..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

برگزاری شکوهمند و موفق همایش ملی "شاکه و خانمنصور"


  برگزاری شکوهمند و موفق همایش ملی "مانگ و مانشت"


          نکوداشت دوشاعر کُرد استان ایلام شاکه و خانمنصور


بالاخره این مطالبه وخواسته ی مردم استان ایلام خصوصاً مردم دو ایل بزرگ کلهر و ارکوازی محقق شد و همایش ملی بزرگداشت این دو شاعر نامی کُرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه 27 و 28 مهرماه 93 در دو شهر ایوان و ایلام برگزار گردید

افتتاحیه مراسم راس ساعت 10 صبح روز 27 مهرماه با تلاوت قرآن ونواختن موزیک سرود جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم مدیر کل ارشاد استان ایلام در تالار " الماس شهر " ایوان کلید خورد و پس از سخنرانی مهندس مروارید - استاندارایلام - و حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه ایوان ،
محمدی دبیر همایش نیزطی گزارش کوتاهی از ضرورت برپایی این همایش و شناساندن مفاخر ادبی به نسل جوان سخن گفت . وی ضمن سپاس از همه ی کسانی که در برگزاری این همایش ملی نقش داشتند "شاکه و خانمنصور" را قله های رفیع شعر کردی جنوبی دانست

 در ادامه  نوبت رسید به سخنرانی دکتر میر جلال الدین کزازی استاد دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون این دو شاعر برجسته ی کُرد و افتخارات ادبی استان ایلام که با استقبال حضار مواجه گردید

وی ایوان را  "آپادانا" معرفی کرد که در گذر زمان به " آیاوانا " و سپس "آیوان" و "ایوان" تغییر تلفظ داده اند !


اجزای موسیقی با صدای گرم و گیرای محمود محمودیان و شعر خوانی دکتر ایرج خالصی از دیگر برنامه های صبح روز اول بود

حضور 700 نفر در تالار همایش در یک صبح روز غیر تعطیل قابل تأمل بود !!


حسن ختام برنامه صبح روز اول افتتاحیه ی نمایشگاه خوشنویس مانگ و مانشت بود که به همت استاد کمال گلرنگیان خوشنویس فوق ممتاز ایوانی و رییس انجمن خوشنویسان ایوان با همکاری اعضای انجمن بود که بازدید فراوان  مردم را در پی داشت


برنامه ی عصر روز اول همایش نیز با تسخنرانی بسطامی فرماندار ایوان آغاز شد تا در ادامه


، یکی از مقاله های منتخب همایش توسط نویسنده اش به سمع و نظر حضار می رسدتا در ادامه


موسیقی مقامی ( هوره ) با صدای دلنشین  صیقُلی کشاورز هور کر نامی تشویق حضار را در پی داشت طوریکه با در خواست مردم در اواخر برنامه بار دیگر ایشان به روی سن آمد و با خوانش شعرهای شاکه و خانمنصور در قالب هور  اجرای برنامه کرد شعر خوانی دکتر بهروز یاسمی با استقبال زاید الوصف حاضران مواجه شد تا وی در قالب شعری کردی رنج غریبی و دوری از زادگاه شاکه و خانمنصور را حزینانه بسراید

 مقاله دکتر علیرضا خانی یکی از گرد آورندگان دیوان " شاکه و خانمنصور " و شرح و بسط چگونگی آشنایی این دو و شعر خوانی فرهاد شاهمرادیان برنامه های بعدی را شامل گردید


و شعر خوانی شاعران مطرح از جمله


                

 پخش کلیپ زیبایی در موضوعیت شاکه و خانمنصور  و نام آشنا بودن این دو شاعر در جای جای استان این نوید را به ما داد که مردم با مفاخر ادبی خود بیگانه نیستند پخش خواهد شد پایان بخش برنامه های روز اول در ایوان زادگاه خانمنصور بود




                               و استاد ظاهر سارایی


و اجرای هوره با صدای گرم و گیرای


                           


 از دیگر برنامه های عصر روز اول همایش خواهد بود


برنامه ی روز دوم همایش  ساعت 9 صبح دوشنبه 28 مهر 93 در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد

پس از استقرار هیئت رییسه همایش ، قرائت مقاله های دکتر علی حسن سهراب نژآد و خانم لطیفیان از سری مقالات برتر همایش ، آیت الله دکتر گندم کار استاد دانشگاه گوتینگن آلمان در باب فرهنگ و زبان کردی بسیار شیوا و زیبا سخن راند

پخش کلیپ حواشی همایش در روز ول نیز جذابیت خاصی داشت

برنامه عصر آخرین روز همایش نیز با قرائت مقاله ای دگر توسط استاد ظاهر سارایی در حضور جمعیت زیاد سالن در این وعده با استقبال و تشویق حضار مواجه گردید

شعر خوانی آقایان حبیب بخشوده ، محمدرضا رستم پور و سعید نجاری از بوکان قسمت های بعدی همایش بود

 کنسرت موسیقی جواد شوهانی با اجرای چهر ترانه ی زیبای کردی خستگی دو روزه را از تن زحمتکشان و مخاطبان همایش زدود

 بیش از 40 مقاله از پژوهشگران ، شاعران و کارشناسان و  اهالی ادب به دبیرخانه همایش رسیده بود که 10 مقاله از میان آنها به انتخاب کمیته غلمی و داوران برگزیده گردید



خسته نباشید به همه ی دوستان و همراهان و همکارانم در شورای سیاستگذاری همایش فرهنگی ادبی " مانگ و مانشت " نکوداشت شاکه و خانمنصور،برگزاری موفق و باشکوه این همایش را تبریک می گویم و گلایه خود و مردم ایوان را از برخورد نازیبای صدا و سیمای ایلام بخاطر بایکوت کردن خبر همایش مفاخر بزرگ ادبی استان اعلام می دارم
در روزهایی که رییس جدید و بومی صدا و سیمای ایلام روزهای آغازین صدارتشان بر این رسانه را میگذراند آن حضور باشکوه مردم ایوان در روز اول و این سانسور و سکوت رادیو و تلویزیون ایلام نشان از نشناختن ذائقه ی مردم و نداشتن اطلاع از تاثیرات شادی مردم در ثبات امنیت و کاهش بزه در بین جوانان و مردم دارد
به هرحال همراه بودن با مردم می تواند به مقبولیت خود این رسانه کمک کند و آنها را بروز کند

         

                                                            علی محمد محمدی                                    

                                                 دبیر همایش ملی " شاکه و خانمنصور "




نظرات 53 + ارسال نظر
ماهان محمدی پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:17 http://behzad-yasemi.blogfa.com

با سلام خدمت عموی نازنینم
مراسم خیلی زیبا و با شکوه برگزار شد
دست گل شما و سایر زحمت کشان این مراسم دردنکنه

سلام ماهی جان
زحمات مسئولانه ات در روز اول
و حضور متعهدانه ات در روز دوم همایش را
فراموش نمیکنم

رویا ابراهیم نژاد پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:42 http://atreshalizarha.blogfa.com

سلام و خدا قوتی جانانه بر شما شاعر زحمت کش ایلام .
بسیار خوشحالم که همایش به خوبی برگزار شد.
همیشه سلامت و سربلند باشید .

سلام شاعربانو
سپاس از خداقوتتون

زنگ اول پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 23:58

سلام استاد خسته نباشید . ممنون از زحمات ارزشمندتون و سپاس از گزارش زیبایتان از همایش

سلام همکار فرهیخته ام مهندس امیر خورشیدی نازنین
گزارش مصور و مبسوطی از آن به زودی تقدیم می کنم

زارعی جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:13 http://www.patyat.blogfa.com

سلام و ارادت
دست مریزاد و خسته نباشید
اگه امکان داره فایل های صوتی یا تصویری همایش را نیز بذارید بخصوص هوره صیقلی و شعر های کردی را
سپاسگزارم

سلام محسن جان
اتفاقاً در معیت پسرعموی ارجمندت کلی غیبتت کردیم

چشم سعی می کنم همین امروز این کار و انجام بدم

ریوار شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:35 http://revar1994.blogfa.com

خواهش میکنیم استاد وظیفمون بود بیایم

انشالله ادامه داشته باشه این همایشها و یه روزی هم برای شما برگزار بشه

هر همایشی قطعا دستاوردهای مثبتی خواهد داشت البته ممکنه ایراد هایی هم داشته باشه که نشه کاملا از بینشون برد ولی در صدد کم شدنش باشیم
سپاس از اومدن و توجهتون

نوشین حاتمی شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:39

سلام استاد مراسم عالی بود
خسته نباشین خدا قوت

سلام خانم حاتمی
سپاس از قدرشناسی تون
چرا نبودین !؟

جمال مرادی یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 http://jmc308.blogfa.com/

درود بر شما آقای محمدی...واقعا من بعنوان یک همشهری به شما افتخار میکنم...اگه شما به فکر فرهنگ و پایه گذاری نباشین..کی باشه...من شخصا از زحمات گرانبهای شما تقدیر میکنم(گرچه تقدیر کلمه ی ناچیزی در برابر این همه لطف شماست!)

فدای همشهریان خوب و همتباران قدردان گلم

حامد یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 15:38

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما آقای محمدی

خسته نباشید و دست مریزاد
واقعا وجود عزیزان دلسوزی مثل شما نه تنها برای ایوان و استان ایلام،که برای فرهنگ و هنر اصیل کردی نعمت است.
ولی متاسفانه همونطور که خودتون اشاره کردید صدا و سیما هیچ اشاره ای به این موضوع مهم نکردن!
لطفا زحمت بکشید و خودتون عکس ها و فیلمهای این مراسم رو وبلاگ بزارید تا ما که اونجا نبودیم هم لذت ببریم.
ان شاالله که همیشه برقرار باشید.

سلام حامد عزیز
حق با شماست
متاسفانه این صدا و سیما هیچوقت با مردم همراه نبوده
یک رادیو و تلویزیون کلیشه ای و تقلیدی !
اون جلساتی رو پوشش میده که 10 نفر به زور تو سالنند
آن هم با کلوز آپ و تصاویر بسته
در حالیکه در سالن همایش در وعذه ی صیح آن هم یک روز غیر تعطیل بیش از 700 نفر از طوایف و ایلات مختلف استان در سالن حضور داشتند

[ بدون نام ] دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:42

سلام همکار عزیز۰ به یاد استاد عبدالرضا شرفی سلامت میکنم

یکی از دلسوز ترین و زحمتکش ترین دبیرانی بود که من دیده بودم
روحش شاد و یادش گرامی

جمال مرادی سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:26

محرم ماه الفت با جنون است
چراغ کوچه هایش بوی خون است
محرم حرمت خون است و خنجر
تلاطم می کند حنجر به حنجر
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد

محرم ماه عشق است
ماه توسل به شش ماهه ای که یکشبه ره صد ساله تا حضرت دوست را پیمود

تسلیت و تعزیتت باد برادر

صادق هلشی سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:03

گرچه گرفتاریهای شیرین ای روزها نگذاشت در کنارتان باشیم اما به جرات قسم میخورم قلبمان در سالن همایش کنارتان بود
خسته نباشیدودستان گرمتان را میفشاریم

سلام صادق جان
خوب بودنت همیشگی ست

راستی پیوند شما دوشاعر عزیز را تبریک و برای تو و خانم احمدیان سعادت و خوشبختی را از خدای بزرگ مسئلت دارم

صادق هلشی سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:03

متاسفانه درگیریهای شیرین کاری این روزها فرصت زیبای در کنارتان بودن را از من وخانمم گرفت گرچه به جرات قسم میخورم که قلب دوتایمان در سالن همایش کنارتان بود
خسته نباشیدودستانتان را به گرمی میفشاریم

ایشالله که هماره قلبهایتان کنار هم بمانند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 18:34 http://http://tahana2.blogfa.com/

خدای من
نه آنقدرپاکم که کمکم کنی ونه آنقدر بدم که رهایم کنی
میان این دوگمم...
هم خودرا وهم تورا آزارمیدهم
هرچه قدرتلاش کردم نتوانستم آنی باشم که توخواستی
وهرگزدوست ندارم آنی باشم که تو رهایم کنی
آنقدر بی تو تنها هستم که بی تو عین"هیچ" عین"پوچ
خدایا هیچ وقت رهایم نکن!!...

درود بر بهروز قنبر نژاد عزیز
- هنرمند نازنین و با اخلاق شهرم با آن نستعلیق زیباش -

چشمان گریان من پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:09 http://deletangam20.blogfa.com/

قلبها برای آرامش

دستها برای حک کردن عشق بر روی سینه

عقل در انتظار جنون

نفس ها به شماره افتاده

آری "محرم" آمده . . .



حلول ماه محرم ، ماه پرپر شدن گلستان بانو فاطمه (س) بر عاشقان حضرتش تسلیت و تعزیت

ای جوهر سرداری سرهای بریده
وی اصل نمیرندگی نسل نمیران

محمدصادقی جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:36 http://m-sadeghi.blogfa.com

«محرم به آزادی نام داد و به خیلی ها نان »
فرارسیدن ایام محرم را تسلیت عرض میکنم
استاد محمدی از شما برای برگزاری این جشن و همایش زیبا تشکر میکنم
زنده باشین

خوشا به من و این شهر که چون تو فرهیخته ی ارجمندی را داریم
من بالشخصه این موهبت را قدر دانم

مــآنــآ جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:11

گاهی وقتا لازمه مثل یک رهبر ارکستر رفتار کنیم
به همه پشت کنیم و مشغول کار خودمون بشیم چون
درست بعد از اینکه کارمون تموم شد
همه اون کسایی که بهشون پشت کرده بودیم
مجبورن بلند شن و تشویقمون کنن.

مــآنــآ جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:14

نه مثل مختار بعداز واقعه!
نه مثل حربن ریاحی میان واقعه!
و نه مثل توابین بعد از واقعه!
بلکه مثل عباس(ع) درتمام واقعه ...
مثل مسلم پیشتاز واقعه ...
در رکاب کسی باشیم که به انتظارش ایستاده ایم ،
مبادا در معرکه عشق ،غریب بماند ...

مــآنــآ جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:15

مـن

عابـرِ بیابان بی کسی ام

که از وحشتِ تنهاییِ خود فریاد می زند ...

گلسرای آدینوس ایوانغرب شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:05 http://adinosgol.blogfa.com/

سلام استاد بزگوار

لینک شدین...لطفا ما را هم لینک فرمایید!

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

سلام و عرض ادب
وبلاگتون زیباست گلها و فروشگاتون زیباتر
سپاس از لینکتون
شما هم لینک شدین و در گلدان لینک هام کاشته شدین

سوزان شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:31

سلام استاد بزرگوار
خدا قوت
لطفا فایل صدا و تصویر همایش رو در وبلاگ خود قرار دهید تا استفاده نماییم
متاسفانه سایت بلوط زیاد اطلاع رسانی نکرده فقط به گذاشتن مطلبی اکتفا نموده است
خداوند به تمام کسانی که در راه اعتلای فرهنگ این مرز و بوم قدمی بر می دارند اجر خیر عنایت نماید
در پناه حق
سبز باشی
بدرود

سلام شاعر
چشم امروز و فردا گزارش مصوّر و کاملش و میذارم

محمدرسول شنبه 10 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 17:57

ضمن سلام وخسته نباشید بسیارعالی بودمراسم ولی چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااپذیراییش کم بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا رسیدگی کنید

سلام محمد سول جان
لطف داری
اونم چشم رسیدگی میشه

saed4 یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:46 http://saed4.blogfa.com

سلام استاد زحمات حضرتعالی رادربرگزاری همایش شاکه وخانمنصورکه درنوع خودبی نظیربودراارج می نهیم سبزباشی

سپاس از مهر بیکرانتون

نوشین حاتمی یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:13

سلام استاد بودیم اما انبوه جمعیت سالن مارو از دیدتون پنهان داشت

سلام
تو که خودت یه پا میزبان بودی و بایستی پذیرایی می کردی !

mohsen چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 http://mohsen1993.blogfa.com

همیشه هم قافیه بوده اند، “ســ ـ ـیب” و “فریـ ـ ـب”!
همانند سیبی که آدم و حوا را فریب داد و حالـــا همه با هم میگوییم
“سیــــــــ ــب”
و دوربین های عکاسی را فریب میدهیمـــ
تا پنهان کنیم اندوهمان را پشت این لبخند مصنوعی…

با ی مطلب کوتاه آپم استاد

حسن حیدری زادی پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 16:55 http://hassan-haidarizadi.blogfa.com/http://

دست مریزاد خدمت برگزارکنندگان این همایش ولی جای تاسف برای صداوسیما که این مراسم بزرگ را بوشش نداد

سلام جناب حیدری زاد
سپاس از لطف و حسن توجهتون
متاسفانه صدا و سیمای ایلام فقط در تقلید رتبه ی خوبی دارد نه در ابتکار و خلاقیت و توجه به نیازها و مطالبات مردم !

مهران جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:14

سلام استاد درودبرتومیشه شعری که دکتریاسمی خوندروبزارین تووبلاگ

چشم بزودی

فرهاد شنبه 17 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:11

سلام استاد واقعا دستتون درد نکنه
اگه براتون ممکنه کلیپهایی رو از مراسم برای دانلود بذارید!! ممنون

رو چشم

zeouse سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 18:01 http://www.alimahmoodist.blogfa.com

وقتی قلبت کوه آتشفشان است ،

چگونه انتظار داری در دستانت گل بروید . . . ؟

مرضی چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:12

گاهی دلم برای خودم تنگ میشود....

ایمان پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:31 http://farzegah.blogfa.com

سلام استاد ما که توفیق نشد برای هایش بیایم اگه میشه لینک دانلود هایشان را بذار ......

、`☂`、 baran 、`☂`、 پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:36 http://ranginkamun.blog.ir/

سلام

چند صفحه ای از شعرای وبلاگتون رو خوندم و لذت بردم
بی اجازه لینکتون کردم و یکی از اشعارتون رو کپی کردم


برقرار باشید شاعر مهربان :)

سلام دوست عزیز
سپاس از اومدنتون به وبلاگ " غزل عشق است " و انتخاب یکی از غزل های نارس من برای درج در وبلاگتون

رئوف جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:55 http://www.raoof.blogsky.com

سلام
وبلاگم- باران در با آخرین اثر دکتر بهروز یاسمی بروز است.
دعوتید با افتخار

سلام رئوف جان
چه غزل قشنگی بود آمدم و لذت بردم از خواندنش
درود به بهروز و شاعرانگی های همیشگی ش
من که نشنیده بودمش بوی تازگی اش وبلاگت را پُر کرده است
با خوانش تو قطعاً زیبا تر از این هم می شود

حاج حامد شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 22:39

تقدیم به استادم

دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من



گر از قفس گریزم کجا روم، کجا من؟

کجا روم که راهی به گلشنی ندانم



که دیده برگشودم به کنج تنگنا من

نه بسته‌ام به کس دل، نه بسته کس به من دل



چو تخته‌پاره بر موج، رها، رها، رها من

ز من هر آنکه او دور ، چو دل به سینه نزدیک



به من هر آن که نزدیک، ازو جدا، جدا من!

نه چشم دل به سویی، نه باده در سبویی



که تر کنم گلویی به یاد آشنا من

ز بودنم چه افزود؟ نبودنم چه کاهد؟



که گویدم به پاسخ که زنده‌ام چرا من؟

ستاره‌ها نهفتم در آسمان ابری



دلم گرفته ای دوست ، هوای گریه با من

سلام همتبار و همولایتی عزیزم
حاج حامد ربیعی عزیز

طاهره سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:44 http://http://yamin25.blogfa.com/

سلام خدمت شما استاد ارجمند
مرادی ام،با اجازه لینک شدید لطفا وبم رو با نام یادداشتهای شلخته لینک بفرمایید.
لطف می کنید اگه مطلب ، شعر ، کنایه ، داستان و خلاصه هرچی که در مورد خودکشی در فرهنگ استانمون رو داشتید رو برام بفرستید، خیلی ممنون میشم.
راستی حال مادر بهتر شد؟ ببخشید ما زود رفتیم آخه حال خودمم بد شد و خلاصه منم اورژانسی شدم

سلام دانشجوی هم تبار خانم مرادی عزیز
حق با شماست
من این کامنت و گذاشته بودم که پاسخ بدم و بعد تایید کنم ولی گویا آلزایمرم فعال شده !
سپاس از لطف بیکرانتون
آره مادر خوبه
راستی امروز هفتم " قربانی " یکی دیگه از همولایتی هامون بود که خودکشی کردند
متاسفانه خودکشی های این چند وقت اخیر بیشتر با تفنگه !
یعنی میزان خشونت علیه خودمون افزایش یافته !!

لاوی تنها چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 15:49 /http://maskjllk2020.blogfa.com/

سلام

بعد از 7یا8ماه

یه دختر غمگین و تنها

اپ هست

منتظرم

mohsen پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 18:51 http://mohsen1993.blogfa.com

گاهی با یک قطره ، لیوانی لبریز می شود
گاهی با یک کلام ، قلبی آسوده و آرام می گردد
گاهی با یک کلمه ، یک انسان نابود می شود
گاهی با یک بی مهری ، دلی می شکند
مراقب بعضی یک ها باشیم !!
در حالی که ناچیزند ، همه چیزند ....

محمدحسین باسامی یکشنبه 9 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 00:12

بنام دادار دادآفرین
استاد محمدی سلام و سپاس بابت زیبا برگزار نمودن افتخارات ایلام و ایوان. عزیزانی که زبان کردی را غنا بخشیدند. از استادکزازی و مهندس مروارید و امام جمعه شهرمان هم متشکر م که دعوتتان راپذیرفتند. شاد و سالم باشید ای عزیز

سلام دوست و برادر فرهیخته ام - مهندس حسین باسامی عزیز -
سپاس از شعورمندی و درک بالا و حضور فاخرتوان در این خانه ی محقر
ارادتتون به زادگاه و خانه آباء و اجدادی تون ستودنی ست

گلایه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:17

به تو سلام می کنم کنار تو می نشینم
و در خلوت تو شهر بزرگ من بنا می شود
اگر فریاد مرغ و سایه‌ی علفم
در خلوت تو این حقیقت را باز می یابم
خسته، خسته، از راهکوره های تردید می آیم
چون آینه یی از تو لبریزم
هیچ چیز مرا تسکین نمی دهد
نه ساقه‌ی بازوهایت
نه چشمه های تنت
بی تو خاموشم ، شهری در شبم
تو طلوع می کنی
من گرمایت را از دور می چشم
و شهر من بیدار می شود
با غلغله ها، تردیدها، تلاشها
و غلغله های مردد تلاشهایش
دیگر هیچ چیز نمی خواهد مرا تسکین دهد
دور از تو من شهری در شبم
ای آفتاب
و غروبت مرا می سوزاند
من به دنبال سحری سرگردان می گردم
تو سخن نمی گویی
من نمی شنوم
تو سکوت می کنی
من فریاد می زنم
با منی، با خود نیستم
و بی تو خود را نمی یابم
دیگر هیچ چیز نمی خواهد
نمی تواند تسکینم بدهد
اگر فریاد مرغ و سایه‌ی علفم
این حقیقت را در خلوت تو باز یافته ام
حقیقت بزرگ است
و من کوچکم
با تو بیگانه ام
فریاد مرغ را بشنو
سایه‌ی علف را با سایه ات بیامیز
مرا با خودت آشنا کن
بیگانه‌ی من
مرا با خودت یکی کن

"احمد شاملو"

گلایه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:18

آرزوهایم هوایی میشوند …!
به باد میروند …!
دود میشنود …!
حس میکنم معتاد حسرت هایم شده ام…!

mohsen چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:54 http://mohsen1993.blogfa.com

خوب و بد هر چه نوشتند به پای خودمان
انتخابی‌ست که کردیم برای خودمان‌

این و آن هیچ مهم نیست چه فکری بکنند
غم نداریم‌، بزرگ است خدای خودمان‌

بگذاریم که با فلسفه‌شان خوش باشند

خودمان آیـنه هستیم برای خودمان‌ ...

imana چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:58 http://farzegah.blogfa.com

میگویند ثوابی که در بخشش هست در اعدام نیست

/// پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:37

کلمه لیم نکفه ارا فقط 23نظر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همینشم به سرم زیاد است
اگر نبود مهر دوستان خوبم از بی مهری خیلی ها درش را تخطئه می کردم !!

محمدحسین باسامی جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:58

سلام استاد و سپاس بابت برگزاری این همایش یزاپا شور و نشاط . و نبودم را معذرت که در بیمارستان همراه همسرم بودم و افتخار حضور نداشتم. پاینده باشید و کلامت گرمتر و وجودت در کنف حمایت حضرت حق مستدام

سلام و عرض ادب و احترام

خداوند روح آن پزشک سفر کرده ی مهربان را با اولیا و انبیاء محشور بگرداند
مهندس قرار بود آدرس وبلاگی که برای این بانوی بزرگ ساخته اید بگذارید تا لینک کنیم و به اطلاع دوستان برسانیم

طاهره جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:35 http://http://yamin25.blogfa.com/

سلام خدمت شما استاد گرامی
نمی دونم چرا کامنتی که براتون گذاشتم جواب داده نشده .... شایدم من درست نفرستادم استاد محمدی عزیز می خواستم ازتون خواهش کنم شعرها ، مطالب ، کنایه ها و خلاصه روایت هایی رو که در مورد خودکشی در ایلام سراغ دارید رو لطف کنید برام بفرستید... اگه هم خواستید ایمیلم رو خدمتتون بفرستم ... آدرس وبم رو که ملاحظه می فرمایید... ممنون از لطفتون.
مرادی

سلام خانم مرادی
اون کامنت و اگه اشتباه نکنم جواب دادم ولی فکر کنم چون مربوط به این پست اخیر نبوده شما ندیدینش

چشم! مطالبی که مربوط به پروژتون باشه رو براتون در وبلاگ خوبتون قرار میدم


خانم مرادی
پیداش کردم کامنتتون و
تو همین پست هستش ولی حق با شما بود پاسخ نداده بودم
اما الان پاسخ دادم و تایید کردم

لاوان شنبه 15 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:42 http://maskjllk2020.blogfa.com/

چه چیزدر این دنیـــــ ـا ...

غـــ ــریبانه ترازدخترکی استــــــــــــ

کـــه تنهایی اش را

بغل میکند!

می بوسد!

امــــــ ــا حاضرنیستــــــــــــ


دیگرکسی را دوستـــــــــــــ داشته باشد...!!

مرسی از حضورتون بازم سر بزنید ومارو خوشحال کنیم

مرضی دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:55

ایییییییییییییییییییش

سلام دوست 6 تایی من !!
آدرست درست نبود

zeouse چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:35 http://www.alimahmoodist.blogfa.com

دردهای من

جامه نیستند

تا ز تن در آورم

چامه و چکامه نیستند

تا به رشته ی سخن درآورم

نعره نیستند

تا ز نای جان بر آورم

دردهای من نگفتنی

دردهای من نهفتنی است [گل]

مدیر پایگاه اطلاع رسانی جویزر پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 00:16 http://joyzar.ir

با سلام با افتخار به پایگاه اطلاع رسانی جویزر پیوند شدید .
لطفا متقابلا ما را هم پیوند نمایید.
با تشکر مدیر پایگاه اطلاع رسانی جویزر

سلام و عرض خوش آمد
سپاس از لینکتون و همچنین اطلاع رسونیتون

شما هم لینک شدین و به دلمون سنجاق

مرضی جمعه 21 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 17:57

سلام
کدوم ادرس؟
ای بابااا باخت دیشبتون تسلیت تسلیت

سلام
نه تو خیلی بُردی !
برا ما فقط دربی مهمه !!!!!

مرضی شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:32

ما مساوی کردیم صد شرررررررررررف باختو داره ارررررره

بعدشم دربیای بیشترو ما بردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد