..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

چند وقت است ...

دوخبر از مهرداد :

مهرداد برای سومین بار پیاپی و این بار در استان گلستان که محل برگزاری یازدهمین همایش پیرغلامان حسینی بود در بین نویسندگان ایران و 50 کشور جهان جایزه نخست نویسندگی عاشورایی را برای رادیو ورزش به ارمغان آورد !

اما جایزه اش را که مبلغ قابل توجهی بود به یکی از پیرترین مداحان اهل بیت از کشور اتیوپی اهدا کرد و همین سبب شد که بعد از پایان همایش از سوی مسئولان صدا و سیما شایسته ی دریافت جایزه ی نویسنده ی جوانمرد سال شود که به گفته ی  دبیر همایش ، در مراسمی به وی اهدا می گردد !


  در رابطه با جریان این خبر  بگذارید با مقدمه ای از خود مهرداد بیاغازم:


                    یا خدا

   "حسین بن علی را چگونه فراموش کردم !! "

سال های میانی دهه ی 70 ، سوگواره ی شعری داشتیم برای عاشورایی که در راه بود . شبِ مراسم ، دکتر بهروز یاسمی ، علی محمد محمدی ، داریوش همتی و من - بنده - در خانه ی ما بودیم. بهروز راضی نمی شد فردا بیاید! هنگامِ بدرقه، پای شیشه ی نیمه باز ماشینش گفتم : اگر امکان دارد بیایید ..    آرام سرش را بیخ گوشم آورد و گفت :

حدّ تو رثا نیست عزای تو حماسه ست   

ای کاسته از شأن تو این معرکه گیران

بیتی از منزوی !!    تا آن شب چنین غزلی را که هیچ، حتی بیتی از این کار عاشورایی را نشنیده بودیم نه من، نه علی  و نه داریوش و بعدها فهمیدیم تقریباً همه ی آنان که منزوی را می شناختند...


**

آن شب و آن بیت با من چه کرد!!

فرداش رفتم شبِ شعر و بجای آن شعری که پیش تر نوشته بودم ، چیزی خواندم در میانه ی بداهه و بُغضی که در راه بود ، سرودن "حسین بن علی بن ابیطالبی" دیگر که در جان من حلول کرده بود !


اما دیگر کسی مرا میان هیأت های عزاداری اش ندید و آن  "حسین " برای همیشه در من فراموش شد !!

آه ... می ترسم 

   در خش خشِ گنگ و گیجِ زنجیرها

نامت از یادها برود ...

آن حسین که لا به لای گُمب و گُرُمبِ طبل ها و لج و لج بازیِ بلندگوها و وَهمِ صداهایی که در هم تنیده ، گوش و هوش کوچه و خیابان ها را سرشار از هر چه جز فهمِ نامِ غریبش کرده اند کمکی به من نکرد  مگر تنها برای گریستن و گریستن و بر سر و سینه و صورت زدن !   حالا بماند خونین از قمه زدن ها و زنجیرِ تیغ آذین بر سَراروی و پس و پشت کوفتن و بی آنکه به نیم دانگِ حواس ، متوجه باشم قضیه از چه قرار است و چرا و چرا  و چرا ، فقط و فقط و فقط به همین نوعِ عشق ورزی بسنده کنم یا محکوم به بسنده کردن شوم، " حسینِ " تازه را در جانِ مشتاقم زنده کرد ، یعنی من در یادآوری همه ی حسین های تاریخ زنده شدم ، ...

زنده ی آنها که برای عشق ، برای رهایی ، برای آزادی و پرواز در آسمانِ خواستنِ خویشتن ها  و برای مردمی که در همه ی عصرها تعدادِ مظلومان و بیخبران و بیچارگانِشان - چون من - همیشه دهها برابر ظالمان و باخبران و چاره داران بوده ، زنده شدم و "حسین" ، رفیقِ تازه ی شب هایِ اندیشیدنم به مرگ و زیستن و جاودانگی و روزانِ نِگریستن و نَگِریستن به حالِ حسین های گریستن - و تنها گریستن- شد !

حسین همه چیز من شد، اما به راستی من آن شب و روزها پا به پای هیأت ها و قوطی هایی که  " حنجره ی جویِ آب را زخمی می کردند" بیشتر برای گلویِ بریده ی سردار فاتحم گریستم و تاریخی از بغضی چندصدساله در من ، نامش را به نشانِ فتحُ الفتوحی  " یگانه ترین " فریاد می زد و به خود می بالید یا لا به لای خوابِ خلوتِ خانه ی پیرزنی که مادرم باشد !؟


آری به خلوتی دیگر پناه بردم تا پیش از گریستن ، نِگریستن عاشورا را تجربه کنم !

این بخشی از مقدمه ی نخستین دست نوشته ی عاشورایی بود که سال 1390 به همایش جهانی ارائه شد اگر عمری بود هر سه مقاله را یکجا تقدیمِ دوستانی می کنم که امر به چاپ اش فرموده بودند تنها دوست دارم آن غزل آشنا را برایتان زمزمه کنم یا استادانم علی محمد محمدی و داریوش همتی زحمت این کار را قبول کنند


                                                  زنده به یادتان - مهرداد محمدی

                             روی تخت بیمارستان فرشچیان

                                          آبان ماه 1392




     


      



خبر دیگر اینکه مهرداد بعد از بازگشت از گلستان بشدت بیمار و  چندین روزدر بیمارستان بستری شدند و نزدیک بود کلیه هاشون رو از دست بدهند ! هم اکنون هم اگر چه نسبت به روزهای اول، تا اندازه ای بهبود یافته اند اما همچنان ناخوش احوال هستند !

......................................................................................................................................................................


1 - غزل چند وقت است ...


چند وقت است ، نمی بینمت ، ای ساده ی من !

مثنوی نوشٍ غزل ریز ، پریزاده ی من !


به تو بخشید ، خدا ، این همه زیبایی را 

و به تحسین تو ، این طبع خداداده ی من


قطره ای از مِیِ چشمان تو را ، نوشیدم 

که بدان مست شد، این ساغر بی باده ی من


به کجا می بری ام؟ ای هدف مبهم و دور! 

آخرش ، سر به کجا می نهد این جاده ی من؟


می کِشد، سمت خودش ، جذبه ی چشمان تو، آه ! 

کهربا وار ، از آن فاصله، بُرّاده ی من


کاش می شد ، بوَزی، ای نفَس فروردین! 

پیش از آنی که ، بیندازدم از پا، دی من !


اینچنین سخت ، که مستوجب قهر تو نبود 

به گناهی – که نکرده – دل افتاده ی من


باز هم ، می رسی و نان و کمی غصّه‌ی تو 

می شود سفره ی عصرانه ی آماده ی من


باز هم ، می رسی و پیش خودت ، می گوئی :

چه پریشان شده ، این عاشق دلداده ی من!




دانلود

غزل "چند وقت است ..."از علی محمد محمدی  با صدای مهرداد


.......................................................................................................................................................................


2- غزل کُردی  " قه لبد ئاسنه "

                                                                                                               زن کُرد کلهر



مِه چِم ئه نیشه خاطرد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه(1)

جڕم چه ریدوو خوه د جڕد نیه تی مه قه لبدئاسنه !؟


خه مد چه مانه موو شیکان سقانِ صه برموو ته خه م

وه ئه برووه یل کافرد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


ملالموو ورو ته وه گاموو له کی چه م ، ئاگرد

ورومه را بوومه خڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


مرم ئرا تنوو ته لا نیه ل که یوو چیدنه ریه و

ئرا وه مه ته باوه ڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


خه نیدنوو هه سل رشیگ ! ئرا بزه د  وه حال ئی

رفیقه گه ی هه سه ل بڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


وه ی له وه رم له شوون ته ، ره پد که می باره وه زه یو

ده وم وه پای کوله پڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


جۊر به رگ (2)  مِرِم  ئراد ده نگم نیه و نۊشی ئرا :

ده نگ کزه ی هووره چڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


که لِم بنیشه و سه ری ده س، ئرا له ده روه نم ده نگه

شریق برنوه دڕد نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


ئۊشی بمر ئرا که سی که ته و بکه ی ئراد ، ئرا

مرِم  گڕه ی ته و گڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


خۊن ده موو شه ڕ فرووشموو کوشیه موو ته ره حمد ئرا

وه حال دووس شڕ خڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


دل ها ته مه ی تنوو ته  فڕ ! مه یل مه ته ، مه یل ته فڕ !

یه را بنه قلافڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


جاڕ ئنه خوه ردم ئراد ، دۊنیه موو ورو مه را

ریه ن میه یلوو کاوڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


زه ۊ سیه م ، ئه ور سیه ی ! نیه واریوو وه گووش مه

بیجه رمه ی گڕم هڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


ئه عشق زلزلو مه چۊ ئه رگی خه ریگ رشیه مه زه یو

له رزه بتوون و ئاجڕد  نیه تیه ی مه قه لبد ئاسنه !؟


(1) ئاسِن : آهن

(2) به رگ : بریم حسینی خواننده ی مشهور هوره


دانلود

غزل " مه قه لبد ئاسنه " علی محمد محمدی


نظرات 177 + ارسال نظر
ایمان شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 http://farzegah.blogspot.com

سلام ودروود بر استاد صدای دلنشین مهرداد محمدی خیلی به آدم آرامش میده وبا شعر برادرش علی محمد
شعر زیابیی بود

سلام ایمان جان
همیشه در آرامش باشی عزیز

ایمان شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 http://farzegah.blogfa.com

یادم رفت تبریک منو به جناب مهرداد محمدی برسونین و کاری که کرده همیشه در یاد نویسندگان وهمه خواهد ماند
راستی نماز آیات خونسیده اگر نخونید لینو هاره لقی کید ها ؟؟؟؟؟؟

هاره لقیش ما رو بیشتر به خدا نزدیک می کنه !

صادق هلشی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:50 http://www.s-halashi.blogfa.com

سلام
اول:برای مهرداد عزیزمان آرزوی سلامتی دارم ودعا میکنم هرچه سریعتربیماریشون برطرف بشه
دوم: تبریک ویژه به ایشان وایوان
سوم:مطلبش را خوندم واقعا همان هستیم که مهرداد گفته بود حسین را در صداهای بلند خیانانهای محرم گم کرده ایم
سپاس آقای محمدی

مرسی صادق نازنین

صادق هلشی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 http://www.s-halashi.blogfa.com

آقای محمدی عزیز بدقولی هم حدی داره البته شاید این خصلت ناشی از پرسپولیسی بودنتان باشه که اگه چنین است انتظاری غیر از آن نیست فدایت جناب
پایین نظر خصوصی بالا نیومده منظورم خصوصیه ولطفا تاییدش نکن چون آقای محمدی برای من بسیاربسیار عزیز ودوس داشتنیه.

تأییدش میکنم تابیشتر مشمول این شکلک باشم :

حسین عباسی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:59 http://radikalyek.blogfa.com

اول ...
آقا نمردیمو زمین لرزیش احساس کردیم ...
یا خاص علی خود شربخه لا...

یه پیشنهاد توپ:
تا بحث زمین لرزه داخه بپر یه شعره وه پیا بیوش کا بکیمن ...

راسی بو سر به لیم تن عبدلله یوسفی

قیره چشت درباره زمین لرزه نامه بخونه کیف بکه...

راسی زیو سر نبش له حاجی حاظر الان متره چنه؟؟؟
تا اویشه گران نیوه چوار متر بسینیم ...

ایمه هر سال عید چیمه ژیر چادر ... بزایم وه بون زلزلو چادر برزنتی خاصه دنه پیمان؟؟؟



یادت نچودن منتظردم هه الان له شونم بوه ره یو ...



بای

همین شعر کردی ام بیت آخرش یه بیت زمین لرزه ایه !

حسین عباسی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:00 http://radikalyek.blogfa.com

اول ...
آقا نمردیمو زمین لرزیش احساس کردیم ...
یا خاص علی خود شربخه لا...

یه پیشنهاد توپ:
تا بحث زمین لرزه داخه بپر یه شعره وه پیا بیوش کا بکیمن ...

راسی بو سر به لیم تن عبدلله یوسفی

قیره چشت درباره زمین لرزه نامه بخونه کیف بکه...

راسی زیو سر نبش له حاجی حاظر الان متره چنه؟؟؟
تا اویشه گران نیوه چوار متر بسینیم ...

ایمه هر سال عید چیمه ژیر چادر ... بزایم وه بون زلزلو چادر برزنتی خاصه دنه پیمان؟؟؟



یادت نچودن منتظردم هه الان له شونم بوه ره یو ...



بای

مهمان عزیزی ست به ما سر زده است
به خانه ی ما که عین ماتمکده است

آوار شده ست زندگی بر سر ما
این زلزله سالهاست که آمده است !

رباعی زلزله ای جلیل صفربیگی که دیشب بهم اس داد و حال و هوای این کامنت تو رو داره !

قربانت

فاطمه شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:50

1)بابت برگزیده شدن برادر گرامیتون بهتون و به خودشون تبریک میگم.
2)متنش واقعا زیبا بود!
3)شعر »چند وقت است« خیلى زیبا بود!
4)انشاءالله داداشتون وهمه ى مریضا سلامتى کامل پیدا کنند.
5)قالبتون قشنگه
6)شب به خیر.
راستى بااین شماره هایاد چیزى افتادم: پارسال وقتى سوال تستى برامون میگفتین، گزینه هاش اینجورى بود: الف ب ج 4
یا 1 2 3 د یادتون نره فردا ساعت 4کلاس داریم.

این یه تست هوش بوده !
شما میتونستین از تفاوت گزینه ها گزینه ی درست رو انتخاب کنین !

نوید شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:09

استاد دمت گرم خیلی قشنگ بود.به داداشتون تبریک میگم ایشالاکه همیشه موفق باشین مایه افتخاره ایوانین.درمورد بیماریش خیلی ناراحت شدم ایشالا که هرچه زودتربهبود یابد

سلام آقا نوید
از کاشان سهراب چه خبر ؟

[ بدون نام ] شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:27

ی ارا عکس ژن مردم نایده!!

خو ژن مردمه منیش ئرا مردم نامسه ی!

رضا شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:19

شاعر می فرماید:
درگیر comment توام
منو دوباره like کن
Yahoo اگه تنهات گذشت
Facebook و انتخاب کن
دلت از pokeهای من
انگار باخبر نبود
حتی تو friendهای من
friend هات بی اثر نبود
خواستم بهت مسج ندم
تا با چشام خواهش کنم
پیجامو بستم روت تا
احساس آرامش کنم

لابد تازگی ها ررفتی فیسبوک ؟

زارعی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:21

سلام
انشالله هرچه زودتر مهرداد عزیز سلامتی کاملشونو بدست بیارن

به به جناب زارعی نازنین
مهرداد بیخ گوش جنابعالی تو تهرانه اووخت من بایستی اینجا ببرمش دکتر !

برادر زاده کوچیکت ( ماهان ) شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:33 http://roze-zemestani.blogfa.com

سلام بــــر استاد شعر و ادب ، ( عمو علی گلم ) ...
کارت عالی بود ، مخصوصا غزل " چند وقت است " ، دانلودش کردم عمو مهرداد هم خیلی زیبا و دلنشین خوندتش ، آهنگشم قشنگ بود. احساس میکنم آهنگ این شعر کار آقای سیروس نادری بوده ؟
غزل دومی ( قه لبد ئاسنه ) خوندمش ، اینم مثل قبلی زیبا بود البته یه مقدار معنی کردنش واسم سخته... راستی عمو این شعر با صدای خودت ضبط شده یا با صدای عمو مهرداد ؟؟
قالب جدیدتم معرکه س ، مبارکه ...

سلام ماهی جان
کی به دوغ خودش میگه ترشه که تو به شعر و صدای عموهات نگی خوبند !!؟

avin شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:44 http://avinamour.blogfa.com

به روزم دعوتید[گل]
این خانمه چه خوشگله

تشریف بیارین غلامتون می کنم

محمدصادقی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:03 http://m-sadeghi.blogfa.com/

سلام استاد محمدی عزیز
اولا این شعر کردی مه قه لبد ئاسنه رو افتخار داشتم از زبان شیرین خودت شنیدم و هنوز یادمه.واقعا حیف نمیتونم کردی بخونم و 90درصدشو الان متوجه نمیشم پس امیدورام یه بار دیگه با صدای گرم خودت بشنوم
راستی اقای محمدی اگه کسی بخواد کتاب متنی بنویسه باید چیکار کنه؟؟کتابشو کی و کجا بررسی میکنن تو ایوان؟؟ اخه فقط شعر ،انجمن داره و نوشته های دیگه رو من نمیدونم کجا نشون بدم؟؟؟
مثلا همین مهرداد (که افتخار اشناییش رو من ندارم) نوشته هاشو ابتدا نشون کی داده؟؟؟؟
راستی ممنون که همیشه به وبلاگ من سر میزنید!!!!!!!!!!
مرسی و همیشه زنده باشی

سلام محمد حان
از همین سه شنبه آینده تو انجمن باید از متون زیبات بخونی و ما هم با حمله همه جانبه و انبری به نقد می کشیمت !

ASA شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:37 http://18bizaram.blogfa.com

من تازه وب زدم خوشحال میشم بیای وبم....

چشم
با کمال میل

ایمان شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:02

شما هم مثل صد روز نکنید هااااااااااا

نتایج 100 روزه که اظهر من الشمسه !
چشم

امیرحسین ویسی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:56 http://amirweysi

منحنی قامتم، قامت ابروی توست

خط مجانب بر آن، سلسله گیسوی توست
حد رسیدن به او، مبهم و بی انتهاست
بازه تعریف دل، در حرم کوی دوست
چون به عدد یک تویی من همه صفرها
آن چه که معنی دهد قامت دلجوی توست
پرتوی خورشید شد مشتق از آن روی تو
گرمی جان بخش او جزئی از آن خوی توست
بی تو وجودم بود یک سری واگرا

ناحیه همگراش دایره روی توست



بازم به ما سر بزن.

آفرین امیر حسین ! ریاضی و مشتق و جبر و مثلثاتت 20 بیسته !

؟ شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:44

با سلام
کاش ترجمه فارسی غزل کردی رو بنویسید

شما فارس تشریف دارین !!!؟
باشه سعی میکنم ترجمه ش رو بذارم اگر چه میگن کار خوبی نیس !

محمد ناصری یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:18 http://666perspolis666.blogfa.com

مثل همیشه عالی

ایشالله که همیشه تیم قهرمانت عالی باشه

محمد ناصری یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:31 http://666perspolis666.blogfa.com

سلام استاد آپم بیا سر بزن

بو نام !؟

عسل یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:00

سالمی؟

عقلم !؟ نه !!

حسین عباسی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 00:20 http://radikalyek.blogfa.com

کجایی استاد؟؟؟
از بعد زلزله ها دیگه نظراتت رو تایید نکردی!!!
اسمسم که جواب نمیدین...
ماهم که نگران نمیشیم اصن... هروقت اومدی چک کردی بو سر به لیمان ... تنیام

دچار زلزله زدگی شدم !
چیزی در مایه های سرما خوردگی ، گرما زدگی و ...

نارسیس ناز دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 http://www.nar3isnaz.mihanblog.com

چه زن نازییییییی!

خب وقتی قراره شما نارسیس ناز باشین همه چیو ناز میبینین !

نارسیس ناز دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 http://nar3isnaz.mihanblog.com

اینچنین سخت ، که مستوجب قهر تو نبود

به گناهی – که نکرده – دل افتاده ی من "

بسیار زیبا .....نفست گرم..........

برای برادر بزرگوارتان آرزوی شفای عاجل دارم"آمین"

حالا چرا این بیت !!؟
مرسی از دعای مهربانانه تان !

حسین عباسی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:34 http://radikalyek.blogfa.com

سلام استاد یه متن درباره پس و پیش زلزله گذاشتم... اگه میشه بیا ببین و نظرت رو بگو

مه هه له دس زلزله وام !!!

[ بدون نام ] دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

ی ارا کامنتیله تایید نه کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکه له رخ زلزله س؟؟

آمد و زلزله در جان من انداخت و رفت
و به یک تیر نگه کار مرا ساخت و رفت !

shayan دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:48 http://shayan73mehrlove.blogfa.com

لایک
به منم سر بزن
اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم
خبرم کن

نیومده لینکت میکنیم
چشم حتما میام

برادر زاده کوچیکت ( ماهان ) دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:03 http://roze-zemestani.blogfa.com

در بدترین روزها امیدوار باش


زیرا


که زیباترین باران ها از سیاه ترین


ابرها میبارند....

زه یو سیه م ئور سیه ی / نیه واری وه گوش مه

بیجه رمه گرم هرد / نیه ته ی مه قه لبد ئاسنه !؟

فاطمه دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:33 http://chawarre.blogfa.com

زیبا بود
حالا خودتون بفهمین عکس یا غزل!

خب معلومه شعر من زیبا نیست !

نسرین حسینی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:36 http://nasrinhosseini69.blogfa.com/

سلام آقای محمدی خوبین؟
دعوتید به کلبه ی شاعرانه ام
و با افتخار لینک شدید

مبارکه وبلاگتون
اومدم و قبل از اومدنم هم لینک شدین

تارا دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:41

با سلام و عرض ادب واحترام حضور استاد محمدی.
بسیار زیبا و دلنشین بود.
غزلهای زیباو بی نظیر شما با صدای ملکوتی استاد مسلم شعر و ادب جناب مهرداد محمدی عزیز معجزه می آفریند.
با آرزوی سلامتی و شفای کامل آقای محمدی و
درود فراوان بر قلم توانای شما استاد گرامی.
حضورتان سبز ، سایه تان مستدام.

درضمن از اینکه ما در جریان احوال جناب مهرداد عزیز قرار دادید سپاس گذارم. خیلی نگرانشان بودیم.

سلام تارا خانم
اتفاقاً کاوه پیگیری ها و کامنت های مهربانانه تون رو برا مهرداد تعریف کردند سپاس از این همه مهربانی و قدردانی
مهرداد خوبه و به امید خدا بر می گردن به شعر و نویسنگی و گویندگی شون

ممو سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:11

به خوبی مراقب قلبم باش...

وقتی که احساس می کنی کاملا تنهایی

زمان به کندی سپری می شود

من آن را در فیلم ها دیده

و در کتابها خوانده ام

ولی هرگز فکر نمی کردم که احساسش کنم

و این تنها گرمای نوازش تو بود



به خوبی مراقب قلبم باش

به خوبی مراقب قلبم باش

عزیزم تو اولین کسی هستی که آن را به دست می آوری

و تنها تو قادر به شکستن آن هستی

من بیش از آنچه که باید...تو را دوست می دارم

زیرا همین باعث می شود که احساس خوشی داشته باشم

من همیشه در انتظارت بوده ام

چون تو تنها کسی هستی که

می توانی به خوبی از قلبم مراقبت کنی



تا وقتی که من طلسم تو شده ام

بیا و جادوی خود را عملی کن

اگر کمی به یکدیگر نزدیک تر شویم

در چشمان تو غرق خواهم شد

تو همانی هستی که بیش از همه می خواستم

وقتی که عشق من برای تو بود

آه...من بسیار خوشحالم که تو عشق خود را به من بخشیدی

وقتی که من عشقم را تقدیم تو کرده ام

از ترانه های ماندگار جهان(اثر: ویتنی هوستون)

واقعاً که ترانه ی ماندگاریه !

ممو سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:24

گاهی
آنقدر دلتنگت میشوم...
که اگر میدانستی....
خودت از نبودنت خجــالـت مــــی کشیدی...

ریوار سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:39

دورود بر علی آقای عزیز
خیلی دوست داشتم تمام این پست رو طی چند هفته منتشر میکردی تا چند هفته مکیف میشدم
خیلی خیلی لذت بردم
از خبرا و صدایی که از مهرداد عزیز گذاشتی تا غزلیات زیبای خودتون
و در نهایت این غزل کردی ناب با کلماتی اصیل و دلنواز و همچنین سبک خاصی که برای نگارشش بکار بردی
انضمام صدایه تا اندکی سرماخوده شما که به نمک ماجرا افزوده بود و عکس اون زن با تیپ کلهری و سه ر وه ن گیلانی ش ، همه و همه بیش از قبل ذوق هنریتون رو نمایان ساخت
لذت بردم
سلام مارو به مهرداد برسون
یه لطفی کنید این پایین صفحه که آیکن نظرات هست ، این چکمه که یه لوبیا ازش زده بیرون رو وردارید و یه چیز زیباتر که به وبلاگ و متونش مربوط تره بذارید

سلام مهندس ریوار عزیز
سپاس از این همه مهر و مهربانی بیدریغ
نمیدونستم سرما خوردگی ام به غزل هام هم سرایت میکنه !
البته دیگه ویروس سرماخوردگیه و ( له ای دیو بریاگه هر چه بیوشی تیگه عمل ! )
اون پایینم باور کن الان میبینمش ! نمیدونم این پوتین از کجا اومده !

گلایه سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:10

هی روزگارررررررررررررررررررررررررررررر

این شکلک وسط یها چرا تکون نمی خورن !
همینجور وایسادن و بر و بر من و نیگاه میکنن

فرید سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:37 http://faridshaabani.blogfa.com/

سلام ضمن تبریک به مهرداد عزیز و تشکر فراوان به خاطر اشعار زیبا
و تبریک ویژه به خاطر قالب

تغییر را احساس کنید . . .
هفته بعد نماز جمعه میبینمت حاجی



راستی مبلغ جایزه چقدر بوده ؟

چشم میام
ولی من جمعه نیستم پنجشنبه میام

ماندانا سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:30

بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم

در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم

شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم

چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم

آن جا روم آن جا روم بالا بدم بالا روم

بازم رهان بازم رهان کاین جا به زنهار آمدم

من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم

دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم

من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصر

آخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم

ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین

آن جا بیا ما را ببین کان جا سبکبار آمدم

از چار مادر برترم وز هفت آبا نیز هم

من گوهر کانی بدم کاین جا به دیدار آمدم

یارم به بازار آمده‌ست چالاک و هشیار آمده‌ست

ور نه به بازارم چه کار وی را طلبکار آمدم

ای شمس تبریزی نظر در کل عالم کی کنی

کاندر بیابان فنا جان و دل افگار آمدم

ماندانا سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:34 http://www.karoshk.blogfa.com

راستی استاد غزلی که گذاشتین عالیه؟موفقیت اقا مهرداد رو هم تبریک میگیم انشالا همیشه موفق باشین

سلام ماندانای عزیز
لطف دارین

سایه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:46 http://nanaz1996.blogfa.com

سلام.
خیلی عالی بودن ممنونم.
ازاینکه لینکشون روهم اینجاگزاشتین ممنونم ایده عالییه.
دستتون درست.

معمولاً دوستان و مخاطبان نازنین ما خوب نمیتونن رسم الخط کردی رو بخونند مجبورم هربار که شعر کردی میذارم لینک خوانشش هم بذارم

سایه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:48 http://nanaz1996.blogfa.com

چقدرشخته تموم زندگیتو به پای یه نفر بریزی بعدوقتی داره بیرحمانه تنهات میزاره پررو پررو برگرده بهت بگه:میخواستی نریزی.............

واقعاً شخته !!!!

رسول رضایی چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:16 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

سلام نازنین دوست
...
به روز شدم
همراهم باشید در "تنهایی پرهیاهو"
[گل][گل]

مرتضی چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:58

سلام !
به نظر من در نوع خودش بی نظیره
دست مریزاد علی آقا....

مرسی مرتضی جان
برام جالب بود که گفتی این شعر کردی بهترین شعرت بین غزل های فارسی و کُردیته !

مائده چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:02 http://anasor7ganeh.loxblog.com

احساس پرانتزی را دارم

که همه ے اتفاقات خوب

داخل آن اتفاق مے افتد .

آری ؛ خدا را مهمان قلب کوچکم کرده ام ...

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه تو دردمند مباد

مائده چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:03 http://anasor7ganeh.loxblog.com

زندگی کسالت بار نیست، بلکه کسالت در مردمی است که از پشت عینکهای دودی و تیره به دنیای خود نگاه میکنند.

خیلی از افراد در بیست و پنج سالگی میمیرند، اما تا هفتاد سالگی دفن نمیشوند. این برای من یک راز بزرگ است که چرا بعضی از انسان ها به هر جایی که نگاه میکنند، زیبایی و لطافت میبینند و حال آن که این زیبایی ها بر دیگران پوشیده است.

خیلی زیبا بود : خیلی از افراد در بیست و پنج سالگی میمیرند، اما تا هفتاد سالگی دفن نمیشوند !!

بیتا چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:45

معجزه کن معجزه کن
که معجزه
تنها
دست کار توست
اگر دادگرباشی
که در این گستره
گرگان اند
مشتاق بر دریدن بی دادگرانه ی آن
که دریدن نمی تواند
و دادگری
معجزه ی نهایی است
و کاش در این جهان
مردگان را
روزی ویژه بود
تا چون از برابراین همه اجسادگذرمی کنیم
تنها دست مالی برابر بینی نگیریم:
این پر آزار
گند جهان نیست
تعفن بی داد است




نمیدونم چرا این شعر به یادم اومد حالا بی ربط یا.....

آرزوی سلامتی بهروزی و بهبودی دارم برای آقا مهرداد
موفقیتشان مبارکمان باد و مبارکشان باد

آره بیتا جان بی ربطه
ولی اون آخر متنت "بی داد" هم قافیه ی "مهرداد" هستش !

زهرا چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:04 http://www.kolbetanhaee-z.blogfa.com

سلام بر استاد عزیزم
اولا از خدا شفای کامل و طول عمر با عزت برای آقا مهرداد خواستارم دوما واقعا دستتون درد نکنه بابت شعر زیباتون بازم مثل همیشه ستودنیه فقط مشکل من اینه کردی خوندنم خیلی ضعیفه ولی با صدای خودتون زیبایی شعرتون دوچندان میشه
بازم ممنونم

وهمین مشکل جنابعالی بود که من لینک دانلود خوندنشم گذاشتم !!

mohsen karimi چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:06 http://yasan1993.blogfa.com

سلام استاد یه خبر توپ واست آوردم :
برترین اسطوره قــــرن استقـــلال را بشناسیم:
اسطوره کیست؟ اگر میخواهید اسطوره را بشناسید بخونید!!
اسطوره کسیه که یک بازی 90 دقیقه رسمی با لباس تیم ملی نداره!
اسطوره کسیه که با 17 سال بازی در نوک خط حمله 8 تیم مختلف حتی یکبار آقای گل نشده!
اسطوره کسیه که در 2 دوره جام جهانی و 5 جام ملتهایی که در زمان بازیش انجام شده حتی روی سکوهای تیم ملی نبوده!!
اسطوره کسیه که تا 33 سالگی وقتی اسمشو میگفتی نمیدونستن بازیگره، فوتبالیسته یا خواننده!
اسطوره کسیه که توی جشن قهرمانی تیمش پرچم امارات روی شونه اش میندازه!
اسطوره کسیه که در سال 76 با پرسپولیس داخلی میبنده و بعد که عابدینی نمیخوادش میره دفتر فتل قرارداد میبنده!
اسطوره کسیه که نیم فصل به بهانه دخترش که در امارات تنهاست سر از قطر در میاره!!
اسطوره کسیه که بعد از 15 سال به تیم ملی دعوت میشه و شبانه و به دلایل نامعلوم از اردوی تیم ملی کنار گذاشته میشه!!
اسطوره کسیه در روز 7اُم هر 12 ماه سال خداحافظی کرده!
اسطوره کسیه که حتی با داشتن قرارداد رسمی تا آخر فصل هفته 12اُم بنا به دلایل نا معلوم فلنگ رو میبنده!
اسطوره کسیه که اول میگه با بی اخلاق ها کار نمیکنم اما در آغوش همون بی اخلاق خداحافظی میکنه!
اسطوره کسیه که هر جایی میره تا دوربین میبینه 4 انگشتش رو هوا میکنه، توالت،سینما،کارواش، فرقی نمیکنه!!
اسطوره کسیه که در روز خداحافظیش 1750 نفر در ورزشگاه حضور دارند
خداییش راست گفتم یا دروغ ؟؟

من با این قسمتش بیشتر موافقم :
اسطوره کسیه که نیم فصل به بهانه دخترش که در امارات تنهاست سر از قطر در میاره!!

mohsen karimi چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:15 http://yasan1993.blogfa.com

یه مطلب دیگه راجع به استقلالیا گذاشتم استاد حتما بیاین بخونینش

حتماً

اکبر پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 00:57 http://ewarh.persianblog.ir

سلام:گولی سورم دِی سیس ئلگرا بو//دِرگی نا هاوار دوری له دا بو
سه ر گافه گ و لامی نه ما بو//پِتی "ری" و "دی"بو خوی دانا بو
معنی شعر فوق را با یک کلمه رابنویسید؟سپاس ازسراینده شعر" مه تروز له مانات"برای مهرداد دعا میکنم ان شاءالله دردش درمان بشه ولب تو هزاران دوستدارش خندان بشن.

نمیدونمش !

رویاابراهیم نژاد پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:34

یک جایی می رسد
که آدم دست به خودکشی می زند
نه اینکه یک تیغ بردارد رگش را بزند
نه
قید احساسش را می زند

چارلز بوکوفسکی

سلام رویا خانم
از برزیل برامون بگو !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد