..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

1) باغ چشم 2) گریه کردم 3) خبری از اهورا

1)  باغ چشم

 

هنوز حرفهای تو برای من شنیدنی است

 

اگرچه باورم شده، دلت زمن بریدنی است

 

 

اگرچه پینه خورده دستِ چشمِ خوشه چینِ من

 

هنوز هم زباغ چشمِ تو نگاه ، چیدنی است

 

 

بریده ای زِ من ولی، فقط  تو دانی و خدا

 

که این دلِ شکسته تا ، همیشه ات تپیدنی است

 

 

بهای آن فقط توئی و اشتباه می کنند

 

اگر خیال می کنند: این دلم خریدنی است

 

 

تو نیز ، اشتباه می کنی اگر به زَعم تو

 

کبوترِ دلم زبامِ عشقِ تو ، پریدنی است

 

 

اگر که می کِشم نفس، فقط به لطفِ عشق توست

 

چه جایِ بی تو زیستن ،  وَ یا نفس کشیدنی است!؟

 

 

تلاقیِ مبارکی ست: رسیدنِ تو با بهار

 

بمان گلم! بمان ! که این بهار ، با تو دیدنی است

                                                             

                                                   فروردین ۷۶ ایوان


...................................................................................................................................

2)  گریه کردم


 نشستم در عزایت گریه کردم


زداغت ، بی نهایت گریه کردم



تمام روز ، در فکر تو بودم


تمام شب، برایت گریه کردم



میانِ کوچه های درد و غربت


چو دیدم ردٌ پایت ، گریه کردم



در آن خاموشیِ سردِ مِه آلود


به آهنگِ صدایت ، گریه کردم



تو ای ابر بهاری ! شاهدی که


چگونه پا به پایت ، گریه کردم



مَبار ای آسمان! دیگر تو امروز


که من دیشب ، به جایت گریه کردم


                                                                      اردیبهشت 74 خرم آباد


...................................................................................................................................


3) خبر خوشی از اهورا


سلام استاد ! خوبین؟


باورتون میشه اهورای من داره خوب میشه !!


راه میره ،حرف می زنه ،هوشیاره !


حتی محلی و فارسی رو  هم قاطی نمیکنه ! تشنجش تقریباً کنترل


شده فقط یکی از پاهاش بخاطر تریپلی که تو ICU   به پاش زدن ، چند


تا لخته پیدا شده که اونم امیدوارم خوب شه !


چند ماه دیگه اهورا میشه همون اهورای سابق !


 این روزا اینقدر مرگ رو دیدم از ICU که هر شب یکی می رفت و


کابوس اینکه شاید نفر بعدی اهورای من باشه تا تو بخش که الان


یک نفر رفت !


انشاالله خدا صبرتون بده !


راستی اهورا شعر شما رو یادش اومده بود ! داشت زمزمه میکرد که


تشنج کرد و یادش رفت !


                                                       بیتا 10 / 3 / 92