..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

۱)فصل شکوفایی ۲) فراموشی

 یه شعر کردی رو آماده کرده بودم اما چون یه واژه ای رو بد تلفظ کرده بودم گذاشتم اصلاحش کنم و در یه فرصت دیگه ای لینک دانلودش و بذازم بیتا از بندر عباس هم خوانش غزل « فراموشی » رو ازم خواسته بود که در اسرع وقت میخونم و اینجا لینکش و قرار میدم البته فعلا شعرش و میذارم . بعضی از دوستان هم نمی دونستند که لینک های دانلود بعضی شعرها توی پست های قبلیه ! بهمین خاطرهمه ی لینک ها رو برا دسترسی راحت تر اینجا تو این پست میذارم 

 غزل اول : (فصل شکوفایی) از مجموعه ی « دری به باغ پریشانی »   

می شود ساده از این عالم و ما فیهِ ،برید 

ولی از عشق تو هرگز، نتوان دست کشید 

           چه کنم ، دست خودم نیست ، دلم می گوید   

            ابرم و مقصد من: باد به هر سو که وزید 

                        با تو ، ای نقطه ی اوج همه ی رویاهام !

                         می توان ساده به آن گمشده ی خویش، رسید 

                                       زلف تو مثنوی و چشم تو مانند غزل

                                        نگهت: نثر روان و تن تو: شعر سپید 

                                                   نسبتش داد ،به خیام و به بابا طاهر

                                         چار مصراعی مژگان تو را ، هر که شنید   

 شاه بیت غزل روی تو : ابروهایت ! 

  دهن کوچکت : "ایجاز" در اشعار سپید 

            با نسیم نَفَست ، این دل من می لرزد

            عشق طوفانی تو، می شکند شاخه ی بید 

                         بی تو، در یأس زمستانی خود،می پوسم

                          آه ! ای فصل شکوفائی گلهای امید! 

                                    آخرش ، قفل طلسم دل تو می شکنم

                                     می روم ،بشکنم، آن شاخ سر دیو سفید 

                                                زخمی و خسته، ولی، فاتح و سرمست غرور

                                                  بازمی گردم و در دست من، آن" شاه کلید" 

 

 (دانلود شعر کردی « سه ر کیه نی » ( سرچشمه 
دانلود شعرکردی « یاد ایل» ر   
لینک دانلود(مثنوی خواب ۸ بهروز یاسمی توسط رئوف ایران نژاد)ت 

  دانلود غزل کردی " گٌلی 

      دانلود شعر دارا و سارا  

دانلود هلیا ( شعر خودسوزی!)  

  دانلود شعر خودسوزی دختران  

دانلودشعراُغُوربخیر!(غزل فارسی) ت 

 

غزل دوم : « فراموشی » از مجموعه ی ( غزل٬عشق است ) که زیر چاپ است 

    

چون روزهای پیشتر با ما نمی جوشی چرا  !؟  

سرشار از ناگفته و چون کوه، خاموشی چرا !؟ 

 

    من چشمه ی آب وتو   له له  می زنی از تشنگی   

      اما  نمی دانم  مرا  بانو!  نمی نوشی چرا !؟ 

 

آیندگان از عشقمان افسانه ها خواهند ساخت 

ما خود ولی، در حق یکدیگر فراموشی چرا  !؟ 

 

     صد لاک پشت زندگی از خط پایان رد شدند   

 ما همچنان مستغرق یک خواب خرگوشی چرا !؟ 

     

خانم بخند! حرفی بزن! لبهات مال گریه نیست !!  

این لب گزیدن ها  و این یکریز خاموشی چرا !؟ 

 

درهای دل را بی سبب بر روی شادی بسته ای! 

اما برای غصه ها   پا تا سر  آغوشی چرا !؟ 

   

    مثل سماور ، آب و آتش در تو در حال نبرد !    

 لب بر  نمی آری  ولی، در خویش می جوشی چرا !؟ 

 

 پیراهن سرخ غروب هفتم مرداد را   

از تن به در ‌آوردی و حالا سیه پوشی چرا  !؟ 

 

   سی،پانصد و پنجاه و... آه اینبار زنگی بی جواب !  

   یارفته یا نه ! بر نمی دارد دگر گوشی چرا !؟ 

   

* درآخر ضمن پوزش از سایت «ایوانیان» که قرار بود مسئولیت بخش ادبی ش رو بعهده بگیرم ولی مشغله هام باعث بدقولی ام شدو تشکر ازشون بابت اینکه توبخش ادبی سایت یادی از من و بهروز یاسمی و کورس احمدی کردند

نظرات 133 + ارسال نظر
هانیه دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:29 http://samtezendegi.blogsky.com

خدایا ما را ببخش ؛




که اگر درد دلی هم داشتیم ...




از پر خوردن بوده ، نه از غم مردم خوردن !




خدایا ما را ببخش اگر گاهی فراموش میکنیم بنی آدمیم ...




خدایا ما را ببخش و از دردِ بی دردی نجات ده ...

اپم...خوشحال میشم بهم سر بزنید...

چشم حتما

faryad پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 http://beatit.blogfa.com

که عشق

پناهی گردد

پروازی نه

گریزگاهی گردد.

آی عشق آی عشق

چهره ی آبیت پیدا نیست.



وخنکای مرهمی

بر شعله ی زخمی

نه شور شعله

بر سرمای درون.

آی عشق آی عشق

چهره ی سرخت پیدا نیست.



غبار تیره ی تسکینی

بر حضور وهن

و دنج رهایی


سلام استاد عزیز
واقعا عالی بود
چن باره که با لذت میخونم
واقعا بی نظیره
به وجودتون افتخار میکنیم جناب محمدی
موفق باشین

سلام فریاد جان
اگرچه ناقابل اما تقدیم تو باد

سحر و مهدی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 http://mfarzams.blogfa.com

از اینکه میاین و به ما سر میزنین واقعا خوشحال میشیم. شما همشهری مهدی هستین واین برای من افتخار بزرگیه

شما لطف دارین ! پس آقا مهدی هم همشهری گلمه !

چویلم نذر ایوان و کریل جیورٍ شیرانی
تن و گیانم وه قربان ژنیل شوخ و حیرانی

پژمان ل پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 http://pejman132.blogsky.com

سلام استاد..احوالتون؟؟
واقعا خیلی جالب بود..مخصوصا غزل دوم اینقد زیباس که جا واسه تعریف نمیذاره

مرسی پژمان جان
دیشب اومدم وبلاگت و پست های قشنگ و پرمحتوات و از اونا بهتر عکس نازنینت و دیدم
غزال دوم دسد ماچ کیگ !

کاوه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 http://www.gongekhabdide.blogsky.com



سلام
خوبی عمو علی؟

چ پست پر محتوایی
باور کن دهنم آب افتاد از این اشعار شیرین چو عسلت
و صد البته صدای دلنشینت..



راسی..

این یه تبریک..
که زنگ میزنم و تبریک میگم به تو و عمه فرحناز گلم

بقول کسرا کاوه خان خوبی!؟
لطف داری قربان!

به لطف عشق تو آمد غزل غزل به سراغم
و گرنه شعر کجا سر زند به خانه ی من !؟

فائزه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:34

واقعا دستتون درد نکنه مث همیشه عالی و زیبا و بیادماندنی

سلام فائزه خانم خوبی ؟
آخرش اون کامنت و پاسخش رو پیدا کردی یا نه !؟

محمد حسین باسامی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:29

سلام بر استاد عزل سرا مهندس محمدی عزیز ، مثل همیشه زیبا سرودی و بر دلها نشست این سرایش های زیبا. خیلی خوشحالم که بهترین ها را در ذهنت پرورش میدهید و با لطافت زیبا مینگاری . نفست گرم و ایام بکام . در پناه ذات اقدس اهورایی

سلام مهندس باسامی نازنین !
خداشاهده خودم و وبلاگم بشدت نبودتون رو حس کردیم
بقول فروغ فرخزاد کور شوم اگر دروغ بگویم که یکی از انگیزه های این وبلاگ شخص شخیص شما بوده و هستین و در مقدمه ی وبلاگ هم به آن اشاره کرده بودم خوش آمدی قربان !

pakzad پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 http://pakzad1996.blogfa.com

سلام استاد محمدی خیلی مخلصم نمیدونم بجا میارین یا نه اما بهترین دبیر دوران دبیرستان از نظر من بودین وبلاگتونم فوق العادس بازم سر میزنم.

سلام
دو سه پاکزاد بیشتر دانش آموزم نبوده !
یکیش پاکزاد عبدی که عمرش و داد به پاکزادهای دیگه که شما باشین !
یکی هم پاکزاد اکبری که خیلی دوسشون دارم و حدس می زنم شما باشین !
یکی دیگه که باز احتمال زیاد داره باشین پاکزاد غلامی نازنین که در حد اعلایی دوستش دارم و دلتنگشم
پاکزادهای دیگه !!؟ نمیدونم به آلزایمری ام ببخشید !

یاسی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:49

هر دو غزل فوق العاده بود.ولی استاد:
میشود ساده از این عالم و ما فیه برید
ز غزلهای قشنگت ،نتوان دست کشید.
غزل اول زیبا بود .غزل دوم و خیلی دوستش دارم.
راستی جرا هفتم مرداد؟؟

سلام شاعر خوبی ؟
چه خبر از غزل های خوب خودت !
هفتم مرداد !؟ نمی دونم !! شاید تولد باشد ... شاید .... نمی دونم !

سنا 15 ساله پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:10

سلام استاد مثل همیشه عالی بود
آرامش آن لحظه است که بدانی در هر قدم دست تو در دست خداست لحظه هایتان آرام....
اگر وقت کردم بازم بهتون سر میزنم...خداحافظ

سپاس از اومدنت و دو صد سپاس از لطف هماره ات

مهتاب نصر پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:30 http://www.mahtabnasr.blogfa.com

عالی بود استاد عالی بوووووووووووووووووووووووود

ممنون شاعر !

محمدرضا شرفی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:10 http://wewent.blogfa.com

اللهم صل علی محمد و آ محمد

استاد !چه عجب بعد 225476377ساعت یه شعر گذاشتی !!!!!

ولی خدایی این یکی یه چیز دیگست.
دستت طلا!

خرگدم
درود و بدرود

سلام محمدرضاجان
باور کن فشارهای جنابعالی باعث شد آپ کنم !!
چون یه ماه یه بارش و دیگه خوبه ! ملت اذیت میشن با این شعرهای ما !

محمد رسول آزادی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:21 http://http:/

سیییییییللللللللللامم اقای محمدی خوبی؟شعرت عالی بود شاعر نیم تا جواودو بم و بزرگی خود بوخشمان

نیازی به شعر گفتنت نیست
شما خودتون یه غزل خوب و خوش قافیه هستین

ایمان پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:02 http://farzegah.vcp.ir

بنده تا مرم حرف حق ایوشم
شرطه کردمه حرف حقیقت بیوشم
.سلام استاد شعرت عالی بود

سلام ایمان جان !
حالا دیگه سایت داری و وبلاگی ها رو تحویل نمی گیری !!

صادق حسینی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:19 http://www.roham86.blogfa.com

نه عاشق بوده اند
نه عاشق می شوند
فقط شلوغش می کنند
گنجشک هایی که یک عمر
از این شاخه به آن شاخه پریدن عادتشان است

سلام
غزل هایت سرشار از حس شیرین زندگی اند
و آتشفشان عشق
از میان واژه های معطرشان بیرون میریزد
خودم را در آتشی که از زبان کلماتت بیرون میریخت سوزاندم
سرت سبز و دل از آتش عشق لبریز

سلام شاعر سرشار از شعر و غزل های زیبا- صادق دوست داشتنی -
سبزمون کردین و ما را به روزهای با تو بودن سوق دادین
نفست گرم و سایه ات بر سر رهام نازنین همیشگی باد

faryad پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:28 http://beatit.blogfa.com

بر روی ما نگاه خدا خنده می زند

هر چند ره به ساحل لطفش نبرده ایم

زیرا چو زاهدان سیه کار خرقه پوش

پنهان ز دیدگان خدا می نخورده ایم

پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود

بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا

نام خدا نبردن از آن به که زیر لب

بهر فریب خلق بگوئی خدا خدا

ما را چه غم که شیخ شبی در میان جمع

بر رویمان ببست به شادی در بهشت

او می گشاید ... او که به لطف و صفای خویش

گوئی که خاک طینت ما را ز غم سرشت

توفان طعنه ،خنده ما را ز لب نشست

کوهیم و در میانه دریا نشسته ایم

چون سینه جای گوهر یکتای راستیست

زین رو بموج حادثه تنها نشسته ایم

مائیم ... ما که طعنه زاهد شنیده ایم

مائیم ... ما که جامه تقوی دریده ایم

زیرا درون جامه بجز پیکر فریب

زین هادیان راه حقیقت ندیده ایم!

آن آتشی که در دل ما شعله می کشید

گر در میان دامن شیخ اوفتاده بود

دیگر بما که سوخته ایم از شرار عشق

نام گناهکاره رسوا نداده بود

بگذار تا به طعنه بگویند مردمان

در گوش هم حکایت عشق مدام ما

((هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد بعشق

ثبت است در جریده عالم دوام ما))

((هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد بعشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما))

مرسی فریادجان! سپاس فراوان!

pakzad پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:53 http://pakzad1996.blogfa.com

نه استاد اشتباه حدس زدی من طرفدار سرسخت استقلال بودم شما پرسپولیس....

ای پاکزاد صادقی نامرد
ای شیش تایی دسته سومی !
ای همکار گرامی خودم !
خوبی پاکراد جان ؟میگم آلزایمرگرفتم شما میگید نه !

فائزه پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:16

آره جواب رو بطور کامل پیدا کردم+ چیزای دیگه که براتون ایمیل میکنم استاد

bita پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:34 http://www.sagiiran.blogsky.com

vaaaay ye 2nya merci
aslan fekresho nemikardam be in zoodi shere zibaye faramooshi ro bezarin agar che gharar bood ba sedaye garm o delneshine khodetoon bashe
in sher ro khili dostesh daram khosoosan chanta az beythash ke divanevar miparastameshoon azash khatereh daram khosoosan az beyte
صدلاکبشت‏ ‏زندکی‏ ‏ازخط......
Ye rooz sobh saate 6bood khab boodam didam gooshim zang mikhore mohamad bood gooya jalaseye mohemi dasht ba hozoore raeise miras farhangi o azhansdara in beyt ro azam mikhast ....albate in khatereyebadeshbood
akhe az khab bidaram karde boodam
shayad bavar nakonin bandar ro gashtam donbale ye moaragh kar(hamoon ke ba choob kar mikonan fek konam moaraghkarie)mikham ino ghabesh konam ama peyda nakardam ya nist ya man inja jaei ro nemishnasam pam berese shiraz bazarche moshir sefaresh midam

ترجمه: رضا چلنگر

واااااای یه دنیا مرسی
اصلا فکرش و نمی کردم به این زودی شعر زیبای «فراموشی » رو بذارین اگر چه قرار بود با صدای گرم و دلنشین خودتون باشه
این شعرو خیلی دوسش دارم خصوصاً چند تا از بیت هاش که دیوانه وار می پرستمشون ازش خاطره دارمخصوصا از بیت :
صدلاک پشت‏ ‏زندگی‏ ‏ازخط......
یه روز صبح ساعت ۶ بود خواب بودم دیدم گوشیم زنگ می خوره محمد بود گویا جلسه ی مهمی داشت با حضور رئیس میراث فرهنگی و آژانس دارها اینبیت رو ازم می خواست
... البته این خاطره بدش بود !
آخه از خواب بیدارم کرده بود
شاید باور نکنین بندر رو گشتم دنبال یه معرق کار( همونکه باچوب کار میکنن فکر کنم معرق کاریه ) می خوام اینو قابش کنم اما پیدا نکردم یا نیست یا من اینجا جایی رو نمیشناسم پام برسه به شیراز بازارچه مشیر سفارش میدم

پاسخ :
اولا هی پات نرسه به شیراز برای سفارشت !
خوشحال شدیم گفتیم ببینیم از بازارچه چی برامون میارن !
زیره به کرمان بردن همینه ! شعر من و می بره دیار حافظ و سعدی !!

دوم اینکه نمیدونستم شعر ما تو جلسات مهم هم خونده میشه
میگم حالا که آقا محمد گیر دادن به این بیت به خاطر لاک پشتش نباشه
چون وقتی این بندری ها قورباغه و خرچنگ سرو میکنن به لاک پشت هم رحم نمی کنن !
.. و در آخر چشم
فایل صوتی این غزل رو میذارم

bita پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:42 http://www.sagiiran.blogsky.com

rasti shere avali ham besyar ziba bood khosoosan az lahaze ahange sheri
mana bashid o shaer

ترجمه از رضا چلنگر :
راستی شعر اولی هم بسیار زیبا بود خصوصاً از لحاظ آهنگ شعری!
مانا باشید و شاعر

پاسخ :
حالا ما یه بار الکی اسمتون و بردیم شمام هی الکی تعریف کنین !

بهمن پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:43 http://bsartangi.blogfa.com

سلام علی جان
چون روزهای پیشتر با ما نمی جوشی چرا ! ؟

سرشار از ناگفته و چون کوه، خاموشی چرا !؟

همشون عالی بودن لذت بردم

خالو بهمن خاصی !؟

مرتضی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:06 http://kooris-6.blogsky.com/

آقا سلام!
مثل همیشه گل کاشتی
واقعا دست مریزاد پسر عمو...
مرسی

سلام مرتض جان
لطف داری ٬ به پای آپ های قشنگ خودت نمیرسند

[ بدون نام ] جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:26


۱نفسم ، تو درشرقی و من در غرب

کاش دستی نقشه را از میانه تا کند . .







۳ هوا سرد است…

یک استکان چای داغ مهمان من باش،کنار پنجره بخار گرفته…

چای رفاقت من همیشه تازه دم است.

.








۲به خودم قول مى دهم که فراموشت کنم!

وقتى صبح مى شود

تو را که نه…ولى !

قولم را فراموش مى کنم…!

.

hossein جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:48

بهترین سلامها بر بهترین هایی که یادشان برای همیشه در ذهن هاست وسلام بر استاد محمدی.یاسمی هستم خودمو معرفی میکنم چون فکر میکنم منم مثل پاکزاد صادقی فراموش کرده باشین!!!!!استاد همیشه وبلاگتون رو دنبال میکنم و از مطالب زیبا به خصوص غزلیاتتون بهره میبریم.این دو غزل هم که واقعا محشر بودند.لحظات آرومی رو براتون آرزو دارم.

سلام حسین خان
چطوری مهندس ؟
هیچکدومتون فراموش نمیشین !
پاکزاد را هم به محض اینکه گفت استقلالی ام شناختمش !

12154 جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 http://niloo12154.blogfa.com

سلام

قشنگ بودن

ازبین تمام وبلاگها میشه راحت وبلاگ ایولنیها را پیدا کرد


نشون به این نشون که تا یه پست میذارن زودی یه

عکس4*3هم کنارش میزارن!!!راستی چرا؟؟؟

به چند دلیل نیلوفر خانم
۱) ما قانعیم به همین قیافه ی نه چندان خوب خودمون
و کمبود اینو نداریم که خودمون رو به جای فلان هنر پیشه جا بدیم !
یک ضرب المثل چینی هست که میگه :
« دوتای نادر » بودنِ خودت ٬ بهتر از « یکتای ناصر » شدنِ دیگرانه !

۲) اگه چشم های ناحسود و اتفاقا درشتتون رو کمی گرد و متمرکز می کردین می دیدین خیلی از شاعران همشهری خودت هم عکس های بعضا بزرگتر از ۴*۳ خود را بر سردر وبلاگ هاشون نصب کرده اند !
نشون به این نشون که وبلاگ های این شاعران :

عبدالجبار کاکایی ( ۲ عکس ۴*۳)
با این آدرس:http://www.jabbarkakaei.blogfa.com/
سالهای تاکنون

ظاهر سارایی با : ئیلام ئاسوو / ilamasu / ایلام آسو
http://ilamasu.blogfa.com/

محمدرضا رستم پورhttp://haftkat.blogfa.com/
هفت خط /////// haftkhat
بهروز سپیدنامه وبسایت: بخوان ای همسفر با من
http://sepidnameh.ir/

حبیب الله بخشوده : صدای آب رنگ ها
http://abrangha.blogfa.com/

جلیل صفربیگی : واران
http://www.varan.blogfa.com/

و...

تازه از دیگر شاعران مطرح دیگر شهرهای استان :

کیومرث مرادی : غزل،زبان من و تو
http://kmoradi.blogfa.com/

نبی احمدی : در آستانه ی خورشید
http://isfa.blogfa.com/

ترانه ها و شاعرانه ها
سالم پوراحمد
http://www.salem-poorahmad.blogfa.com/

نادر جابری : طنین دل
http://www.n-jaberi.blogfa.com/

و....
چی شد فقط چشتون ما رو دید !؟

۳) در ضمن شما همه ی شاعران ایوان رو نمیشناسین و بااین تصور که من و بهروز و حمدالله و صادق و کورس و محمد مرادی عکس گذاشتیم تعمیمش دادین به همه !
در حالیکه مهرداد محمدی ٬ حجت الله رستمی ٬ امجد و حجت زمانی ٬ آیت نامداری ٬ قباد سوماری که همه از شاعران خوب این شهرندهیچکدوم تصویری از خود رو نذاشته اند شاعرانی مث داریوش همتی و فواد ابراهیمی هم اصلا وبلاگی نساخته اند ! علیرضا خانی هم که عطای وبلاگ را به لقایش بخشید!

۴) ما نه بانکی هستیم که پول و پله ی فراوانی گیرمون اومده باشه نا یانکی هستیم که خدا یه سرزمین آزادی رو بهمون عطا کرده باشه !!
دلمون به همین شعرها - یی که بالاشم به درستی نوشتم نارس و ناقص- خوشه! اگه اینم بهمون روا ندارین چشم !
و با صدای بلند میگم :
اسپند دانه دانه ! چشم نیلوفرانه ! نترکه ای یگانه !!
و بجاش چشم همه شاعران دیار من بترکد تا هیچکدام جرات نکنند با حداقل یه چشم کور عکس خودشون رو تو وبلاگشون بزنند !

در آخر چون من برای مخاطبانم ارزش زیادی قائلم و وبلاگ رو با نطرات اینان ساخته ام حتما نظر ارزشمندتون رو توش اعمال میکنم و قیافه ۴*۳ خود را مشمول طرح جمع آوری ... می کنم تا دیگر شاهد آن نباشیم که از بین ۵ سطر کامنت ارجمند جنابعالی دوکلمه به اصل شعر و بقیه ی سطور به نقد عکس پرداخته شود !

شاعر باشی !!

امیر رضا محمودی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:03

با تو ای نقطه اوج همه رویاهام

میتوان ساده به آن گمشده خویش رسید

واقعا عالی بود ؛خیلی خوشحال شدم که پست جدیدو دیدم.

هر چه دارم از دل و جان مال تو !

pakzad جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 http://pakzad1996.blogfa.com

نه بابا اختیار داری استاد ببخشید ازاول خودمو معرفی نکردم خوبی شما استاد؟

من چجور دوست با وفایی مث پاکزاد صادقی رو از یاد می برم که تا مدرسه ها بازگشایی شدند اومدن و با یادی از گذشته بهمون سر زدند !

faryad جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:55 http://beatit.blogfa.com

عاشقی محنت بسیار کشید تا لب دجله، به معشوقه رسید

نشده از گل رویش سیراب که فلک، دسته گلی داد به آب

نازنین، چشم به شط دوخته بود... فارغ از عاشق دلسوخته بود...

دید در روی شط آید به شتاب؛ نوگلی چون گل رویش شاداب!

گفت: به به! چه گل رعناییست! لایق دست چو من زیباییست!

حیف از این گل که برد آب اورا کند از منظره، نایاب اورا!

زین سخن، عاشق معشوقه پرست، جست در آب، چو ماهی از شست!

خوانده بود این مثل آن مایۀ ناز که نکویی کن و در آب انداز!

خواست کازاد کند از بندش اسم گل برد و در آب افکندش

گفت رو تا که ز هجرم برهی نام بی مهری، بر من ننهی!

مورد نیکی خاصت کردم از غم خویش، خلاصت کردم

باری آن عاشق بیچاره، چو بط، دل به دریا زد و افتاد به شط!

دید آبیست فراوان و درست به نشاط آمد و دست از جان شست

دست و پایی زد و گل را بربود سوی دلدارش پرتاب نمود...

گفت: کای آفت جان سنبل تو، ما که رفتیم، بگیر این گل تو!

بکنش زیب سر، ای دلبر من، یاد آبی که گذشت از سر من.....

جز برای دل من بوش مکن عاشق خویش، فراموش مکن....

خود ندانست مگر عاشق ما که ز خوبان، نتوان جست وفا...

عاشقان را همه گر آب برد؛ خوب رویان، همه را، خواب برد


سلام استاد
غزل دوم رو الان دیدم
شب اول نبود
استاد جدا زیبا بود
یاد جمله در افشانیه هدایت میوفتم!
واقعا این شعر یکی از بهترین شعرهاتون بود

خانم بخند! حرفی بزن! لبهات مال گریه نیست !!

این لب گزیدن ها و این یکریز خاموشی چرا !؟



درهای دل را بی سبب بر روی شادی بسته ای!

اما برای غصه ها پا تا سر آغوشی چرا !؟

عاشقه این قسمتشم!!
موفق باشین

سلام فریاد جان
آره حق با توئه ! غزل دوم رو یه سه چهار ساعتی بعد از آپ کردن گذاشتم تو توی همون فاصله اومده بودی !
اون قسمت هم عاشق شماست!!

ایمان جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 15:56 http://farzegah.vcp.ir

سلام آقای محمدی راستی یه روز شعری رو درباره ی خواستگاری خر بهتون دادم نمیدونم با این همه فشار اقتصادی وقت کردین بخونینش ؟
نمیدونم نظریه بور رو چکارش کردم درست بود یا نبود توهین شده بود یا نشده بود ؟
آقای محمدی هروز هامه ناو ارمس امجا ایوشید حوالمان نیپرسید ؟آقا میتونم یه ضرب المثلی رو ازتون بپرسم ؟!

آره یه چیزایی یادمه ولی دقیق نمیدونم چی بود ؟
اون موضوع هم شوخی کردم یه جورایی خواستم بگم سایتت مبارکه
بپرس ضرب المثل و در خدمتم!

Hamid/Sydney/Australia جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:52

you are very congenial person,Everyone likes you ,I proud of you man

thanks البته نمیدونم چی نوشتی ولی من ازتون تشکر میکنم !
حالتون چطوره حمیدخان استرالیایی !؟

شیخ محمدی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:18 http://sib52.blogfa.com

سلام شاعر
چه خبر ؟
غزل هایت سرشار از شور و شاعرانه گی است . روان وجذاب
لذت بردم

سلام مهرشاد جان - شاعر اشتهای سیب - خوبی؟
صفا آوردی عزیز

فائزه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:28

وقتتون بخیر استاد جواب کامنت رو بطور کامل دارم+چیزای دیگه

سلام
آخه نوشته بودین چرا کامنت من و تایید نکردین !
خواستم بگم ما که دیگه سانسورچی و گزینش نیستیم !!

فرزام محمدی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:25

سلام دایی علی باور کن دهنم اب افتاد از این همه اشعار عسلیت وبلاگ شما عالیه راستی شرمنده که نتونستم توی کلاس های قلم چی شرکت کنم اما دیگه........نشد با شما بودن یعنی یه عمر زندگی کردن باز هم شرمنده

سلام محمدحسین جان خوبی عزیز ؟
حسن این ثبت نامت تو قلم چی این بود که من فهمیدم اسم دیگرت فرزامه !
چه دنیای غریبیه ! آدم خواهرزاده خودش و ....

قربانت

hossein جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:01

ما هم خدا رو شکر خوبیم.ولی ی سوال استاد:از کجا فهمیدی مهندسم؟

گفته بودن آخه چرا نوشابه ت و کامل نمی خوری ! گفته بود یه ذره ش و تهش میذارم تا بگن طرف مهندس بوده !!

مهتاب نصر شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 http://www.mahtabnasr.blogfa.com

استاد به روزم منتظر حضورتون هستم

عباس شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:56

سلام براستادگرانقدرجناب محمدی عزیزخداییش لذت بردم استادازشعرهای زیباوسرشارازاحساستون به وجودتون به عنوان همشهری وکسی که افتخارشاگردیتون روداشته مفتخریم

فدای عباس نازنین !
لطف داری عزیز

... شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:20

هر که با علی در افتد ورافتد

خوب جوابی به عبدل دادی دلم خنک شد


عبدل کیه !؟

حمید شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 http://khowalin.blogfa.com/

سلام
گاه میشه به دوستان سرزده سر زد[لبخند]

سلام عبدالحمید یعقوبیان نازنین خوبی بزرگوار ؟
ما ارادت داریم قربان !

در چند روز گذشته عده ی زیادی از مردم و تعدای هم از دوستان شاعر هردوتامون می گفتن چرا بعد از شعر خوندن شما چند شب پیش در شبکه استانی ایلام٬ آقای یعقوبیان سکوت کرده و سعی کرده در مورد شعر شما و شخص شما سکوت کرده و چیزی بر زبان نیاورد !؟
به جان حمید خان اولین کسی که ازتون دفاع کرد خودم بودم و گفتم قانون برنامه این نیست که حتما و بدون استثنا در مورد شعر خوانده شده بحث شود
که به برنامه های شبهای گذشته و سالهای بی شمار مجری گری تون در تلویزیون اشاره کردن و گفتن درسته که اجباری نبوده اما روال اجرای آقای یعقوبیان این بوده که در مورد ضعیف ترین شعرها هم زبان به تحسین می گشایند و دقایقی را به آن اختصاص می دهند
اما در مورد شعر کردی « یاد ایل » که با استقبال مردم مواجه شده محافظه کارانه از آن گذشته اند !
آیا نگران این بوده که در مورد شما صحبت کردن باعث مشکلاتی براشون بشه !؟
که من چیزی نگفتم و فقط گفتم :
بدون شک حمید یعقوبیان یکی از شاعران پیشکسوت بنده و یکی از سرمایه های استان و نیز از پیشگامان و بانیان شعر امروز ایلام هستند و اگر من که در سال های اخیر بنوعی ممنوع التصویر بودم برای آینده ی شغلی ایشان مشکلی درست میکردم کار بسیار خوبی کردند که نامی از من و شعر نارسایم نبرده اند !

دوستت داریم حمید خان !
با افتخار خواهم به وبلاگ سرشار از شعر و شعورت آمد !

ری را شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:04

درود
.
.

بسیاااااااااااااااار عاااااااااااااااااالی

از غزل "فصل شکوفایی" لذت بردم.

زنده باشید.

سلام ری را حان خوبی ؟
چه عجب قدم رنجه فرمودین! خوش اومدین

این « فصل شکوفایی » تقدیم تو باد !!

کریمی شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 http://persiangulfut.blogfa.com

سلام آقای محمدی
غزل های کردی شما فوق العاده زیبا هستند
لذت بردم
موفق و موید باشین
وقت کردی به ما هم سر بزنین

pakzad شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:55 http://pakzad1996.blogfa.com

استاد امروز اومدم مدرسه نبودی دوست داشتم ببینمتون

سلام پاکزاد جان خوبی عزیز ؟
امروز غیر انتفاعی فارابی بودم ! فردا حافظم و در خدمتتون
قربانت

bita شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:05

dorood bar motarjeme aziz reza chelengar
jane man in chelengar ro az koja yad gereftin akhe chelengar be afradi khas ba pooshesh va raftari khas gofte mishe dar soorate etelaate bishtar be ahoora morajehe gardad
shiraz zadgahe mane sarshar az khaterate koodakie mane pam hatman khahad resid
bandari nistam be jabre roozegar bandaram ta alan ham kharchang nakhordam
.........................
..........................
Matne defaeie az b-m

رضا چلنگر از حرف شما رنجید و یا قهر جلسه مطبوعاتی رو ترک کردن !
بنده هم قادر به خوندن اینگونه کامنت های با زبان فنگلیشی نیستم !
جور خوندنش و خود مخاطبان باید بکشند !
در ضمن دفاعیه ی خوبی ننوشتی ! چون مدارک مستندی هست که شما بندر نشینان خرچنگ و قورباغه سرو می کنین !
همانطور که عرب ها مارمولک نوش جون می فرمان!

یه ارکوازى شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:32

چشم هایت رود عسل ند سر میروند از قالب "غزل" تو را فقط باید "آزاد" نوشت! سلام استاد ، عاااالى جوره همیشه. سر برز بوید شاعر.

مرسی ارکوازی جان !
ایمه و ایوه له بوت شاکه و خانمنصورا شریکیم ول یکا
آخه خانمنصور ایوانی و شاکه از اهالی بولی بیوه !

فائزه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:13

وقتتون بخیر استاد عزیز میخواستم بگم که اگه میشه یه چند دقیقه زودتر بیاین و گرنه...


وبلاگ و !؟ یا قلم چیو !!؟

حمدالله لطفی شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:40 http://shabanehaye-bito.blogfa.com

سلام دوست شاعر
دست مریزاد
غزلیاتت مثل خودت شیرین و دوست داشتنی است بی تعارف.
راستی وقت کردی بریم چند کار رو با هم رکورد کنیم البته بدون کلمه((پ ))که همواره در ظبط مشکل سازمی شه






.

سلام شاعر نازنین غزل های دلنشین !
خوبی دکتر حمدالله ؟
در خدمتم قربان !
شعرت بذار پر ملات و کم « پ » باشه تا خوب در بیاد !

ایمان شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:49 http://fARZEGAH.VCP.IR

سلام آقای محمدی لطف کنین جوابشو خصوصی برام بفرستید چون عیبه
(مالمه خیرد .....هم حکیم و هم بزاز باوگ مردگ و لید رضاس )اون جا خالی هم عیبم اومد بنویسم خودتون دیگه حتما میدونینش بعد خواهشا جوابمو بیا به وبسایتم برام بگو .

عقلم به جایی قد نمیده ایمان جان !
فحش نباشه فقط !

مهدیـ.... شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:54 http://mahfyrh44.blogfa.com

سلام.......
چه پست جالبیه!!!!!
مخصوصا کامنت هاش!!
راستی ،این آقای استرالیایی مگه نمی تونه فارسی حرف بزنه تا دوسال پیش که هم ایرانی بو د وهم کرد حالا همه چیز رو یادش رفته !!!
مثلا می خواد کلاس بزاره!!!!
همین جمله ای که گفته:شماهم سلیقه های زیادی دارین و هر کسی شما رو دوس داره و...فارسی می گفت خیلی سخته ش می شد؟؟
نمیشه شما همون طوری که من رو سرکلاس ضایع کردی این رو هم ضایع کنین؟؟؟؟؟

سلام مهدیه جان خوبی ؟
این نظر لطفتونه عزیز !
آره حمید بچه ی ایوانه و الان سیدنی تشریف دارن ! شاید بخاطر بی همزبونی و تمرین نکردنه که دیگه کردی و فارسی رو دارن فراموش میکنن !
راستی من بمیرم قربان ! اینکارو کردم کجا ضایعتون کردم !؟
بهتون می چسبونین مهدیه خانم !

خانم کلهر یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:44 http://www.abdolhoseinkalhori.blogsky.com/

اشعار قشنگی سرودین
هر شاعری رو میبینم بی اختیار یاد عموی شاعرم میوفتم که عمرش مثل گل کوتاه بود
ولی عاشقانه و عارفانه زیست
محتوای وبلاگ من هم اشعار عموی مرحومم هست
ما لرها عاشق مهمان هستیم خوشحال میشیم به وب ما سر بزنید

خدا رحمتشون کنه!

تمام شاعران اهل دروغند
مگر آنانکه از جنس فروغند !

و عموی تو شاعری بوده با مرام از این جنس ٬ که همچنان یادش در دل تو و دوستانش زنده ست !
اومدم و شعراش و خوندم و لذت بردم !

باران یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 http://raoof.blogsky.com

چرا کامنت منو تائید نکردی
از عبدل میترسی؟


نمیری رئوف جان ! پوکیدم از خنده !!!

کیومرث مرادی یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:18 http://kmoradi.blogfa.com/

سلام!
کردی و فارسی گفتن ات هر دو زیباست!

سپاس فراوان شاعر !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد