..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

من و کسرا و اهورا ! و یک غزل ( " به دلم افتاده " )

1 ) من و کسرا 

خیلی از دوستانم عمرشون و دادن به شما !!! دوستانی که معمولاً پیرمرد بودن و دارفانی رو وداع گفتند ! نمونش پیرمردی که پارسال و پیرار سال باهاش دوست شدم و 5 - 4 تا پولیور و کاپشن و کت تک ازش خریدم امسال برای خرید زمستانی رفتم مغازش دیدم پسرش اونجاس  . گفت که عمرش و داده به شما !

من حتی اسمشم نمی دونستم که برم فاتحه خونیش ! خدا بیامرزدش !

دوستان همسنم هم که خدا عمر با عزت بهشون بده ! از همکار فرهنگی گرفته تا ورزشکاران ( عمدتاً فوتبالیست ) وشاعرا و ...

اما یه سری دوستان خردسال هم دارم که کوچیکترینشون کسرا هستش همین 24 آذر امسال  چهارساله شد ! خیلی با هم قاطی شده ایم ! نورچشمی یکی از پسر عموهامه ! هر وقت میرم خونه شون هنگام برگشتن به خونه انگار از یه مسابقه فوتبال سنگین که  کار به 120 دقیقه کشیده شده بر می گردم !اینقدر بدو بدو داریم و ...


پارسال راهپیمایی بزرگی به سرکردگی من تو خونه شون با شعار  " مرگ بر مای بیبی " راه انداختیم تا تونست قید این رفیق 3 ساله ش رو بزنه و دست از سرش برداره !! او واقعاً تصور می کرد من همبازی و همسن او هستم ! دلیلشم همینکه پارسال

یه بار خونه ما رفته بود دستشویی ! معمولاً دور تر از سنگ توالت میشینه !

گفته بود عمو علی هم همینجا میشینه !؟ 

کسرا یه شعر کُردیِ من و خونده عینهو این آبمیوه های 7 میوه !

 انگار سه شعر ( گلی ، دالگ و خودسوزی ) و قاطی کرده و معجونی ازشون رو تحویل مخاطب داده !

چند تا از عکساش و لینک دانلود شعر خوندنش و میذارم.  ببینید خالی از لطف نیست فایل صوتی ش رو جدا میذارم ولی خودم فایل تصویری ش رو دوس دارم


کسرا  2  

کسرا  4  و


  



لینک دانلود شعر خوانی کسرا  (تصویری)     

                                           لینک دانلود شعر خوانی کسرا  ( صوتی)


.................................................................................................................................................................


2) من و اهورا

اهورا رو دوسال پیش دیدم خیلی زود صمیمی شدیم به همراه پدر و مادرش از بندر عباس اومده بودن تهران

من هم  با یک انتشاراتی برای چاپ مجموعه ی دوم شعرهام قرار داشتم اونام اومدن اونجا

قرار بود باهم بریم سر مزار فروغ اما وقت نشد و سعادت یاری نکرد

وقتی اهورا بهم گفت عمو بیا دیگه کچل !! مورد شماتت پدر و مادرش قرار گرفت .

گفتم بابا اذیتش نکنید دوست " کچل ندیده ی " من و ! 

اهورا متاسفانه بیمار شد و اگه لطف خدا و همت پدر و مادر و خاله و اقوامش نبود خدای ناکرده تلف شده بود

اهورا که گویی خونوادگی با همین یه شعر من ارتباط پیدا کردن دوبار اینو خونده یه بار قبل بیماریش و یه بار بعد اون!

برای سلامتی بیش از پیش اهورا دعا می کنیم 


    

      اهورای توریست (تخت جمشید )                          اهورای اساطیری ( نقش رستم )


    

                اهورای منشوری !                                                  اهورای کاتولیک ! ( مُرتد )


اهورای هم اکنون  ( شهریور  92)     

          اهورای شاعر ( معاند )                              اهورای هم اکنون  ( شهریور  92)


لینک دانلود شعر خوانی اهورا 1   

                                          لینک دانلود شعر خوانی اهورا 2

.....................................................................................................................................

3) غزل 

" به دلم افتاده "

می بری ام از یاد ، به دلم افتاده 

می کُشی ام به عِناد، به دلم افتاده

  

می زنی اش به زمین،شیشه ی عمر مرا 

گویی ام : خود افتاد ! به دلم افتاده

  

شادی از رفتن تو ، رخت بر می بندد 

می کُند غم ، بیداد به دلم افتاده 

 

گرچه اکنون هستم ، سبز چون برگِ چنار 

می شوم قسمتِ باد ، به دلم افتاده

 

آخرش سهم من از عشق تو ، تیشه و مرگ

می شوم چون فرهاد ، به دلم افتاده

  

و فرا می گیرد، کوس رسوائی من  

دشت، ده، قریه، بلاد، به دلم افتاده 

 

گرچه مانند خوره ، یأس و دل کندن و شک 

و از این دست زیاد، به دلم افتاده :

 

ولی از عشق تو باز ، خشت خشتِ تن من 

شود از نو بنیاد، به دلم افتاده

 

دست در دست هم،از جاده ها می گذریم

می شویم از نو شاد، به دلم افتاده 

......................................................................................................................................................................