..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

1) غزل " من و تو " 2) غزل "چه شد ؟! "

امروز صبح (یکشنبه 30 تیر 92) ساعت 9 بود که موبایلم زنگ خورد  معمولا شبها سایلنت میکنم اما اینبار از یادم رفته بود !کد تهران بود فکر کردم کورس ، مهرداد ، یا انتشارات راز نهانه ! اما گفت از خبرگزاری  " ایبنا " ( خبرگزاری کتاب ایران ) تماس میگیریم ! 

چیزی حدود 80 درصدم تو خواب بودم و  با 20 درصد باقیمانده و بعد از کلی نادعلی گفتن یک چشمم باز شد و به سواالات آقای فرشاد شیرازی خبرنگار محترم جواب می دادم  اما از شما چه پنهان بیشتر سوالا رو اشتباه پاسخ گفته بودم  

یه تعداد هم خودش ، اشتباه برداشت کرده بود ! 

مثلا من نگفته بودم  بهروز در کتاب «همان گناه همیشه» اش شعر شاعران ایوان رو به چاپ رسونده! 

یا مجموعه ی « غزل عشق است » شعر کردیه ! و ... اشتباهات دیگر  

ولی  همونجور که خودش گفته بود چند دقیقه ی بعد رو سایت خبرگزاری بود 

تازه فهمیدم که مثلا من داشتم طی این مکالمه مصاحبه می دادم  و خودم نمی دونستم ! 

 با این حال برای معرفی مجموعه بد نبود : 

لینک مصاحبه ام با "خبرگزاری ایبنا "  

................................................................................................................................................................... 

1)  غزل  " من و تو " 

من و تو هر دو به یک شهر و  ز هم بی خبریم 
 
 هر دو دنبال دلِ گمشده ای ، دربدریم
 

ما که محتاج نفسهایِ همیم ، آه ! چرا
 
از کنار تنِ یخ کرده ی هم می گذریم؟
 

ما دو کبکیم – هواخواهِ هم – امّا افسوس
 
هردو پر بسته ی چنگالِ قضا و قدَریم
 

آسمان ، یا که قفس !؟ آه ! چه فرقی دارد
 
سرِ پرواز نداریم که ، بی بال و پَریم
 

حال ، دیگر من و تو ، فاصله مان فرسنگ است
 
گرچه دیوار به دیوارِ هم و "در " به "دریم "
 

همه ی ترسم از این بود : می آید روزی
 
من و تو هر دو به یک شهر و  ز هم بی خبریم
  
 
 

....................................................................................................................................................................

 2)  غزل " چه شد !؟ "

چه شد اینگونه دلت از تپش و شور افتاد؟! 

 روی شادابِ تو کِز کرده و مهجور افتاد 

 
به دو راهی نرسیدیم ، چه شد یکباره 

 راه ، کج کرد و دلت از دلِ من ، دور افتاد؟ 

 
آفتاب ، از دلِ چشمانِ تو پیدا می شد 

 پلک ، برهم زدی و ماهِ من از نور افتاد 

 
دستگاهِ تو ، مگر رویِ خوشی ساز نبود؟! 

 نوبت ما که شد از شور ، به ماهور افتاد؟! 

 
غرقِ دریای خودم بودم و دربند شدم 

 دلم – این ماهیِ سرگشته – چو در تور افتاد 

 
من و محکومیِ عشقِ تو ، همانجایی که
 
قرعه ی رفتنِ بر دار، به منصور افتاد 

 
باز باران و تب و خستگی و تنگِ غروب 

 همه اسبابِ پریشانی من ، جور افتاد 

 

..................................................................................................................................................................... 

دانلود غزل کردی  " کم خود بگر ئرامان " 

 

........................................................................................................................................................................................................................... 

 

      شیرکو بی کَس امپراتور شعر دنیا

            در وبلاگ دیگرم

نظرات 170 + ارسال نظر
ایمان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:15 http://farzegah.blogfa.com

سلام خوبی استاد همیشه با دوستام میگم خوش بحال کلاسیکه آقای محمدی معلمشه وزنگ اول باهش دارن چون هروز ساعت 9ونیم میاد مدرسه
ولی خدایی خودمونیم ها همیشه اینقدر زود بیدار میشی
سروده هایت بازهم مثل قبل زیبا چه بگویم باز زیبا


حالا یاس رو باش
.
یاس ۹۲
از چی بگم از سامسونگی که شده سمبل رشادت
ایران شده واسش مثه صندوق تجارت
پس glx وطن کجاس نیس
با اینکه از جیب در میاد اما مجاز نیس
.
پولام صفر شد بهم پول بده ایزد
با این وضع فقط باید پسته رو بلیسم
از چی بگم تو بهم بگو چی بگم خب
ما گفتیمو پراید دوباره ۷ میلیونی شد !

اووخت قالب این شعرت چی بود ایمان جان !!؟

چون من معمولاً 5 صبح به بعد می خوابم 9 صبحم، دقیقاً حکم ساعت 4 صبح برا کسی داره که 12 خوابیده باشه !

ایمان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:16

آقا ببخشید یادم رفت زیاد به ملیوچگ علاقه دارید

مه لیوچگ ! ئای مه لیوچگ !
مه لیوچگه یل ِ بیوچگ !

خوه شی بکه ن زمسان چو
روژه یل ِ یه خ به سان چو

خوه زه و دی نه یونم خوه زه و
نایدن و نه یونم وه چو

ئرمیسه یل ِ چه و دان
ده نیوکه یل ِ که ودان

جیک جیکدان وه نزه و
مردِنِدان وه کزه و

خوشی بکه ن وه هار تیگ
دنیای نک و نه وار تیگ

بچن خوه ش وه هالدان
ئرا شه قه ی بالدان

منیش ئه گه ر خه و بیونم
خوه م وه دو باله و بیونم

له دنیای خوه م لا گرم
له جه مدان جا گرم !

سنا۱۶ساله دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31

سلام به عموی عزیزتر از جان
(آسمان ، یا که قفس !؟ آه ! چه فرقی دارد
سر پرواز نداریم که ، بی بال و پریم)چه قدر قشنگه(البته کل شعر ولی این یکی چیز دیگس)
شعر دومم که دیگه حرف نداره

سلام سنا جان !
ایشالله 17 و 18ساله بشی دختر !
ولی 19 نشی چون بایدبری سربازی !

شعر دوم سند بنام !
برا سنا

من وخواهرم دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 http://www.manokhaharam23.blogfa.com

سختی تنهایی را وقتی فهمیدم
که دیدم مترسک به کلاغ می گفت:
هرچه دوست داری نوکم بزن،اما تنهایم نگذار...


سلام استاد حالتون؟
غزل"من وتو" خیلی عالی بود، ازخواندش لذت بردیم...

من وتو هردو به یک شهرو ز هم بی خبریم
هردو دنبال دل گمشده ای، دربدریم...

سلام به شما دو عزیز نازنین !

برگ زردی ست تحفه ی پایییز ! تقدیمتان باد

سنا۱۶ساله دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:43

ببخشید یادم رفت تو اون یکی نظر بگم!
میشه یه جوک بگم؟

بگو !

یه استادی داشتیم می گفت من یه دروغ شاخدار بگ گفتیم بگو : گفت دانشگاه آزاداسلامی !!

پژمان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:11 http://pejman132.blogsky.com

سلام استاد محمدی..خوب هستین؟
بازم مث همیشه عالی بود.مخصوصا غزل"من و تو"
بی صبرانه منتظر غزل کردیتون هستیم
راستی بنظرتون واسه ثبت نام بیام؟(همون ک دیروز دیدمتون)

سلام پژمان جان
خوشحال میشم بیای
سه شنبه ساعت 4 عصر اونجا منتظرتیم !

آشنا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:15

یکی از اساتیدمون گفت 3 کلمه بگو که هر سه تاشون دروغ باشه ما هم گفتیم مگه میشه گفت دانشگاه آزاد اسلامی گفت نه دانشگاهه نه آزاده نه اسلامی

این جالب تر از مال من بود !
ولی کدوم استاد از رو دست اون یکی استاد تقلب کرده معلوم نیست !( استادامون و میگم !)

منم دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:01

کدومشون مال منن علی؟؟
بهم نمیگی؟؟

دوتاش برا منمه البته مال منم هس !

عدنان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:02 http://www.roohnavaaz.blogfa.com

سلام آقای محمدی.بسیار زیبا بود لذت بردم..راستی منم به جمع وبلاگی ها اضافه شدم و با افتخار لینکتون کردم.خوشحال میشم بهم سری بزنید

دستگاهِ تو ، مگر رویِ خوشی ساز نبود؟!
نوبت ما که شد از شور ، به ماهور افتاد؟!


عدنان استاد موسیقی منه !
سنتورت در انجمن شعر هفته ی پیش مستمون کرد !

[ بدون نام ] دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:53

اقا جواب این پژمان روندید هرچی تووبش نظر میدیم هیچ کدوم رو جواب نمیده........

پژمان گله !

؟؟؟؟؟؟؟؟ دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:54

کیسل اره درسته ....کیسل هنگام راه رفتن ترشحاتی داره که شامل کلاژن الاستین و ...

بابا دانشمند !

کاوه دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:04 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

گنجشک من ! پر بزن درزمستانم لانه کن
با جیک جیک مستانت خانه را پر ترانه کن

چون مرغکان بازیگوش از شاخی به شاخی بپر
از این بازویم پر بزن بر این بازویم خانه کن

با نفست خوشبختی را به آشیانم بوزان
با نسیمت بهار را به سوی من روانه کن

اول این برف سنگین را از سرم پک کن سپس
موهای آشفته ام را با انگشتانت شانه کن

حتی اگر نمی ترسی از تاریکی و تنهایی
تا بگریزی به آغوشم ترسیدن را بهانه کن

با عشقت پیوندی بزن روح جوانی را به من
هر گره از روح مرا بدل به یک جوانه کن

چنان شو که هم پیراهن هم تن از میان برخیزد
بیش از اینها بیش از اینها خود را با من یگانه کن

زنده کن در غزل هایم حال و هوای پیشین را
شوری در من برانگیزد و شعرم را عاشقانه کن



سلام
اسم استاد منزوی که مقدمه مجموعه اشعار رو در آن روزهایی که ایوان و مهمان شما بودند نوشتند و این گنجشک و فضای زمستانی آن برایم تداعی این شعر از استاد بود که خواستم علاوه بر دوتا تبریک به خاطر قالب قشنگ و مصاحبه خوبتون اینجا بذارم...


موفق باشید

سلام کاوه جان
لانه ی گنجشکی ما رو با قدمت سبز کردی

mohsen karimi دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:31 http://yasan1993.blogfa.com

سلام استاد به کلبه ی حقیرانه ی من دعوتین ..... منتظرم

رو چشمم محسن جان

..... دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:35

سلام ایمیلتونو پیدا نکردم مسنجر رو بفرستم

مهندس! تو خودمم فراموش کردی چه برسه به ایمیلم !

زهرا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:33

دردناک ترین جدایی ها آنهایی هستند که

نه کسی گفت چرا

و نه کسی فهمید چرا

سلام.
بازم عالی و خوندنی بخصوص غزل دومی/موفق باشید

متن تو از شعرهای من قشنگ تر بود!

فرید دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:05 http://fazanavardan13-92.blogfa.com/

سلام استاد قبل اینکه نظرمو بگم میشه بگید دقیقا منظورتون از فردا چه روزی هست؟
منتظر بودم لینک دانلودشو بذارید دانلود کنیم

شعرتونم که مثل همیشه حرف نداشت

راستی من یه وبلاگ جدید تاسیس کردم شما رو اونجا لینک کردم هرچی باشه شما جز 35% سهمیه هستید خوشحال میشم به این وبلاگم سر بزنید

سلام فرید جان
اولاً : مبارکه ! دیدمش وبلاگ قشنگیست
دوماً : سپاس از لینکتون! این وبتون هم به دوستان نازنین من پیوند خورد
سوماً : ممنون بابت سهمیه ای که بناحق بهمون دادی![نیشخند]
چهارماً: چشم روشنی خانه جدیدتون یکی از شعرهای طنزم اونجا قرار میدم برای دانلود [گل]

قربانت

یاسی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:26 http://cashcool.blogsky.com/

باز باران و تب و خستگی و تنگ غروب
همه ابزار پریشانی من جور افتاد
هر ۲غزلت خواندنی بود شاعر فراموش نشدنی.
حال دیگر من و تو فاصله مان فرسنگ است
گر چه دیوار به دیوار هم و در به دریم.
هر چی میخونمش بیشتر لذت میبرم.

سلام یاسی خانم - شاعر عزیز -
من شرمنده ام که چند وقتیه نیومدم شعرهای قشنگت و بخونم
ولی اینبار دیگه حتمیه اومدنم

کویر سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 http://love kavir.blogfa.com

سلام ودرود بر استاد بزرگوار جناب آقای محمدی عزیز اومدم این دو تا شعرو که خوندم واقعا هنگ کردم لذت بردم استاد خیلی به دل و به روح من نشستن باور نمیکنید واسه بار دوم که میخواستم دوباره بخونمشون دیدم اصلا شعر اولو حفظ شدم زیبا بودن واقعا.
کوره چیوچانیدم و ئه شعریلو نیادنه دسگد درد نکه و خدا.

حمزه جان
دیگه خیلی به من لطف دارید !
می دونم اینجور هم نبوده ! ولی تو دیگه خیلی با آب وتاب بیانش کردی !
فدای مهربونی هات

کویر سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:57 http://lovekavir.blogfa.com

نه استاد به جان خودم فوق العاده بودن

درود بر حمزه عزیز
غزل کردی رو تقدیم کردم به تو و فرید و همه ی مخاطبانم

رها سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:46

سلام استاد دمتون داغ هر دو شعرتون عالی بودن.
این غزل کردی هم لینک دانلودش نیست ها.......

دستون درد نکنه ! می خوای دهنمون بسوزه !
چشم همین الان میذارمش
یه 20 ثانیه از آخرش اضافی بود لونو کات زدم یه خورده وقت برد

اکبر سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 http://ewarh.persianblog.ir

علی آقا سلامت باد که باصدای خوب بی نقصت "نام وآوازه ایوان"را به گوش دل همه ی ایرانیان رسانده اید.شخصابه برادران محمدی افتخار می کنم،زیرا حرف دل مردم را از زبان و قلم این عزیزان می شنویم و می خوانیم.
دوست عزیزم:شعر بهار را بعداز بهار می خوانی!!!مصاحبه با خبر گزاری کتاب با چشمان خواب آلود!!!اما آنچه این همه بد بیاری را زیبا می کند کلام مملو از صدق وصفای علی آقای خودمان است.غزل هایت زیبا هستند مثل همیشه.

سلام حاج اکبرگلم که همیشه لطف فراوانت شامل حال برادر کوچکت می شود
شعر "بهار رفت و ... " اونقدر وایسادم که دقیقاً 31 خرداد که آخرین روز بهار بود ، رفت و بعد گذاشتمش !!!
اما قبول می کنم چشمان خواب آلود رو !

کیومرث مرادی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:25 http://qumarth-m.blogfa.com/

سلام بر علی عزیزم!هر دو غزل مرا به دنیای احساسی برد که ویژه ی توست!چه قدر لذت بردم!
به من هم سر بزن!

سلام شاعر غزل های زیبا و پر احساس
چشم! با پای دل خواهم آمد !

مهدیه سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 http://www.mhnaji68.blogfa.com

سلام استاد نازنین،شعرهاتون واقعا زیباست، خدایی روح ادم شاد میشه...!!

سلام خانم ناجی
سپاس
ما کلاً نقش قرائت فاتحه داریم در شادی روحمان ...

سنا۱۶ساله سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:38

یارو تو جهنم سرشو میبره تو بهشت میگه آبجوش نمیخواین؟
میگن نه!
میگه پس یه موز بدین...


داستان تعریف کردن تهرونبا برا بچه هاشون وقت خوابیدن: یکی بود یکی نبود، زیر گنبد کبود و ادامه داستان...
اما کردها" یه شو یه ملاکت قژنه له قورسانه درات وت:آوه بچه کیه نخفتگه تا بچم بخومه!!


دستت درد نکنه
هر دو قشنگ بودن خصوصاً دومی !

میم مثل مریم سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:57 http://www.ashkeghalam2.blogfa.com

سلام استاد
شعراتون روح بنی آیمن
با اجازتون یه وبلاگ راه انداختم, تشریف بیارین خوشحال میشم

اومدم و دیدم
وبلاگ زیبا و جذابی ست
مبارک باشه

علی zeouse چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 http://alimahmoodist.blogfa.com

سلام اپم و منتظر نقد و نظر زیباتون

اومدم و دیدم و خواندمش
از کارها خوبت بود
همینجور ادامه بده که رو مسیری!

بیتاملایی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:48

سلام استاد
واقعا زیبا بود یکی از زیباترین غزلهای مورد علاقه ی من

دراین مدت متوجه شدم که حتی اگر دریک شهر یا حتی یک کشورهم نباشیم میشه با هم همدل ویکرنگ بود ودوستان با من هم همدل بودن هم یکرنگ خصوصا مخاطبان عزیز این وبلاگ

مرسی از این انتخاب زیبا

غیر از مخاطبان عزیز و کامنت هایی که گذاشته میشه
هستند دوستان فراوانی که همچنان جویای سیر معالجاتی اهورا هستند! خدا به حق این شب های عزیزِ "قدر" زودتر شفاشون بده

ایمان چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:30 http://farzegah.blogfa.com

سلام ودروودی دگر آقای محمدی چه گیره دایدسه عکس وبلاگت .شعرت را دانلود کردم واقعا زیبا بود
آپ کردم با داستانی ممنون میشم اگه بیای

ته دی ول ای عکس ملیوچگه نیه کی !
وه بان چو ! چم خونمه و نظر دم !

مهسا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 http://friends1392.mihanblog.com

سلام آقای محمدی یا بهتره بگم استاد
خوشبختانه آقا ایمان از بازدید کننده های وبلاگ ما بودن و شما رو معرفی کردن
واقعا که زیبا مینویسید ... واقعا بی مبالغه میگم ؛ از آشنایی باهاتون خیلی خوشحالم

توی این آدرسی که گذاشتم، با همین اسم (مهسا) دلنوشته و شعر مینویسم(یه وب گروهیه)

اما این وبلاگی که اسمشو این زیر نوشتم برای خودمه و مطالبش طنزه،خوشحال میشم به هردوشون سر بزنید وبا هم تبادل لینک داشته باشیم
(http://just1second.blogfa.com)

خیلی ممنون میشم اگه تشریف بیارید و نظراتونو راجع به نوشه هام بگید(البته بدون ملاحظه و تعارف)چون دلم میخواد با این چندخطی که اسمشو میذارم دلنوشته راه پدرمو ادامه بدم
متشکر میشم شماهم کمکم کنید، البته اگه مزاحم نیستم!

و اینکه توی وب خودم و وب گروهیمون آدرستونو لینک میکنم

منتظر حضور گرمتون هستم

لطف دارین مهسا خانم همچنین ایمان عزیز
چشم حتماً سر میزنم به وب هاتون
راستی جفتشونم لینک کردم و به دوستان گلم افزوده شدین

فرید چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:01 http://fazanavardan13-92.blogfa.com/

سلام استاد آپم

زنگ اول چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:57

سلام استاد خسته نباشید این دو تا خیلی عالی بودن ولی من دومی رو بیشتر خوشم امد .

سلام به معلم فرهیخته و با دانش - مهندس امیر عزیز -
یه جورایی همنظریم قربان ! هر چند خیلیا میگن اولی ..
قربونت

همون... پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:39

سلام. ولا دیگه دلم طاقت نیاورد که نیام وبلاگتون. شعر من وتو عاااالى بود!

اگه اشتباه نکنم فاطمه !؟

کوثر پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:55 http://www.justforagh.blogfa.com

سلام اگه امکان داره آدرس وب منو تو لینکاتون ب ای آدرس تغییر بدین ممنونwww.boghze-sangin.blogfa.com

اتفاقاً نگران شدم که چرا حذف کردین!
اما میگین اسباب کشی کردین خانه ی جدید !! مبارکه
اگرچه پست اولت برای من که با اینترنت اکسپلورر اومده بودم مفهوم نبود و فقط یه سری خطوط مبهم و ناخوانا بود!
ولی لینکتون و اصلاح کردم
مانا باشی

زهره پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:35 http://www.ghalam74.blogfa.com

سلام بر شاعر غرب،راستش خ دوست دارم شعر بگم اما هیچ رگ شاعری در بدنم نیست راستی بی اجازه لینکتون کردم خوشحال میشم به کلبه حقیرانه من هم سری بزنید

مرسی اومدم جالب بود وبتون
شمام لینک شدین

mohsen karimi پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:22 http://yasan1993.blogfa.com

به خوابی هزار ساله نیازمندم

تا فرسودگی گردن و ساق ها را از یاد ببرم

و عادت حمل درای کهنه ی دل را

از خاطر چشمها و پاها پاک کنم

دیگر هیچ خدایی

از پهنه مرا به گردنه نخواهد رساند

و آسمان غبارآلود این دشت را

طراوت هیچ برفی تازه نخواهد کرد

دلم گرفته از این شهر و مردمان حسودش
شبیه میله ی زندان شده خطوط و حدودش !

mohsen karimi پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:25 http://yasan1993.blogfa.com

سلام استاد چطوری ؟ حال کردی برا پرسپولیس .... کافیه فقط هماهنگ بشن .... البته ی کوچولو داوریم به نفعمون بود ولی خو ژیان سازی تبریز حتی ی دونه موقعیتم نداشت یعنی کلن حال کردم برا سید جلال نعمتیه خداییش

مسافرت بودم،بازی رو ندیدم محسن جان
ولی از نتیجه ش خیلی خوشحال شدم

mohsen karimi پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:05 http://yasan1993.blogfa.com

و رسالت من این خواهد بود
تا دو استکان چای داغ را
از میان دویست جنگ خونین
به سلامت بگذرانم
تا در شبی بارانی
آن ها را
با خدای خویش
چشم در چشم هم نوش کنیم

دل من چایی یخکرده ی یکساعت پیش !
بی تو آری - تو - که عصّاره ی صد من قندی !

mohsen karimi پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:07 http://yasan1993.blogfa.com

راستی استاد راسته که میگن یه معلم باید صبرش زیاد باشه ؟؟ مثلا چقد ؟؟؟؟؟؟ صبرمن خ خ زیاده ولی خدا هیشوقت اونروزو نیاره که صبر من تموم بشه چون ..................

زهر چش ازمون نگیر دیگه آق محسن !

؟؟؟؟؟؟ پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:58

آقای محمدی خیر هر چه جوان ایمه پرانیه

خوبی کیانی عزیز !
انیو چوه !؟ ئیمه نیومن کی خیر ای مردمه بپرنیگ !؟

کویر جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:44 http://lovekavir.blogfa.com

سلام استاد خوبین انشالله؟
طاعات و عبادات قبول درگاه حق انشالله. میخواستم بگم این شعر اولی خیلی با روح و احساس آدم بازی میکنه هر بار که میخونمش یه چیز تازه ازش ژیدا میکنم مثلا همین بیتش:
حال ، دیگر من و تو ، فاصله مان فرسنگ است

گرچه دیوار به دیوارِ هم و "در " به "دریم "
یا بیت اولش
من و تو هر دو به یک شهر و ز هم بی خبریم

هر دو دنبال دلِ گمشده ای ، دربدریم

استاد آدمو وادار میکنه با احساس بخون شعرو؟
اولین بازی لیگ هم که بردیم و تراکتور رو ذوب کردیم.

تبریک حمزه جان!
شعر تقدیم گل روت !

کویر جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 http://lovekavir.blogfa.com

یادم رفتم اینو بگم دعوتی به مطلبی از جنس سکوت.

در زیر اقیانوسی از سکوت فریادی هم اگر باشد نامش "سکوت" است
چشم اومدم

عدنان جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:39

سلام استاد.آپم.بیاید سر بزنید

چشم عدنان جان

رها جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:16 http://rahavarahaii.blogfa.com

ببخشید شما از وبلاگ دغدغه باران(فرشاد جمشیدی مقدم) که لینکتونه خبر ندارین؟
نمیدونین که وبلاگ دیگه ای داره یا نه؟(خاهشا جواب بدین)

خیلی وقته اونجا نرفتم ! چطور مگه نیستش !
نه ! تا اونجایی که من میدونم همشهری و هم استانی ما ، اما مقیم تهرانند و وب دیگری هم ندارند

کوری کورد جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:18 http://roonakkord.blogfa.com

شعرهات واقعاً زیباهستن آفرین برتوای کُردهنرمند

سلام همتبارعزیزم
خوش آمدی قربان

صادق حسینی جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:38 http://www.roham86.blogfa.com

سلام علی آقا

من و تو هر دو به یک شهر و ز هم بی خبریم

هر دو دنبال دلِ گمشده ای ، دربدریم

غزلت های نابت مانند معمول همیشه محظوظم کردند
دست خوش دوست خوب من

اما این مصاحبه؟؟؟؟
چرا اینهمه غلط غلوط؟
خدا رحم کرده بهمون که پشت فرمان ماشینت نبودی

پیروز باشی یاعلی

سلام صادق جان
وه قرآن له رانندگی بدتریو !
هه تازه خومو بردیوگ السانم !

سالم پوراحمد جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:55 http://salem-poorahmad.blogfa.com/

با سلام و ارادت بی‌وقفه

به روزم با:

یادداشتی بر اولین بسته‌ی ادبی پیشنهادی «شعر فراگاه» تحت عنوان « در ستایش جهل »، سروده‌ی آقای محمدعلی قاسمی

منتظرم[گل]

درود بر شاعر عزیز - سالم نازنین -
وه بان چویلم !

mohsen karimi جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:03 http://yasan1993.blogfa.com

سلام استاد ممنون میشم اگه عنوان جدید وبمو تو لینکات ثبت کنی [گل]

اره برا چوه د نکریا محسن گیان !؟ لی وبلاگسه را خود درس کید !
وه نا چو ! اصلاحی کردم

کیان جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:10 http://www.justwe1.blogfa.com

سلام به شما و همه ی برو بچه های وبتون این وسط یه سری هم به ما بزنین حال و هواتون عوض شه

ای به چشم

m.rasolian جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:57

سلام استاد عزیز و معلم دوران دبیرستان...حالتون خوبه؟ تبریک واسه طبع زیباتون شعرهاتون بی نهایت قشنگ و دلنشین واقعا مِردگ لَه قور چاریگو!!!راستش خسته شدم از بس تو سایت های علمی گشتم چاره خستگی هام شده سر زدن به وبلاگ شما و خوندن شهرهای زیباتون که البته اینم مرهون لطف یکی از دوستانم(mr. m sadeghi) هستم!سایه تون برقرار...

لطف دارین هم شما و هم جناب (mr. m sadeghi) که ارادت ویژه دارم خدمتشون !
شعرهامم ناقابلند و نارس

جعفر شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:22 http://farokhpor.blogfa.com

سلام استاد باز هم خواب خر گوشی؟ استفاده کردیم قربان

سلام جعفر خان !
و گیان خود خو خاصیگیش بیاشتام زور نیاشت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد