..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

"فلوس ماکو"

رووژم بسِزی رووژ معلم ها کوو !؟

دی له خط فقریش بَتِر چِم را کوو !؟


هه وام دَنوو ئیوشنه پیم پیغمبر !
 

تا پیول توام ... فلوس هاکوو!؟ ماکوو* !


   " علی محمد محمدی "

12 اردیبهشت 1394 (روز معلم )

..............................................................................
*"فلوس ماکو" : اصطلاح عرب ها به معنای پول نیست !



ترجمه ی تحت اللفظی !!!   :


مصرع اول    
"رووژم بسزی" یه اصطلاحه
یعنی روزم سیاه بشه ، بسوزه
کدوم روز معلم!!؟


مصرع دوم میگه از خط فقر هم پایین تر اومدم! بدتر از این هم هست!؟
بچم راکو !؟ یعنی برم کجا !؟


مصرع سوم میگه هی (وای من میدهند) یعنی هندونه زیر بغلم میذارن که شغلت،شغل پیغمبرها و انبیاست

ولی وقتی پول ازشون میخام میگن فلوس ماکو ! یعنی خزانه خالی ست








....................................................................................................................................................................


یه خاطره از معلمی ام !



سال ها پیش قبل از اینکه شیمی تدریس کنم تو مقطع راهنمایی علوم درس می دادم

اووختا ساعت رسمی کشور عقب و جلو نمی رفت !

بعد از عید بود و من شنبه و یک شنبه ش روستا بودم دوشنبه صبح که اومدم مدرسه ی شهر طبق معمول ساعت 8 رفتم مدرسه ! تو نگو از شنبه به جای ساعت  8 مدارس شهر 7 و نیم زنگشون شروع شده و من نمی دونستم

وقتی رفتم دفتر حضور و غیاب کارکنان رو امضاء کنم مدیر محترم جلو اسمم نوشته بود نیمساعت تاخیر !!

هیچی دیگه گذشت و یکی دو هفته بعدش برا روز انجمن اولیاء و مربیان که رئیسش از وزارت آموزش و پرورش اومده بود من یه شعر از خودم و که به همین مناسبتِ اولیاء و مربیان بود رو برا سرود آماده ش کردن و خودمم با بچه های گروه سرودِ مدرسمون کارش کردم و اونام بسیار زیبا اجراش کردن

رئیس انجمن اولیاء وزارت هم که حسابی سر ذوق اومده بود مدیر و معاونان و  مربی پرورشی و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان و مسئول انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و تشویقِ وزارتی کرد و به هر کدوم از دانش آموزان هم یکی یه خودنویس پارکر هدیه داد !!!

بعد ها یه روز مدیر اومد دم در کلاسم و گفت فلانی اون نیمساعت تاخیرت و دیگه ردش نکردم اداره و خطش زدم !

گفتم یه وقت مشکلی برات پیش نیاد !

گفت نه بابا نگران نباش !!!!!!


نظرات 11 + ارسال نظر
امیر شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:55 http://www.persianmu3ic.blogfa.com

سلام به دوسته خوبم.
وبلاگ بسیار خوبی داری.

اگه تونستی به ما هم سر بزن
http://www.persianmu3ic.blogfa.com

نظر یادت نر ه!!!

به چشم امیر عزیز

عباس شاگردقدیمیتون یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:16

سلام استادمنتظرشمارتونم بفرستین تو ایمیلم کارتون دارم

چشم خالو عباس

محمدحسین باسامی یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:04

دورود بر معلم توانمند و عزیز سرفراز در علم و ادب و مهر و نشاط. همیشه اولینی در اخلاق و رفتار بزرگ منشانه. موفق و مسلط و موید باشد.

برادر و سرورم مهندس حسین باسامی ارجمند
بنده نوازی می فرمایین

معلم فردا یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 15:44

سلام معلم شیمی روزهای نه چندان دورم...
امیدوارم حالتون خوب باشه
روز معلم رو بهتون تبریک میگم
باعث افتخار این شاگرد کوچیکتونه که همکارتون شده

همکار خوبم
خذا کند سالهای معلمی تو این مشکلات مرتفع شده باشند

عباس شاگردقدیمیتون دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:57

سلام استادمنتظرشمارتونم تاقبل نوزدهم

عباس یاسمی مهربان
ارادتمند

iman پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 18:52

سلام آقا محمدی خدا خیرت بده خیلی خندیدیم جوره که دی تاسمانو برد
اره برا نیه سد دیارد نیه
نه که تنیش له تحصن معلمان بیوده ؟

سلام ایمان جان
همیشه لیود وه خنگووگ انشالله

عباس جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 18:30

دمت گرم استاد.خیلی زیباو باحال بود

سلام عباس جان

محمد باقر سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 00:03

استاد شما کارای بدتر از اینو انجام دادین و هیچی نشده
این ب اون در

کار بدی کردم پزشکت کردم !
بشکند این دست که ...

عباس چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:24

سلام ودرودبراستادنازنین خودم خیلی ماهی

مهسا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 13:15

سلام آقاى محمدى. خوبى؟ خدایى خیلى بى معرفتى! چرا با وبلاگت و مخاطبات این رفتارو دارى؟ کجاس اون فضاى صمیمى و دوستانه وبلاگت!! کجااااااس؟؟؟؟

سلام و عرض ادب
حرف شما کاملاً متینه
من سهم قصور خودم و می پذیرم
اما بخشی ازش هم میافته گردن مخاطبان فهیم و مهربانانی چون شما
البته شاید هم تقصیر هیچکدوم از ما نباشه !
رشد تکنولوژی گریز ناپذیره و به جاهایی لطمه می زنه از جمله همین فضای مجازی موبایل که صله ی رحم بین خانواده ها رو نشانه رفته و شاید هم داره وبلاگ و فضای مجازی رایانه ها رو ورشکسته می کنه
با این حال من ازتون عذر میخام و امیدوارم چونان گذشته بتوانم بیشتر باشم

مهسا پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 16:14

بله این موبایلا زیبایى زندگى رو از بین برده.گاهى وقتا تو خونه ها سکوتى مطلق حکم فرماست. هرکى سرش توگوشى خودشه و مشغول کار خودش..اما اگه آدم خودش بخواد،برنامه ریزى میکنه که به موقع استفاده کنه،وقت براى بقیه کارا هم بذاره.
به قول داییم: هرکه دیونید،لنگه کلاشه ها دسه ول کسا نیوشه!
من وآبجیم تصمیم گرفتیم هرروز 10دقیقه از ارتباطمون با گوشى کم کنیم.امیدوارم این وبلاگم مث قبل بشه

بله منم سعی می کنم از امشب 1 دقیقه از این بلای وقت سوز و کم کنم امیدوارم بعد از دو سال بتونم به کاهش دو دقیقه ای برسونمش !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد