..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

دو سه ماهیست...

 ۱) غزل   « دو سه ماهیست... »

 

دو سه ماهیست که بدجور دلم چشم به راهت دارد

چه کند این دل بیچاره ٬ که عادت به نگاهت دارد


نکند باز غروری ـ که نداری٬  گُل من !  گُل بکند

دلِ عقرب زده ام٬ چشم به اعجازِ گیاهت دارد


رمضان است ودلم لک زده تا  کَی رسی از راه ٬ عزیز !

عید من  بسته به باز آمدنِ چهره ی ماهت دارد


بعدِ تو لایه ای از غم ٬ به دلِ آینه ام جا خوش کرد

حال این آینه٬ چشمی به تو و پاکیِ ‌ « آهت » دارد


در خورِ شأن  تو یکدندگی و  سنگدلی٬ نیست گُلم !

لحظه ای خوب بیاندیش ٬  گناه است ٬ کراهت دارد


نه سلامی ٬ نه علیکی !‌‌‌ اقلاً  بدرقه ی راهش کن

این مسافر که نگاهی به  « خدا پشت و پناهت »  دارد


تو همان ابری و من تشنه ترین دانه‌ ی پا بسته‌ی خاک

رویشم بسته به بارندگیِ گاه به گاهت دارد  

 

...................................................................................................................................................................... 

 

۲) یه فایل صوتی جالب !  

پیشاپیش عید فطر را بهتون تبریک می گویم اگر چه امسال هم قبل از هر افطار مردم از آن آوای دل انگیز  ؛ ربنای شجریان ؛ بی بهره ماندند اما دوست و همشهری هنر مندم  « ولی کمری » این دعای زیبا را بازخوانی کرده اند که واقعاٌ زیبا خوندن ! البته تنظیم خوب و صدا برداری هنرمندانه ی آقای سیروس نادری سهم عمده ای در ارائه ی این اثر داشته اند !

فایل صوتی ایشان را اینجا قرار می دم که شنیدنش براتون جالب خواهد بود !

 دانلود ربنا « ولی کمری » 

 

 

.......................................................................................................................................................................

  

 

 

۲) دوست عزیزم فرید شعبانی در وبلاگ فضانوردانش یه شعر انتقادی من از وضعیت پارک شهرمون را با مقدمه ای جالب برا دانلود گذاشن لینک وبلاگ و اینجا قرار میدم فقط همشهریامون برن دانلود کنند چون یه جورایی خونوادگیه! 

وبلاگ فضانوردان وشعر" پارکه بیوچگه " 

 

...................................................................................................................................................................... 

3 )  بابا من  هم مسجد  میرم میگین نه !!؟  اینم فایل تصویریش !! 

( امشب لینکش ومیذارم!! ) 

 

......................................................................................................................................................................

نظرات 161 + ارسال نظر
کسب درآمد پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:23 http://parspa.com/?q=regnuser&moref=6022

کسب درآمد از سایت و وبلاگ شخصی از تک تک بازدید های خود با قرار دادن یک کد ساده درآمد کسب کنید. در این سیستم هیچ بنری و یا لینکی در سایت شما نمایش داده نمیشود و بازدید کننده گان هنگامی که به سایت شما وارد شوند یک صفحه پاپ آپ باز شده و شما از بازدید کننده گان کسب درآمد میکنید .
پس هرچه سریع تر عضو شوید

با روزی 500 بازدید میتوانید 1000 تو مان در آمد داشته باشید پس ثبت نام کنید و یک بازدید هم از دست ندهید.

خواب گو پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:42 http://www.khabgoo.com

سلام دوست من
وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

مرسی از اومدنتون !

فاطمه پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:18 http://chawarre.blogfa.com

جرا بیت سوم "کی" رو با فتحه توشتین؟
عید شما هم مبارک

سلام
عیدتون مبارک
فقط به این خاطر که با "کی" اشتباه نشه

mohsen karimi پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:41 http://yasan1993.blogfa.com

سلام با ی پست جدید منتظر حضور سبزتون هستم

چشم

میم مثل مریم پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:34 http://ashkeghalam2.blogfa.com/

ناب ترین دعا هایم را بر عرش کبریا میگذارم؛تا همای سعادت بر زندگیتان لانه کند
استاد عزیزم عیدتان مبارک

مبارک بادت این عید و همه عید !

سارا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:48

درهای رحمت الهی در حال بسته شدن است
مومنان روزه دار لای در گیر نکنید...
عیدتان مبارک

اکبر پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:54 http://ewarh.persianblog.ir

سلام منم این عید بزرگ را به شما تبریک میگم شعرتان چشمه جوشان وخروشان از معرفت است.دستانت پرتوان نفست مانا(ده مد گه رم)به کلبه ی عشق با ایثاربرای صرف افطار "ئرا زو وانِ به سِیاگ"دعوتین منتظرحضور گرم وصمیمیتانم.

سلام حاجی اکبر ! عیدت مبارک
له سفره شورید هیچ شکی نیه چمه خدمتد

ائتلاف خا و رون+اسفناج پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:35

سلام خوفی؟شنیدی میگن دست احمدی نژاد و روحانی تو یه کاسه سدارن حنا میخورن؟ روحانی مهره احمدی نژاد؟چرا عارف معاون اول نشد؟یعنی گول خوردیم؟

میگن عارف گفته اگه این پست رو قبول کنم اونوقت کنار رفتنم یه نوع معاملع تلقی خوتهد شد
مصاحبه چند شبش نشون داد مردم در رأی دادنشون اشتباه نکرده اند

ایمان پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:38 http://farzegah.blogfa.com

سلام خوبی استاد هم از سروده ی زیباتو نلذت بردم وهم از نازنفس آموزاگم
منتظر نمازخوندتون هستیم فقط ننورینه دوربینگو

سلام ایمان جان عیدتم مبارک !
بابا من گفتم مسجد ! نگفتم نماز خوندن !

مبینا پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:13 http://26mordadm.blogfa.com

سلام
ممنون که سر زدید...خوشحالم کردید..بازم بیاید
نظر لطفتونه
من خودم این پستو گذاشتم و ازشون خواستم ازم سوال بپرسن پس باید شجاعتشم داشته باشم دیگه البته بچه ها با سوالاشون منو شوکه کردن...
اگر سوالی داشتید در خدمتم...
بازم منتظرتونم
راستی عیدتونم پیشاپیش مبارک
موفق باشید

عیدتون مبارک و طاعاتتون مقبول حق !

mamo پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:38

tekrari bod shaer!

!?!ouvakht koja khoondish

سلام جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:13

شهر صیام رفت و توبه نمودم ولی چه باک ؛ با رؤیت هلال روی تو افطار می کنم.

عید رو بهتون تبریک میگم....[خودم][خودم][خودم][خودم][خودم][خودم] ( ببخشید دیگه.....تو شکلک ها گل نبود! !!!! )

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت ! /

صد شکر که این آمد ، صد حیف که آن رفت !

زنگ اول جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:43

رمضان است ودلم لک زده تا کَی رسی از راه ٬ عزیز !

عید من بسته به باز آمدنِ چهره ی ماهت دارد

عیدتان مباک

سلام مهندس امیر صفا آوردی قربان !
عیدت مبارک برادر

ایمان جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 http://farzegah.blogfa.com

سلام دروود بر شاعر آپ کردم منتظر حضور سبزت هستم
شعر پارگه بیوچگه رو شنیدم والبته باتوضیح بسیار طنز امیز
مدیریت بلاگ فضانوردان
یادتونن ره بیای

نیوتون یا یک سیب جاذبه را کشف رد ما با دوسیب فضارا کشف کردیم دکتر شریعتی در قهوه خانه

آهان منظورن توتون دوسیب قلیونه !؟

مهندس هویج جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 http://havijoo.blogsky.com/

سلام آقای محمدی. این ربنا واقعا زیبا بود مرسی

خوش اومدین خانم مهندس عیدتونم مبارک

فائزه جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:31

سلام
این پ ن پ هایی که گذاشتین به پای کلاس خودمون نمیرسه!!!!
هر شعری که میزارین از قبلیش زیبا و خوندنی و بهتره.....

موفق باشید... راستی آپم

لطف دارین فائزه خانم
عیدتون مبارک
چشم حتماً میام

کاوه هدایتی جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:54

سلام و درود بر استاد. عید فطر مبارک . دیر سر زدن به وبلاگتون یعنی از خیلی مطلب و شعر عقب موندن . منم غیبت طولانی داشتم تو این وبلاگ که الان باعث شده که بشینمو بخونم و لذت ببرم . زنده و پاینده و سبز باشی

سلام کاوه جان
بابا دلمون گرفت از دوریت
کجایی مرد حسابی!؟
عیدتم مبارک برادر و دوست گلم

حامد جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:28

استاد واقعا زیبا بود دمت گرم

سلام حامد جان
چرا آدرس وبت و نذاشتی !؟
ولی با آی پی میدونم که حامدخان هستی

فاطمه جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:10

واقعا زیبا بود. دست مریزاد.
من این بیت رو بیشتر از همه دوست دارم:
نه سلامى، نه علیکى، اقلا بدرقه راهش کن
این مسافر که نگاهى به »خدا پشت وپناهت« دارد

سلام
تقدیم به شما

ایدزی ها جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:12 http://hiv2013.blogfa.com

مرسی که به غمکده ما سرزدید

شما هم لینک شدین
بی شک این عمل نیکوی شما دعای خیر بیماران ایدزی را به همراه دارد.
باشد که این عمل شما باعث افزایش بازدید وب ایدزی ها و به تبع آن بهبود شرایط اجتماعی و روحی این بیماران را به دنبال داشته باشد
خداوند به شما توفیق خیر دهد.

سبز باشید و جاری

کمترین کاری بود که از دستم اومد
انشاالله که هر جه زودتر داروی موثر این بیماری کشف بشه همپای اونم تغییر نگرش و اصلاح دید ما نسبت به نگاه مجرمانه به این بیماران باشد

گزارشگر مسجد جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:24

با سلام
حالا این علی محمدیه که وارد مسجد میشه،
محمدی بازیکن جوان تیم میدان چفتگه به سرعت بازیکنا رو جا میذاره
همه موندن میخواد چیکار کنه؟؟
تماشاگرا نیم خیز شدن
یه نفر ....دو نفر.......سه نفر......
اما انگار یه خبراییه
و یاد ضرب المثل معروف خودم :(( مسجد هه ارا فاتحه س )) افتادیم. وتوی دروازه..............
گووووووووووووووووووووول خوردید ها.
اینجا مسجد فقط بوی غم میدهد.
همین
گزارش خیالی حضور محمدی در مسجد

سلام! خدا بگم چکارت کنه مُردم از خنده !
نه این مال فاتحه نیست !

217 جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:57

نه سلامی ٬ نه علیکی !‌‌‌ اقلاً بدرقه ی راهش کن

این مسافر که نگاهی به « خدا پشت و پناهت » دارد



من دوشنبه میرم ببینم خودتون اینو رعایت میکنین هر دفه که رفتم هیچ!! لااقل اینبار محض خاطره شعرتون حفظ ابرو کنین

به دو راهی نرسیدیم ، چه شد یکباره

راه ، کج کرد و دلت از دلِ من ، دور افتاد؟

روشنک شعبانی شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:01

سلام اقای محمدی عیدتون مبارک
شعرتون فوق العاده بود

سلام خانم شعبانی
لطف شما فوق العاده ست وگرنه این شعرهم مث بقیه ی کارام نارسه !!

نقطه چین شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:30

خیلی دوستت دارم
چون خیلی مردی
شما شاید بی اطلاع باشید ولی چندین مرتبه شما رو امتحان کردم و هر بار بیشتر عاشقت میشدم البته کلمه امتحان گفتم توهین نشه یعنی واکنش شما به موضوعات مختلف و مورد بررسی قرار دادم خیلی چیزها دستگیرم شد
فقط برای اخرین بار یه انتقاد بکنم به نظرم اقدام لازم در جهت به وجود امدن علی محمد محمدی ها نکردیده اید
شما خوب هستید درست ولی باید خوبی هاتونو صادر کنید
مثل این میمونه یه پدر و پسر باشن پدر خیلی خوب و مومن باشه ولی پسرش در جبهه مخالف که اون پدرم در این ماجرا قطعا مقصره شمام بدون تعارف عرض کنم باید شاگرد پروری کنید اینو بی تعارف عرض میکنم
چون خیلی به دقت روی حرکات و رفتار شما تمرکز کرده ام و در بزرگ شما به یقین رسیده ام
و همیشه به جایگاه شما غبطه میخوردم
جناب محمدی شما در برابر بچه های ایوان مسول هستید پس تا حد توان به تربیت جامعه جوان بپردازید

سلام دوست عزیز
حقیقتاً من خودم و در این جایگاه و شأن که شما فرموده این نیستم
من هم مثل بسیاری از انسان های این روزگار معایب و محاسنی دارم اگرچه خودم بهتر خودم و میشناسم و خوب می دانم که معایبم بسیار بیشتر از محاسنم می باشد!!
معایبم مشمول این بیت حافظه :

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند!!

اما مزایایم :(اگر مزیت به حساب آیند!! )
از روزی که معلم شده ام سعی کرده ام حداقل در کلاس الگوی رفتاری خوبی باشم !
از کار ندزدیده ام ! چاپلوس نبوده ام ! منفعت طلب نیستم ! دنبال پست و مقام نبوده و نیستم ! سیاست را بخاطر عقایدم دنبال کرده ام نه بخاطر منافع شخصی و حزبی اش ! هیچگاه بدون نوبت نون نگرفته ام !! مادی نیستم و بسیار قانعم !از هر حیث چه شعر چه معلمی چه ورزش و چه ...یک آدم متوسط میانمایه ام !

بقول زنده یاد قیصر امین پور

نه چندان بزرگم

که کوچک بیابم خودم را

نه آنقدر کوچک

...که خود را بزرگ

گریز از میانمایگی

آرزویی بزرگ است !

اما همیشه در پی آن بوده ام عملاً مبلغ ایده هایم باشم ! خیلی راحت می توانم تفکر اصلاح طلبی را تبلیغ کنم چون همه حالا دیگر میدانند تفکراتم را با گوشت و خونم ابلاغ میکنم اگر حتی در آن دوران معاونت مدرسه ای را می پذیرفتم تصور دیگران در رسیدن دوباره به همان منصب آزارم میداد ! و مرا از چشمشان می انداخت !
برخلاف مصلحت شعری ام بخاطر انتقاد از وضع موجود و کاستی های شهرم بانگ ادبی برآورده ام و مصلحت بهبود وضعیت زندگی مردم را بر این جنبه از زندگی ام ترجیح داده ام !
تنگناهایی هم داشته ام که گفتنشان مصلحت نیست !
خدا را بخاطر نعمت زیادی را که به من ارزانی کرده شاکرم اما بزرگترین نعمت و شانسم دوستان خوبی ست که خدا بهم عطا کرده است !
با این حال می پذیرم که معلم خوبی در انتقال خوبی ها و ارزش های انسانی نبوده و نیستم و انتقادت را با شرمساری پذیرا هستم !

زهره شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 http://ghalam74.blogfa.com

مثل همیشه زیبا بود، 2-3باری خوندمش، جالب بود

این شکلکها هم گلی ندارن که براتون بفرستیم{گل}

مرسی خانم زهره
حضورتون ارزشمند است و خود سبدی پر از گل !

بیتا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:00

درود استاد
شعر مثل همیشهدعالی بود
شعر بعدی هم چون گفتین فقط همشهریان دانلود کنن حرفتون گوش کردم
شاگرد خوبیم نه؟

فکر کنم جزو اون شاگردا که معمولاً ردیف آخر می نشسته اند باشی که هیچگونه امید و اعتمادی به حرف گوش کنی و بالطبع نمره انضباطشون نیست !
راستی اهورا چطوره ؟ امیدوارم کامل بهبود پیدا کرده باشن !

نوروزعلی حیدری شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:33

آقای محمدی دوست عزیز آنقدر در خصوص مشکلات شهری ایوان ناراحت و افسرده ام که شاید نصف لحظات شیرین زندگیم را صرف تحلیل مشکلات خانمانسوز شهرمان می کنم ولی در آخر به این نتیجه می رسم که هیچ اراده ای برای توسعه و عمران شهرمان وجود ندارد اما هر بار قلم و صدای گرم و قابل ستایش حضرتعالی را می خوانم و می شنوم انگار که کمی سبک می شوم امید که گوش شنوایی وجود داشته باشد و در سایه حق رستگار باشی.

درود بر دوست همفکر و همراهم معلم فرهیخته - نورزعلی حیدری عزیز-
قطعاً عدم پاسخگویی کسانی که در ویرانه کردن این شهر همتی بزرگ و نقشی اساسی داشته اند عامل افسردگی و به فکر فرو رفتن دهها شهروند دلسوز و در عین حال بی گناه چون شما می باشد!
میگن یکی از سران کوبا را به جرم جاسوسی برای دشمن بازجویی می کردن ودر جواب فعالیت های خرابکارانه اش می گوید :
من نه بمبی را کار گذاشتم نه اطلاعات مهمی را فروخته ام !
بلکه دشمن در قبال پول هنگفتی که به من دادند فقط از من طلب کرد ، افرادی را در پست های مختلف بگمارم که مناسب و مرتبط با آن نباشند!
مثلاً علی آبادی ها را بعد از اینکه ورزش را به سامان رساندند !!!!!به وزارت نفت بگمارم!! کسانی را که به تعداد انگشتان یک دستشان شهر ندیده اند به شورای شهر ایوان و ...

پ ن : شورای شهر جدید را نمی گویم بنده خداها اونا که هنوز شورا را تحویل نگرفته اند !

بیتا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:10

اتفاقا هیچ موقع نه در مدرسه و نه در دانشگاه ردیف آخر نبودم همیشه مدعی و ردیف اول بجز درس فیزیک و شیمی کلاس اول دبیرستان که اونم یه دوست کرد داشتم منو اغفال کرده بود
اهورا بد نیست دیروز باز حالش بد شدمتاسفانه

منم بیشتر درس شیمی منظورم بود !
حالا همه ی ناکامی هات و بنداز گردن کردای بدبخت !
بندر عباسم تا دلت بخواد کرد داره !!
خدا بد نده ! اینا دیگه پس لرزه های بیماری اهوران!
شکر خدا بیماری داره روزهای آخرش و اونجا میگذرونه ایشالله که برا همیشه اونجا رو ترک کنه ‍!

فاطمه شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:06

آقاى محمدى واقعا راست گفتى وبلاگتون شفاخونه س. باور کنین رفتم نظرات همه ى پستارو خوندم و بریدم از خنده. از اون جریان هوف خوردن عدس، سفررتون به بندر عباس گرفته تا پتگو پتگو، پشیه گه و ...
مى دونین شاد کردن روح آدما چه ثوابى داره؟؟؟

خداوند روح شما را شاد کند !!!

شاگرد چند سال پیش شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:43

ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ :
ﺩﺭ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻟﯿﺒﯽ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻣﺮﺍﮐﺶ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﯾﻤﻦ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻟﺒﻨﺎﻥ ﻧﺎﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﻧﺪﻭﻧﺰﯼ ﻧﺎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﭘﺲ ﺩﺭ ﮐﺠﺎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ؟
ﺩﺭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺳﻮﺋﺪ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻧﺮﻭﮊ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺩﺍﻧﻤﺎﺭﮎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻫﻠﻨﺪ ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ...
ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﺎﯼ » ﻏﯿﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ «
ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﺎﯼ »ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ «
ﻧﺎﺭﺍﺿﯽ ...
ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺪﻡ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺧﻮﺩ ﻣﻘﺼﺮ ﻣﯽ
ﺩﺍﻧﻨﺪ؟
ﺍﺳﻼﻡ؟ ﻧﻪ ...
ﺭﻫﺒﺮﺍﻧﺸﺎﻥ؟ ﻧﻪ ...
ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ؟ ﻧﻪ ...
ﻭﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ »ﺭﺍﺿﯿﻨﺪ «
ﻣﻘﺼﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﺎ ﺭﺍ
ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺒﯿﻪ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ
»ﻧﺎﺭﺍﺿﯽ « ﺑﻮﺩﻧﺪ
این چه وضعشه؟ مسئولین رسیدگی کنن

بله ! ایشالله مسئولین رسیدگی می کنند !
شمارتونو میذاشتین مسئولین محترم بعد از رسیدگی خودشون بهتون زنگ می زدن !

فرید یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:18 http://faridshaabani.blogfa.com/

سلام بر استاد عزیزم
در هر دو وبلاگ آپم

دو سه ماهیست که بدجور دلم چشم به راهت دارد
نه بیشتر از اینا دلم هواتو کرده استاد

حتماً فرید جان

میم مثل مریم یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:23 http://ashkeghalam2.blogfa.com/

اسا سر به آپم

چشم !
دوستی به اسم فضول کامنتی گذاشتند که شما مدعی رتبه ی 3000 هستین در حالیکه 6000 شدین !
اگه پاسخی دارین می تونین بذارین که به اطلاعشون برسه !
من اهل سانسور نیستم خودم خیلی مهم نیستم اما بایستی در کامنت ها شأن مخاطبان رعایت بشه !
به همین دلیل اون کامنت و تأیید نکردم ولی لپ مطلبش و انتقال دادم !

اندکی صبر یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 http://www.sahar1362.blogfa.com

سلام
بروزم...

خواهم آمد

نرگس یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 http://narges1994.blogfa.com

چه موجود عجیبی است این انسان...!
وقتی صدایش می کنی،نمی شنود...
وقتی به دنبالش می روی، نمی بیند...
وقتی دوستش داری، به فکرت نیست...
اما..........
وقتی می شنود که دیگر صدایت گرفته...
وقتی می بیند که خسته در راه افتاده ای...
وقتی به فکرت هست که دیگر نیستی...

سلام استاد شعراتون معرکن... واقعا دلچسبن...

آپم و منتظر حضورتون[گل]

مرسی از دعوتتون
الساعه

حامد یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:22

سلام استاد بابا این فایل تصویری چی شد دم به ساعت میام میبینم نیست.ببینیم جریان این مسجده رفتن چیه

بخدا تو آپلودش مشکل داشتم دو فایلش کردم که دانلودش راحت تر باشه !
از این فشرده تر نمیشه یه مقدارشم حذف کردم !

mohsen karimi یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:25 http://yasan1993.blogfa.com

ا دانه نخورده طعمه ی دام شدیم / ناکرده گنه دیدی چه بدنام شدیم / بودیم و کسی پاس نمیداشت که هستیم / باشد که نباشیم و بدانند که بودیم / دل را به کف هرکه نهادیم باز پس آرد / کس تاب نگهداری دل دیوانه ندارد .

منزوی میگه :

ای دل من ! سر مزن بر سینه اینسان ناشکیبا
اندکی دیوانه جان ! آرام بنشین خواهد آمد !

میم مثل مریم یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:55

سلام
دلیلی نمیبینم که دروغی بگم ۳هزار
استاد مدرکش موجوده اگه دوستان خیلی در گیر رتبه منن میتونن مراجعه کنن

قابل توجه فضول عزیز !

keyvan دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:32 http://www.myownhouse1098.blogfa.com

سلام استاد عزیز

استاد باز هم با پست جدید و شعر جدید در مورد شهر زیباااااامون خوشحالمون کردین کلی خندیدم

اما باید این شعرو به صورت زنده گوش میکردیم مثل میدان چفته ایوان .

استاد شهر بازی فوق العاده ی شهرمون اون سه ماهم دیگه کار نمیکنه
گفتن که سازمان استاندارد وسایلشو تایید نکرده . استاندارد نیستن

سلام کیوان جان
آره یادمه اولین بار برا شما خوندمش !
میگم چرا استاندارد نیست مگه از پراید بیشتر کشته داده !!

کویر دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 http://lovekavir.blogfa.com

سلام شعرتون عالی بود.
حادثه تلخ چند روز پیش رو که دل مردم رو به درد آورد به همه ایوانی های عزیز تسلست میگم.

آره واقعاً متأثر شدم
در این چند روز چه جوانان عزیزی رو از دست دادیم و چقدر پدر و مادرانی که دلشون شکست !
این درد را به که بگییم و این غم کجا بریم !

زهره دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:41 http://ghalam74.blogfa.com

اگر از پایان گرفتن غم هایت نا امید شده ای ، به خاطر بیاور زیباترین صبحی که تا به حال تجربه کرده ای مدیون صبرت در برابر سیاهترین شبی هستی که هیچ دلیلی برای تمام شدن نمی دید

سپیده پاداش کسانی ست که تاریکی را صبورانه تاب آوردند !

انوشه دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:44 http://dard-e-moshtarak.bloggsky.com

اهلا ...

سلام انوشه خانم !
چه عجب !؟ و چه خبر از وبلاگ زیبای درد مشترک !؟آدرس و خوب نذاشتی یه " g " اضافی تو "blogsky" باعث شده eror بده
آدرس وبلاگت :
http://dard-e-moshtarak.blogsky.com/
حالا چرا عرب شدی اهلاً و سهلاً خان !؟

رضایی دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:46 http://www.ghazalbanoo1990.blogfa.com

سلام استاد. جدا که خسته نباشید. واقعا جای خوشحالی داره که شما روز به روز فعالتر و پر انرژی تر از قبل هستین. بزنم به تخته!

سلام خانم رضایی خوبین ؟
لطف دارین شاعر !

shabnam سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 http://shabnam101.blogfa.com

عشق پرواز بلندی‌ست مرا پر بدهید
به من اندیشة از مرز فراتر بدهید
من به دنبال دل گمشده‌ای می‌گردم
یک پریدن به من از بال کبوتر بدهید
تا درختان جوان، راه مرا سد نکنند
برگ سبزی به من از فصل صنوبر بدهید
یادتان باشد اگر کار به تقسیم کشید
باغ جولان مرا بی‌در و پیکر بدهید
آتش از سینة آن سرو جوان بردارید
شعله‌اش را به درختان تناور بدهید
تا که یک نسل به یک اصل خیانت نکند
به گلو فرصت فریاد ابوذر بدهید
عشق اگر خواست، نصیحت به شما، گوش کنید
تن برازندة او نیست، به او سر بدهید
دفتر شعر جنون‌بار مرا پاره کنید
یا به یک شاعر دیوانة دیگر بدهید

یه له خومو توریایم

آهان بابت شعری که شبیه معما بود و من در جواب موشم " کیسل " است قهر کردین نه !؟

Dasht سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 http://dasht-tm.blogfa.com

سلام جناب محمدی

گذشته را در آغوش بگیر، اما در آن زندگی نکن

عید شما هم مبارک باشه

گذشته چیز خوبی ست اما به درد نمی خورد !
آینده هم هنوز نیامده است !
حال را دریاب

keyvan سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 http://www.myownhouse1098.blogfa.com

آخ له دس پراید . باعث مرگ پسرای خوب و عزیز و دوس داشتنی دوتاشون همسایمون بودن . هر وقت از خونه میرم بیرون عکسشونو میبینم دلم میگیره واقعا حادثه ی دردناکی بود . روحشان شاد خدا رحمتشون کنه

ایرانه دیگه یه وسیله ی سرگرمی داشت این شهر با کلاس ما اونم به بهانه ی استاندارد نبودن برداشتن

آقای محمدی نمیخوان که مردم خوش باشن میخوان که مردم ساکت باشن حرفی نزنن و یه گوشه بشینن .خوشی مردم رو نمیخوان .

این گروه اندوه پرست !

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:38

من کتابو دارم اگه غزلی از یادتون رفت در خدمتم...
هرچه دارم از دل وجان مال تو خاطراتت را
فقط از من مگیر...
اخرین کتابو به کی هدیه کردین ؟اگه فضولی نیست

از 3000 جلدش 750 جلدش و به خودم دادند ! هرچی ازشون ارشاد خرید و کتابفروشی ها یه تعدادی هم برام باقی موندند ولی به دوستان و شاعران هدیه ش دادم طوری که یکی دو جلد آخرم هم یکی از دانشجویان که به استادشون قول داده بود یکی هم محمد مهدی از بندر عباس برا دوستش می خواست بردنشون ! ولی اینکه آخرین جلد و به کی دادم دقیقاً یادم نیست ! چطور مگه !!؟

رسول رضایی سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:35

سلام عمو علی مهربان
دلتنگم و مشتاق دیدار زیاد زیاد
باز هم پرشور آمدید و همچنان من لذت میبرم
جاویدان باشی و سبز

سلام رسول جان خوبی عزیز ؟
تهران ماندگار شدی !؟
جات تو انجمن خالیه !

shabnam سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:50 http://shabnam101.blogfa.com

آره
آخه کجاش شبیه معما بود ؟
معلومه به (کیسل) خیلی علاقه دارین

سلام
شعره یه جوری بود همچین به معما می خورد
گفتم شاید جوابش " کیسل" باشد
حالا چرا بدتون اومد؟ خب بگید جوابش این نیست !!

فرید چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:25 http://faridshaabani.blogfa.com/

اگه گفتی اشتباهش کجاست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد
بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد
بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

خوب دیگه نگرد
اشتباهی نداره
ثواب ختم یه قرآن رو بردی

ای ناقلا !

ایمان چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 http://farzegah.blogfa.com

منتظر " باش ، اما " متوقف " نباش !
" تأمل " کن ، اما " معطل " نکن!
" صبور " باش ، اما " بی خیال " نباش !
" سرسخت " باش ، اما " لجباز " نباش !
" ساده " باش ، اما " ساده لوح " نباش !
" جسور " باش ، اما " گستاخ " نباش !
" شتاب " کن ، اما " شتابزده " عمل نکن !
بگو " آره " ، اما نگو "حتما "
!بگو " نه " ، اما نگو " هرگز " !


سلام خوبی اتاد حال احوالتون
نمیخوای یه سر به ما بزنی
آپم

سلام اتاد ایمان !!!
چشم حتماً

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد