..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

من و کسرا و اهورا ! و یک غزل ( " به دلم افتاده " )

1 ) من و کسرا 

خیلی از دوستانم عمرشون و دادن به شما !!! دوستانی که معمولاً پیرمرد بودن و دارفانی رو وداع گفتند ! نمونش پیرمردی که پارسال و پیرار سال باهاش دوست شدم و 5 - 4 تا پولیور و کاپشن و کت تک ازش خریدم امسال برای خرید زمستانی رفتم مغازش دیدم پسرش اونجاس  . گفت که عمرش و داده به شما !

من حتی اسمشم نمی دونستم که برم فاتحه خونیش ! خدا بیامرزدش !

دوستان همسنم هم که خدا عمر با عزت بهشون بده ! از همکار فرهنگی گرفته تا ورزشکاران ( عمدتاً فوتبالیست ) وشاعرا و ...

اما یه سری دوستان خردسال هم دارم که کوچیکترینشون کسرا هستش همین 24 آذر امسال  چهارساله شد ! خیلی با هم قاطی شده ایم ! نورچشمی یکی از پسر عموهامه ! هر وقت میرم خونه شون هنگام برگشتن به خونه انگار از یه مسابقه فوتبال سنگین که  کار به 120 دقیقه کشیده شده بر می گردم !اینقدر بدو بدو داریم و ...


پارسال راهپیمایی بزرگی به سرکردگی من تو خونه شون با شعار  " مرگ بر مای بیبی " راه انداختیم تا تونست قید این رفیق 3 ساله ش رو بزنه و دست از سرش برداره !! او واقعاً تصور می کرد من همبازی و همسن او هستم ! دلیلشم همینکه پارسال

یه بار خونه ما رفته بود دستشویی ! معمولاً دور تر از سنگ توالت میشینه !

گفته بود عمو علی هم همینجا میشینه !؟ 

کسرا یه شعر کُردیِ من و خونده عینهو این آبمیوه های 7 میوه !

 انگار سه شعر ( گلی ، دالگ و خودسوزی ) و قاطی کرده و معجونی ازشون رو تحویل مخاطب داده !

چند تا از عکساش و لینک دانلود شعر خوندنش و میذارم.  ببینید خالی از لطف نیست فایل صوتی ش رو جدا میذارم ولی خودم فایل تصویری ش رو دوس دارم


کسرا  2  

کسرا  4  و


  



لینک دانلود شعر خوانی کسرا  (تصویری)     

                                           لینک دانلود شعر خوانی کسرا  ( صوتی)


.................................................................................................................................................................


2) من و اهورا

اهورا رو دوسال پیش دیدم خیلی زود صمیمی شدیم به همراه پدر و مادرش از بندر عباس اومده بودن تهران

من هم  با یک انتشاراتی برای چاپ مجموعه ی دوم شعرهام قرار داشتم اونام اومدن اونجا

قرار بود باهم بریم سر مزار فروغ اما وقت نشد و سعادت یاری نکرد

وقتی اهورا بهم گفت عمو بیا دیگه کچل !! مورد شماتت پدر و مادرش قرار گرفت .

گفتم بابا اذیتش نکنید دوست " کچل ندیده ی " من و ! 

اهورا متاسفانه بیمار شد و اگه لطف خدا و همت پدر و مادر و خاله و اقوامش نبود خدای ناکرده تلف شده بود

اهورا که گویی خونوادگی با همین یه شعر من ارتباط پیدا کردن دوبار اینو خونده یه بار قبل بیماریش و یه بار بعد اون!

برای سلامتی بیش از پیش اهورا دعا می کنیم 


    

      اهورای توریست (تخت جمشید )                          اهورای اساطیری ( نقش رستم )


    

                اهورای منشوری !                                                  اهورای کاتولیک ! ( مُرتد )


اهورای هم اکنون  ( شهریور  92)     

          اهورای شاعر ( معاند )                              اهورای هم اکنون  ( شهریور  92)


لینک دانلود شعر خوانی اهورا 1   

                                          لینک دانلود شعر خوانی اهورا 2

.....................................................................................................................................

3) غزل 

" به دلم افتاده "

می بری ام از یاد ، به دلم افتاده 

می کُشی ام به عِناد، به دلم افتاده

  

می زنی اش به زمین،شیشه ی عمر مرا 

گویی ام : خود افتاد ! به دلم افتاده

  

شادی از رفتن تو ، رخت بر می بندد 

می کُند غم ، بیداد به دلم افتاده 

 

گرچه اکنون هستم ، سبز چون برگِ چنار 

می شوم قسمتِ باد ، به دلم افتاده

 

آخرش سهم من از عشق تو ، تیشه و مرگ

می شوم چون فرهاد ، به دلم افتاده

  

و فرا می گیرد، کوس رسوائی من  

دشت، ده، قریه، بلاد، به دلم افتاده 

 

گرچه مانند خوره ، یأس و دل کندن و شک 

و از این دست زیاد، به دلم افتاده :

 

ولی از عشق تو باز ، خشت خشتِ تن من 

شود از نو بنیاد، به دلم افتاده

 

دست در دست هم،از جاده ها می گذریم

می شویم از نو شاد، به دلم افتاده 

......................................................................................................................................................................

نظرات 124 + ارسال نظر
ریوار جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:23

بوو غزل دَه چوخ گوزَل دِی

سلام مهندس ریوار عزیز (حالا ریوار قبلی یا ریوار جدید < مهندس د >؟)
زنگ زدم تبریزاز امیر حواهر زادم پرسیدم معنیش و
گفتش یعنی این غزل خیلی غزل خوبیه
وگفت که ذر جواب بگم :
اوزون ده گوزَل سن ، یاشاسین جیران

سلام جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:39

خیره ان شاءا...

خیرو رید بای

عباس کرخی جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 http://a-karkhi.blogfa.com

سلام ودرود براین همه روحیه ...کسرا واهورا و...درود علی جان درود

سلام دوست نازنین و هم دانشگاهی ام شاعر نام آشنا - عباس کرخی - از سرزمین فیروزه " نیشابور "

سلام جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:33

ینی چی؟!

چی یعنی چی !؟
آها خیر و رید بایگ !
یهنی خیر به راهت بیاید !!

رویا ابراهیم نژاد جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 16:04 http://atreshalizarha.blogfa.com

سلام شاعر . نوشته صمیمی و دوستانه و عکس ها عالی بودند.
شما از انهایی هستید که با شعر زندگی میکنید.
غزل خیلی زیبایی هم گذاشتید. بخصوص اخرش را دوست داشتم.

"ولی از عشق تو باز ، خشت خشتِ تن من
شود از نو بنیاد، به دلم افتاده
دست در دست هم،از جاده ها می گذریم
می شویم از نو شاد، به دلم افتاده "
در پناه حق

سلام شاعر عزیز سرکار خانم ابراهیم نژاد
مرسی غزل نارس ما مورد طبع لطیفتون قرار کرفته

رضا جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:10

سلام
ولا مه هرچه ا شعره خونه م معنیه نفامم!
ولی من این بچه رو ی جایی دیدم, فکر بکم اووساو جووانیه هاتم ارا اووریله دیمسه!
وله فره عزیزه..

اگر بوتاید فامیمسه ئرام عجیبیو !

محمدصادقی جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:56 http://m-sadeghi.blogfa.com

سلام استاد محمدی
از وقتی اینترنتم برگشته!!! تقریبا هر شب توی وبلاگ خوب شما هستم.
راستش توی این سال همه ما دوستان زیادی رو بخاطر تصادف ها و خودکشی ها از دست دادیم .یه مدت روزی نبود که خبر مرگ عزیزی رونشنویم.دیوارها پر بود از اعلامیه های جوان و پیر.....
از خبر سلامتی اهورای عزیز که شما همیشه پیگیرش بودی خوشحالم.باید به داشتن دوستی مثل شما افتخار کنه
.راستش الان من نمیدونم چی باید بگم .حرف خاصی هم ندارم و هی دوست داشتم یه نظر بدم تو وبلاگ شما
راستی یه سری هم به وب حقیر من بزنید هر وقت فرصت داشتین
مرسی استاد عزیز و فعلا بدرود

درود بر محمد نازنین
شما سهامداراصلی این خانه ی بی چراغ من هستید
چشم با افتخار میام خانه ی قشنگ اندیشه هاتون

کانی جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:45

سلام . عمو علی دست مریزاد بابت عکس های کسری جان و...عکسی هم از من بزار...قربانت شوم.

کانی جان
نه تنها عکست و نمیذارم بلکه میخوام از طریق اینترنت و با مشورت خواهی از دوستان ، یه راهی برای قتل آروم و بی سر و صدای شما پیدا کنم


قابل توجه مخاطبان عزیز : کانی آبجی کوچیکه ی کسراست

محمد حیدری جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:02 http://kain.blogfa.com/

سلام انصافا درود بر این روحیه

سلام محمد جان
سپاس برادر

یه نفر جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:33

سلام خیلى خندیدم. جالب بود!!
اتفاقا بهتون میاد با بچه ها رابطه خوبى داشته باشین. ماشااله کسرى خیلى نازه. خدا حفظش کنه. اهوراهم همنطور!

سلام به دوست همیشه ی این خانه

سارا جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:16 http://sarash1995.blogfa.com

سلام آقای محمدی عزیز.
ولا رفیقیله خاصه درید خوش و حالد یه چو نازاره البته مه فقط کسرا دیم اهورا جمان شیطانه یه گو بان افتخار زیارت بگپیمان.
وله اهورا فره نازاره خدا حفظه بکه اوقره ولدا رفیقه کیک تولده داسه تو بورید انو دالگه هاکو؟؟؟(با عرض پوزش از بکار بردن تو بجای شما خو زوانه کردیو هزار دردسر و اشتباه لفظی)آقای محمدی خونم ها دره مشکه درسه کیکه دیار نیه وله مه چونم تصوره بکم منیش کیک توام.دوسه کسری فره داشتم بزان بوگه رفیق منیش.(در راستای تحقق پاس داشتن زبان کردی و زاپاس داشتن فارسی متن بصورت کردی نوشته شد)
شعرتونم لایـــــــــــــــــــــــــــــــــــک.

ضمنا حلول ماه ربیع الاول مبارک.

سلام سارا خانم
دسد درد نکیگ هم وخاطر هاتند و ه وبلاگم هم و خاطر پاس داشتن زوان کردی

علی یاسمی جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:34

خدا چو خنسم و کسرا...

علی آقا دیشب فوتبالت و دوس داشتم

اذرولی زاده شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:17

سلام جناب مهندس محمدی نازنین
قربان لذت بردم از این تصویر پسرعموزاده ی بزرگوارتان .یک مرد کوچک .زنده باشه خیلی اقا تشریف دارن ... اگه دختر همسن وسالش دارین حتما دودستی بچسپین که یکدفعه دیدین یکی دیگه این جناب انورالملوک را از خاندان شما بیرون نبره ! به مادرش بگین اسپند دود کنه ...زنده باشه

به به خانم ولیزاده ی نازنین !
از این ورا
راه گم کرده اید دکتر جان !
اهورا دستتون و می بوسه

۰۲۱ شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:33

سلام
لینکتونو دیدم! طبق انتظار از ویکی پدیا بود که اونم از بی بی سی فارسی برداشته بود...
با وجود اینکه دشمنی اونا با ما مشخصه و میشه راحت سندیتشو برد رو هوا(البته نه همشو در مورد اصل موضوع که تا حدودی درسته و همونجوری که شما خبرگزاری های داخلی رو در مورد آقای روحانی ورژن ۸۸ قبول نداشتید)
ولی با این حال میپذیرم...
باشد پند گیرند.پند نیوشان!

خوش اومدین اینجا دوست نازنین
من دوس ندارم این پایین پایینا ما به جون هم بیافتیم در حالیکه اون بالا بالاها ....

ریوار شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:29

دورود بر علی آقای خودمون
خوه مم برا , خوه مم
ریوار د

بعضی وقتا سیمام قاطی میکنه و به یاد قدیما محض تغییر فضا لهجه و زبون و میچرخونم
البته کاش به امیر خان میگفتین که طرف خانم نیست تا بجایه جیران از حیوون دیگه ای, ببخشید, کلمه توصیفیه دیگه ای استفاده کنه

حالا خوب شد مازرونی و بندری و ... ننوشتم
مشتاق دیدار, رفیق

خوش اومدی
افتخار دادین به خونه ی شعرهای نارس ما
من جنسیت و به آقا امیر نگفتم
معنی جمله شون هم نمی دونستم
ولی مطمئن بودم چیز بدی نیستش !

ریوار شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:31

دورود بر علی آقای خودمون
خوه مم برا , خوه مم
ریوار د

بعضی وقتا سیمام قاطی میکنه و به یاد قدیما محض تغییر فضا لهجه و زبون و میچرخونم
البته کاش به امیر خان میگفتین که طرف خانم نیست تا بجایه جیران از حیوون دیگه ای, ببخشید, کلمه توصیفیه دیگه ای استفاده کنه

حالا خوب شد مازرونی و بندری و ... ننوشتم
مشتاق دیدار, رفیق

217 شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:55

خوشبحاله کسرا و اهورا و یک غزل!!
سلام...

سلام ارشد خان !
کاش با همون فوق دیپلم می موندی مهربانتر بودی !

mohsen karimi شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:07 http://yasan1993@blogfa.com

بیست سال بعد، بابت کارهایی که نکرده‌ای بیشتر افسوس می‌خوری تا بابت کارهایی که کرده‌ای.

بنابراین روحیه تسلیم‌پذیری را کنار بگذار. از حاشیه امنیت بیرون بیا. جستجو کن. بگرد. آرزو کن. کشف کن.

سلام استاد ... با یه مطلب جدید منتظر قدم های سرسبزتون هستم

آقا محسن ای علامت @ رو از تو آئدرس وبلاگت که اینجا میذاری بردارو به جاش نقطه بذار
ما رو به ترکستان رهنمون کرد

سنا۱۶ساله شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

سلام عمو جان
نام خدا را کسرا و اهورا...
منم دوتا دوست کوچولو دارم یکیشون محمدکسرا کلاس دومه اون یکیم احمدرضاس۶ سالشه ...خیلی دوست داشتنین....
راستش من کلا با بچه ها خیلی صمیمیم واسه همین خیلی دوسم دارن وقتی میان خونمون میگن سنا بیا بازی!(انگار من همبازی شونم البته باهاشونم بازی میکنم)

سلام سنا خانم
مرسی از نظر مهربانانه تون

نادر حسینی شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:25 http://http://nader-hossini.blogfa.com/

سلام بروز هستم تشریف بیارین

چشم دوست عزیز و شاعرم

تارا شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:57

سلام بر شاعری که روحیاتش هم مانند غزلهایش لطیف و سرشار از مهربانی ست.

واقعا این کسری کوچولو خیلی بامزه و دوست داشتنی ست.
با اجازه استاذم یکی از عکساشو گذاشتم روی صفحه ی لپ تابم .

اما باز هم غزلی زیبا و بی نظیر از استاد محمدی عزیز که عطش ما را برای سر زدن به سرزمین غزلهای ناب ایشان بیشتر و بیشتر میکند.

امیدوارم پیوسته سلامت و سربلند باشید.


تارا
14/دی/92

سلام تارا خانم
مرسی بخاطر لطفتون به کسرا
و سپاس از کامنت های لبریز از مهربانی و شاعرانه تون
غزل نارس ما را به بلندی طبعتون پذیرا باشین

یه نفر شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:52

آره دیگه من جزء لاینفک این خونه هستم. البته اگه مزاحم نباشم!
راستى منم بابچه ها خیلى رابطه ى خوبى دارم. اوناهم همینطور. اگه خدا بخواد 2-3هفته دیگه قراره عمه بشم. بهم مویاد؟
فردا امتحان دارم. به شدت استرج دارم. خدافظ

استرج خوبه اتفاقا !!!

یه نفر شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:04

ببخشید دوباره برگشتم. مدیرمون گفت: بهتون بگم بیاین مدرسه. فکر کنم واسه حساب کتاب احضارتون کردن. اسسسسسسسترسس! دیگه واقعا خدافظ

مرسی
من حساب کتاب را دوست دارم

درس جمله سازی بود

مائده شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:05 http://anasor7ganeh.loxblog.com

سلام استاد خوبی؟چه خبرا؟

سلام
کم پیدا شین
انگار بروز نمیشین مدتیه !

کانی شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:40

سلام عمو علی عزیزم ولی به هر صورت با امدنت خوشحال میشم و با رفتنت دست کوچیکم را تکان میدم خدا نگهدارت .

قربانت کانی جان
منم دوس ت دارم و شوخی باهات کردم
چشم یه دونه عکست و که با کسرا داری به عکس های وبلاگ اضافه میکنم

. یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:42

درود استاد
چه بچه هااااااای خوشگلی
استاد این روزهای زلزله و حوادث دلخراش عکسهای این بچه ها (کسری و اهورا)بی شک زیباترین تصاویرن
چه جالب کسرا واهورا باهم هم قافیه اندااااااا


وچه بد اینکه زندگی 8ساله ی اهورا باید به قبل وبعد تقسیم بشه
عکسهای توریستی و مرتدی!!!!!!! واساطیری و منشوری اهورا مربوط به دوران بعد.....
اما.....معجزه ای الهی علم پزشکی رو درهم شکست








راستی این راهپیمایی و تظاهرات بر علیه مامی فکر نمیکنین خیلی دییییییر اقدام شده؟؟؟؟؟

مرسی از این کامنت زیبا و پر مهر
اما چرا بی اسم !!؟

چرا ، دیگه دیر شده بود که مجبور به تظاهرات و راهپیمایی شدیم !!

الته بعداً معلوم شد این کامنت از آن بیتا خانم مادر اهورای عزیز می باشد

مائده یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 http://anasor7ganeh.loxblog.com

ببخشید چند وقته نبودم نتمون قطع شده بود.به زودی آپ میکنم

تنتون قطع نشه نتتون اشکالی نداره !

مائده یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 http://anasor7ganeh.loxblog.com

انسانها ، در دو صورت چهره ی واقعی خودشان را نشان میدهند :
اول آنکه بدانند کامل به خواسته هایشان رسیده اند

دوم اینکه بدانند هرگز به خواسته هایشان نمی رسند

واقعیتی تلخ !

بیتا یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:47

عجله داشتم فکر کردم اسم گذاشتم
آخه کی الان زیر آوار زلزله اس؟؟؟؟؟؟
به جز من کی به اهورا میگه خوشگل؟؟؟؟؟

سلام
آهان اون بی اسمه شما بودین !
اتفاقاً اهورا خیلی ناز و دوست داشتنیه
راستی این زلزله بستک تلفات هم داشت !؟
نکنه از مدیران بیمارستانش ...

sadaf یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:29 http://www.sadaf9319.blogfa.com

خداته له ایمه و آقا کسرا نسیند

سلام
تقریباً همه ی پست های وبلاگت و خوندم
خیلی عالین
بعضیاشون فرحبخش و نشاط انگیز و بعضیاشونم انسان و به فکر وا می داره و عمیق !
حالا چرا می خوای ورش داری !؟

نارسیس ناز یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:52 http://nar3isnaz.mihanblog.com

سلام برشما بزرگوار! آفرین بر این عشق و روحیه تون که با همه سنی می جوشید... خدا کنه انسان ها قدر دوستاشونو بدانند

سلام نارسیس مهربان
سپاس لطف هماره ات !

محمدسعید یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:41

سلام استادمحمدی انصافاشعرتون عالی بودمن که خیلی خوشم اومدودرودبراهورای عزیزکه تودل شما جایکرفته.

سلام محمد سعید جان
مرسی از اظهار لطفتون به شعر ناقابل من
هدیه به شما

بیتا دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 00:46

درود...
والا به قول بعضیا ما که از همه بهتر نیستیم وصدامون هم از بسطامی زیباتر نیست اگه مردی م هم مردیم....
تلفات فقط یه نفر
خوشحال نشین مشترک مورد نظر زنده اس و الان در خانه ی پدری سکنا گزیدن بیمارستان هم که حالت فوق االعاده اعلام کردند و مریضا بلافاصله اعزام میشن از 5شنبه هم هنوز پس لرزه وزندگی چادری

شکر خدا
حالا میگم نکنه همون یه نفر ایشون باشن !

م.جواد دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:17

سلام ، باز مثه همیشه بسیار زیبا بود . یادش بخیر این عکسای کسرا و اهورا منو یاد بازی خو .... وخ انداخت !!!

خو وخ
خو وخ

واقعاً یادش بخیر !
کی فکر می کرد همون خووخ الان دیپلم باشه !

نوید دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:04

کودکی چه روزهلی زیبایی بود روزهایی که با عشق هایمان بازی میکردیم
افسوس امروز,امروز که عشق هایمان باما بازی میکنن

به به آق نوید گل !
بابا عاشق !

زارعی دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:09 http://http:/www.patyat.blogfa.com

سلام استاد هم شعراتون قشنگن هم نوشته هاتون
دست مریزاد اتفاقا من هم یک برادر زاده و خواهرزاده دارم شعرهای کردیتونو از بر هستن

شاعر بمانید برای همه ی ما

سلام محسن خان
به خدا قبل از اینکه بیام تو مدیریت وبلاگم وارد بشم تو وبلاگ نازنینت بودم و آن رباعی زیبای عاشقانه ات را می خواندم
واقعاً دست مریزاد
رباعی ات عجیب به دلم نشست
در راستای سخن قدرشناسانه ات در باره سعدی هم بگویم
شعر گفتنم را مدیون سعدی خوانی و ارادت به غزل های نازنینش می باشم
آن خداوندگار سخن بر قله ی غزل عاشقانه خوش می درخشد

رضا دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:11

کلماتم را
در جوی سحر می‌شویم
لحظه‌هایم را
در روشنی باران‌ها

تا برای تو شعری بسرایم، روشن
تا که بی‌دغدغه بی‌ابهام
سخنانم را
در حضور باد
این سالک دشت و هامون
با تو بی‌پرده بگویم
که تو را
دوست می‌دارم تا مرز جنون

شفیعی کدکنی

پیش بیا! پیش بیا! پیشتر /
تا که بگویم غم ِدل بیشتر

دوست ترت دارم از هرچه دوست /
ای تو به من از خود من بیشتر

دوست تر از آنکه بگویم چقدر /
بیشتر از بیشتر از بیشتر

داغ تو را از همه دارا ترم /
درد تو را از همه درویشتر

هیچ نریزد بجز از نام تو /
بر رگ من گر بزنی نیشتر

مریم دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:56 http://www.bebahanebato.blogfa.com

سلام دعوتین به "بی بهانه باتو" با داستانی جدید.ممنونم

حتماً و با افتخار میام !

مریم دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:12 http://www.bebahanebato.blogfa.com

سلام

باید به شما گفت نسل طلائی که با وجود ندونستن اسم

طرف هم اون رو دوست خطاب میکنین نه به ماکه

دوستای درجه یک و اقوام رو یک خط درمیان میشناسیم

خدا به شما عمرباعزت بده

خدا کسرا واهورا رو حفظ کنه کلی به راهپیمایتون خندیدم

کودک درون باید زنده باشه

مرسی مریم جان.
تازه نسل قبل از ما می رفتن ( پی شون می دادن ) تا دوست و آشنا و فامیل پیدا کنند

در مورد دوم هم حق باشماست کودک درونم خیلی اکتیوه

رسول رضایی دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 20:13 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

سلام عمو علی
خوبی؟
خوش وه حال کسرا و اهورا ...
"اهورای منشوری"خیلی خوب بود این ترکیب
ودر مورد غزل:
کلمه ی "عناد"و "کوس"بسیار کلمات کهنه ای هستن که در شعر امروز جایی ندارند
در واقع این غزل بیشتر فضاگراست تا تصویر گرا-البته این ضعف نیست-عذر میخوام بابت نقد
مرسی موفق تر باشی

مرسی رسول جان بابت نقد و کامنت خوبت

علی دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:04 http://ali2011.blogfa.com/

اگه حلقه عشق از طلاست، حلقه
دوست از وفاست، مخلص هر چی
رفیق با وفاست

سپاس از علی که باصفاست و دل نازنینش بی ریاست

mamo دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:51

asheghi jorme ghashangist!be enkar makosh!

حتم دارم که تویی آن شبه آیینه پوش !

ریوار سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:32

میگن اونایی که بچه ها به راحتی باهاشون ارتباط برقرار میکنن روح لطیف تری دارن
که البته در مورد علی محمدی بدون عکس اهورا و کسری هم میشه اینو فهمید
کسری که جایه خود

ولی این " چوک بندری " خیلی " کُر تیه لی گه "
من اونجاها زندگی کردم زیبایی مردم بندر رو جور دیگه ای میبینم. آینده روشنی بر پیشانی سبزه این " چوک " نقش بسته.
و همین بیماری و دست و پنجه نرم کردن اهورا باهاش نشان از " کُر تیه ل " بودنشه.
خیلی از آدمایی که دوران کودکی سخت و رنج آوری داشتن (مث بیماری و ...) شخصیتایه بزرگ و هنرمندی میشن. همه شون نه , خیلیاشون

پ ن : چوک : به زبان بندرعباسی یعنی پسر
کُر تیه ل : اصطلاحی کردی که گفتار و نوشتار بنده در شرح و بیانش قاصره. باید 20واحد زبان و ادبیات کردی پاس کرد بعد بری سراغ این اصطلاح

سلام مهندس ریوار عزیز
سپاس از لطف هماره و بی شائبه ت
همچنین مرسی از آموزش زبان بندری

سارا سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:36 http://sarash1995.blogfa.com

سلام آقای محمدی فک کنم لینک دانلودا یه ایرادی داره چند باره میرم رو دانلود وسطش شکست میخوره.

سلام سارا خانم
از شکست پل بساز عزیز

فرید سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:51 http://faridshaabani.blogfa.com/

سلام استاد خوشحالم که میبینم کودک درونتون هنوز فعاله و این یک نعمت بسیار بزرگه و به نحوی هم حاکی از روانشانسی بسیار قوی شما داره که با هر قشر متناسب با سن و فهم و شعور همون فرد رفتار میکنید البته من به شوخی های شما دقت زیادی کردم و به این نکته پی بردم که در مواقعی جدی بودن و رک بودن ثاثیر نداره و یا نمیشه بعضی از حرفا رو به صورت مستقیم زد که شما در این زمینه طناز خوبی هستید و به نوعی پیرو مکتب بهلول هستید.
راستی جان من اون چیه نوشتی کسری بزرگ بشه میگه عمو این چیه در مورد من نوشتی حالا یه بار اومدم خونتون هرجایی بشینم چی مهمون باید احساس راحتی کنه

سلام فرید خان
نیستی برادر
دسد درد نکه ی ایمه وه بهلول شیویاگ تشبیه کردیه !

تف ده ریو کودک درون مه پرشه شری چی !

مائده سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:51 http://anasor7ganeh.loxblog.com

لشگر گوسفندان که توسط یک شیر اداره می شود میتواند :

لشگر شیران را که توسط یک گوسفند اداره میشود را:

شـکـست دهــد ...!

چون شیرها دنبال اینن که کی دیگه این رییس خودشون نوش جون کنند !

مائده سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:52 http://anasor7ganeh.loxblog.com

هر انسان کاملی باید برای خود قبری داشته باشد

که خطاها و تقصیرات دیگران را در آن دفن کند

و آن قبر ، فرامـوشـیـسـت ...!

خوبه! من هی آلزایمر دارم !!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:39

د

اووخت این چیه !؟
نویسنده ش کیه !؟

این دال تنها
اون کلاو سیه !

021 سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:59

همیشه هم که نباید انتقاد کرد!
مثلا میشه گفت:
شاهد مرگ غم انگیز بهارم چه کنم؟
ابر دلتنگم اگر زار نبارم چه کنم؟
از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند
سخت دلبسته این ایل و تبارم چه کنم؟
نیست از هیچ طرف...

بقیش هم ندید براتون!

اگر چه هیچ گل مُرده دوباره زنده نشد امّا
بهار در گل شیپوری مُدام گرم دمیدن بود

ماهان محمدی چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:59

سلام بر عموی عزیزتر از جان چطوری . ماشالا کسرا خان چقدر بزرگ شده خدا حفظش کنه .
راستی عمو اگه شد این سایت رو سرچ کن (( هیئت انجمن های ورزشی استان ایلام )) ...

سلام ماهان جان
بله سرچ کردم و با این آدرس :
http://www.havoi.blogfa.com/
عکس های نازنین ورزشی هات رو دیدم بابت انتخاب تیم آلیش استان و اعزام به مسابقات قهرمانی کشور بهت تبریک میگم و آرزوی پیروزی و موفقیت برات دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد