..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

بی تو ...

چه شد اینگونه بناگاه ، دل از ما کندی

تو که گفتی همه ی عمر به ما پا بندی !


نه به آن شور و شر و قول و قرار دیروز

نه به حالا که به روی همه در می بندی


یاد باد آن همه گلخنده و گل گفتن هات

ولی امروز دریغ از سخن و لبخندی !


کاش می شد که بدانم چه گناهی کردم

که کشیدی ام از اعلی و  به خاک افکندی !


نه که در باغ خدا سیب قشنگی بودم

دست آوردی و از شاخ درختم کندی !


تنِ من چایی یخ کرده ی یک ساعتِ پیش

بی تو آری - تو که عصّاره ی صد من قندی -


ای تو آن ترش ترین نیمه ی لیموی بهشت !

که به یک نیمه ی خرمای زمین پیوندی


رودکی زنده اگر بود و تو را حس می کرد

چشم واکرد همی و غزلی گفتندی !


من چه جور از تو بِبُرم که در این تابستان

بر دلِ تَف زده ام برفِ سرِ الوندی !


بی تو یک روز مباد آب خورد نخلِ تنم

که برایم تو یقین، برگ و بری ، آوندی


.......................................................................................................................................................................


مهلت ارسال آثار تا


   25 مهر  تمدید شد


فراخوان جشنواره شعر


                                برای اولین بار جشنواره شعر کُردی کودک و نوجوان تحت عنوان : 


             « مِنال و مه لیوچِگ»

 

 بصورت منطقه ای و با حضور شاعران ۶ استان  غربی کشور ( ایلام ٬ کرمانشاه ٬ کردستان ٬ لرستان ٬ همدان و آذربایجان غربی ) در شهرستان ایوان  برگزار میشه 

شاعران عزیز می تونن تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۲ به آدرس داده شده در پوستر فراخوان یا به ایمیل داده شده شعرهای  خود را که در رابطه با موضوعات کودک و نوجوان  به یکی از زبان ها یا گویش های کُردی ٬ لُری یا لَکی ٬سروده شده ارسال کنند !  

جشنواره نیمه اول آبان ۹۲ در شهرستان ایوان برگزار میشه و به ۱۰ نفر برگزیده  لوح تقدیر ٬تندیس جشنواره و هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد ! 

                                                    پست الکترونیکی :    anjomansher.ivan@gmail.com  

           تلفن: ۳۲۳۵۵۶۹ - ۰۸۴۲                                                    نمابر : ۳۲۳۶۶۵۹ - ۰۸۴۲  

آدرس: استان ایلام - شهرستان ایوان - خیابان امام - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - انجمن شعر و ادب ایوان  

                                                 کد پستی :   ۵۳۹۳۸ - ۶۹۴۱۸


تاکنون بالغ بر 100 نفر آثار خود رو به دبیرخانه ارسال کرده اند  شعرها بسیار زیبا و قطعا کار برای انتخاب 10  اثر برگزیده سخت خواهد شد

از ویژگی های خوب این جشنواره پراکندگی جغرافیایی شاعران

از شاعر کرد عراقی ( سلیمانیه ) گرفته تا شهرهای مریوان ، سرپل ذهاب، بیجار ،  بانه ، سنندج ، ارومیه ، صحنه ، بوکان ، سنقر ، گیلان غرب ، کوهدشت ، کرمانشاه ، اسلام آباد ، روانسر ، جوانرود و شهرهای استان ایلام

این جشنواره 8 و 9 آبان 92 در سالن اجتماعات اداره ارشاد

اسلامی ایوان برگزار می شود



.......................................................................................................................................................................


وبلاگ دوست شاعرم - مهدی احمدی خواه - بعد از یکی

    دوسال ، گردگیری شد و با چند کار کُردی زیبا بروز است


.......................................................................................................................................................................


راستی اینکه من دوست دارم برای طرح جلد کتابم که تا چند روز دیگه از زیر چاپ خارج میشه یکی از این طرح جلدها رو که دوست هنرمندم  - کیهان کیانی - طراحی کردن و به خط یکی از اساتید بنامِ خوشنویسی مزیّن شده رو انتخاب کنم ! البته با مشورت شما  !

طرح هادر ادامه مطلب اومدن.فقط شمابگین کدومو مناسب تر می دونین؟

  ادامه مطلب ...

1-) سرزنش 2-) ای نگاهت

1-)  سرزنش


جز همین سرزنشِ خویش، چه از دست دلم می آید !؟


وقتی از دستِ من، اینگونه دو ابروت، بهم می آید !



آسمانم به زمین می رسد از بستنِ پلکِ ترِ تو


و به تاراجِ خوشی های دلم، لشگرِ غم می آید




بعد از آن حادثه ی تلخ ،که آنگونه تو را رنجانید


دیگر از عشق ، گریزانم و از خویش ، بدم می آید




"الِفی" بودم و از غصّه ی نا دیدن تو ، " دال" شدم


نوبت ماست ، بپرسیم : به ابروی تو خم می آید؟!




اندکی حوصله ! تا شرح دهم ، آنچه گذشت این دو سه سال


گیرِ ما، آدم پر حوصله ای – مثل تو – کم می آید:




چند وقت است، هوای دل من ، یکسره ابرآلود است


پیٍ پاییزِ زمین سوز ، زمستانِ ستم می آید




حسِ بد بینی ام ، آنقدر فزون گشته، که بد پندارم


بر سرِ شانه ی مجروحم، اگر دستِ کرَم می آید




موجم و قسمتم آشفتگی و دربدری شد ، ز ازل


تازه ، اینگونه نباشم ، ز تنم بوی عدم می آید



بخت برگشته و بی روح و زمینگیرم و . . . اما ، دلخوش:

کان پری وارِ مسیحا نفَسِ نیکقدم می آید



.......................................................................................................................................................................



2-) ای نگاهت ...



ای نگاهت آفتاب ظهر تیر !!

آب شد برف نگاهم ناگزیر !



هم شبیه سروی و هم مثل بید


با تو أم بالا بلند سربه زیر !




بس که دنبال تو راه افتاده ام


ردّ پایم حک شده در این مسیر !




روزها و ماهها و سالها


صبر کردم آمدی اما چه دیر !




حال دیگر بارشِ سیلابی ات


کم نخواهد کرد داغ این کویر !




هرچه دارم از دل وجان مال تو


خاطراتت را فقط از من مگیر !


......................................................................................................................................................................