و ببینیم.

مرسی شاعر عزیز از نفس مسیحایی و گرمتون دعا کردید
شادی تان دعای من است

16 پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:55

خدایا هیج بنده اى رو به درد بد گرفتار نکن. کارى کن همه ى مریصایى که سالهاست گوشه بیمارستانها خوابیدن، خصوصا بچه هاى معصوم و بى گناه خوب بشن و بتونن به آغوش گرم خونوادشون برگردن. حال اهوراى عزیز هم هرچه زودتر خوب بشه...
الهى امین

اللهم اشف کل مریض

آسیمه سر پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:38 http://asimesaran.blogfa.com

سلام.. غزلی محشر بود..
مخصوصا اینکه تلفیقی از منزوی بزرگ بود..
خیلی خیلی زیبا سرودی
به قول منزوی:
آهای تو که یه «جونم»ت ، هزار تا جون بها داره
بکُش منو با لبی که بوسه شو خون بها داره
ممنون.. به ماهم سر بزنید

سلام دوست شاعرم خوش آمدی
آمدم و خواندم غزل فشنگت را که به شاعر بزرگ لر - زنده یاد اوستا -
تقدیم کرده ای
زیبا بود

مهران غفوریان پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:50

سلام
راستی خاتمی میاد یا نه از بس بیست و سی گرفتم پدرم درومد؟خبر نداری

ولله مشی مهران بعید زانم بایگ
ایو وتیوگ مه هه آزادی شهروند عادییگیش نیرم چیو مملکته دنو دسم !؟

فرید پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:38 http://faridshaabani.blogfa.com/

سلام استاد خبر ناراحت کننده ای بود

امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف سو

امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف سو

امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف سو

امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف سو
سپاس فرید جان

عباس پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:24

سلام استادعزیز چشم دراولین فرصت که بیام ایوان حتما خودمو منمایونم.خبرناراحت کننده ای بودازخداوندمیخوام به. حق حضرت فاطمه زهرا اهورای نازنین روبه خونوادش برگردونه به امیداونروزکه خبرسلامتیشو همین جا ازخودت بشنویم

مرسی عباس جان
خدا ازت بشنود که از بندگان خوبش هستی

اذر ولی زاده پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:29 http://ajib-natmam.blogfa.com

سلام ودرود برشما جناب مهندس محمدی نازنین

خوشحالم از اینکه وقتی و سعادتی شد تا در کنار این همه آشوب ذهنی به وب شما بیایم اما اینبار دور از پدر مهربان که حتما شما را قبل از من خوانده وبه محض برگشت به دهاتمان از شما خواهد گفت . از پاسختان به دوست احمدی نژاد لذت بردم قربان .اصلا خستگی این چند روزه از تن بدربردیم . دست مریزاد .راستی یادم رفت بگم (شما دوست پسر عمه ی گرانسنگ مایی ) به نقل از ایشان از بچگی تا بزرگسالی با ایشان بودید .فعلا معرفی نمی کنم چون قراره اگر به ایوان امدیم شما را سوپرایز کنیم !

سلام دکتر جان
لطف کردی قربان !
پدرتان را عشق است و دهاتتان را و دهاتمان را که به صد شهرش ندهیم
سبزمون می فرمایید
سورپرایز نکنید تا قبل از آمدنتان دستی به سر و روی شهرمان بکشیم !
و آسفالت خیابانها را درست مانند آمدن آن یکی دکتر سَمبَل کنیم !

میم مثل مریم جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:03

آه...آه...از دل من
که از او نیست به جز خون جگر حاصل من
زانکه هردم فکند جان مرا در تشویش
چه نکم با دل خویش...؟
گر در افتم با مار،نیست راضی دل من
تا کشد از مار دمار
لیک راضی است که از او بخورم صدها نیش
چه کنم با دل خویش؟
از برای همه کس دل بمیرمم در این دوره به کار آید
و بس نرود با دل پر عاطفه کاری از پیش
چه کنم با دل خویش؟
تقدیم به شما استاد عزیز
پاسختون رو به ی احمدی نژادی خوندم...خییییییییییییییلی لذت بردیم....سپاس از کلام بی همتاتون...
بنیشیه خیر

سلام مریم خانم
مرسی عزیز
جواب این متن تقدیمی تون هم کیسل هستش ! نه !؟

انوشه جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:48 http://dard-e-moshtarak.bloggsky.com

تشکراستاد
هم ازخودتون برای این پست که برای اهورای عزیزم گذاشتین وهم ازتمام هواداراتون بخاطردعاهایی که درحق اهورا کردند
امیدکه اهورای نازنین هرچه زودتر به خونه برگرده وخوشحالمون کنه

سلام انوشه خانم
خوش اومدین
انشاالله که هرچه زودتر خواهرزاده ی نازنینت اهورا به دامن پر مهر خانواده و دوستان برگرده

avin جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:19 http://avinamour.blogfa.com

سلام اقای محمدی
شعرتون مث خودتون خیلی نازنین بود.
در مورد این پسر کوچولو امیدوارم که به آغوش خانوادش برگرده و دلشون شاد بکنه. ب امید خدا

مرسی آوین جان
عذر می خوام جند وقتیه نیومدم وب قشنگت
مرسی بابت دعات! خدا ازت بشنوه

زهرا شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 http://kahak1984.blogfa.com

مثل همیشه عالی بیت به بیت،جدا دستون درد نکنه

کلی برا اهورا دعا میکنم ایشالا به حق علی که زودتر خوب بشه.

سلام شاعر
سپاس از لطف همیشگی ت به این معلم دیروزت
و ممنون بخاطر دعای قشنگ و از ته دلت

بیتا شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:12

سلام علی آقا
از دوستان در مورد آپ جدیدتون شنیدم و بر خلاف اینکه این روزا دل و دماغ وبگردی ندارم اومدم اهورام و با تیپ ایتالیایی ش دیدمش !
کاش اهورا هم می فهمید و میتونست ببینه !
اینقدر دوستون داره که کلی ذوق میکرد حتماً !
چون شعر شما رو با صدای خودش ضبط کرده بود که براتون بفرسته و این دفعه بی تابی شدیدی داشت واسه اردیبهشت ولی همون اول ماه شد جهنمی براش !
علی جان
یه دنیا سپاس از شما و همه ی مخاطبانت !

سلام یبتا خانم
بخدا امروز در چند نوبت برا اهورا گریه کردم
همه دوستانی که میان اینجا براش دعا میکنن! جز اینکه از خدا بخواهیم کاری از دستمون ساخته نیس !
خدا کمکش کنه و دل هممون و شاد کنه !
ته دلم میگه دوباره اهورا رو میبینیم و عکس جدید و لینک صدای قشنگش و برا دوستان گلم میذارم !

پریسا سربازوطن شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 http://fanoos7.persianblog.ir

خداوندا! دراین برهوت عاطفه هرکه را تتمه دلی برای مهر ورزیدن هست گرامی بدار و سرش را به سنگ جفا آشنا مکن.
خداوندا! به ما آن چنان فراستی عطا کن که عشق را ازهوس باز شناسیم ونور رحمان را از تار شیطان تمیز دهیم و میان حقیقت و باطل حقیقت اندود فرق بگذاریم ..
.......................................................
درود شاعر دل
فوق العاده بود استاد..
ازصمیم قلب برای سلامتی اهورای عزیز دعا میکنم.
به روزم با" نازنین ناز بی نیاز"
ومثل همیشه منتظر نگاهتون
مانای من ماندگارت کند

سپاس پریسا خانم
چشم الساعه خواهم آمد

کویر شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:14 http://www.lovekavir.blogfa.com

بارالهی . ….
ترا قسم
به آیه های آسمانت
به محمد
به علی
به آن غریب خراسانت
به آن عقیقهای پیشانی خورده گانت
لبیک گویانت
تو را قسم به جلالت
به خودت
عنایت کن
حیات اش را
بهارش را
شفاعت کن وجود عزیزش را
بارالهی گوشه ی چشمی . . . دل سوخته ایم و منتظر
کمترین کارم بود امیدوارم هرچه زودتر بهبود یابند
آمین یا رب العالمین

حمزه جان سلام
دست مریزاد
روحم را آرامش بخشید دعای قشنگت

مهدی رستمی شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 http://ilamstudents.mihanblog.com/

سلام استاد محمدی . میشه بنده رو لینک بفرمایید؟ ممنون میشم خبر بدین تا لینک بشین

سلام قربان
لینک شدین و به دوستان گلم اضافه شدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد