..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

۱) غزل «خلاف معمول است! » ۲) غزل کردی « دالگ »

۱) غزل «خلاف معمول است! »

۱۳  سال بعد از چاپ مجموعه اولم تحت عنوان  « دری به باغ پریشانی » بالاخره طلسم شکسته شد و توانستم قرارداد مجموعه ی « غزل ٬ عشق است » را که مشتمل بر ۵۰ غزل عاشقانه از بهروز یاسمی ٬ علیرضا خانی ٬ مهرداد محمدی ٬ کورس احمدی ٬ داریوش همتی ٬ حمدالله لطفی ٬ صادق و نادر حسینی ٬ قباد سوماری ٬ حجت اله رستمی ٬ حجت اله و امجد زمانی ٬ فواد ابراهیمی و آزاده بی باک است را ببندم تا در نمایشگاه سال ۹۲  برگ زردی باشد تحفه ی پاییز به دوستداران شعر - خاصه غزل ! - 

 انتخاب غزل ها به عهده ی خودم بوده و مقدمه ی آن را زنده یاد حسین منزوی نوشته اند 

یکی از ۵ غزل من که در این مجموعه افتخار حضور در جوار شاعران خوب غزلسرا را پیدا کرده تقدیمتان میکنم : 

تو دل نمی شِکنی ! این خلاف معمول است 

و بی قرار منی ، این خلاف معمول است  

 

همین که عاشقِ من بوده ای و من : معشوق 

که من تو و تو منی !  این خلاف معمول است  

 

چو مَرد ره به بیابان ، نهاده ای سرِ عشق 

مگر نه اینکه "زنی" !؟  این خلاف معمول است  

 

مباد ! اینکه چنین می کِشی تو ، منّت خار 

برای گُل دهنی ،  این خلاف معمول است  

 

تمام بار غمم ، یک تنه به دوش تو است 

ز نازکانه تنی ،  این خلاف معمول است  

 

تو سروِ اوج نشینی ، اگر چنین خود را 

به خاک می فِکنی ، این خلاف معمول است  

 

در این جهان پر از رنگ و نفرت و نیرنگ 

ز عشق دم بزنی ، این خلاف معمول است 

 

همین که دیده ی کوری شفا نمی گیرد 

ز بوی پیرهنی ، این خلاف معمول است ! 

 

من عاشقانه به جای تو باز خواهم گشت 

اگر تو پس بزنی ! این خلاف معمول است 

 

بیا دوباره تو معشوقه باش ! عاشق من ! 

مگو چنین سخنی : «  این خلاف معمول است! » 

  

ali.m.m(daleg ) s

 ............................................................................................................................

 ۲) غزل کردی « دالگ »

...اما مادران آنقدر بر گردنمان حق دارند که سهمی از شعرهای نارس همچون منی داشته باشند اگر چه منزلت آنها بسی بزرگتر از کلمات ابتر من است وفاداری مادران ٬ اندوه آنها و نعمت داشتنشان دستمایه ی سرایش این غزل کُردی گردید 

 dalegem

  دانلود غزل کردی « دالِگ » 

نظرات 213 + ارسال نظر
فرید یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:44 http://faridshaabani.blogfa.com

سلام خورشید از کدوم ور دراومده آپ کردی؟
شعر زیبا و سوزناکی بود به راستی که بهشت زیر پای مادران است

دالگ نیور خداسه

بابائی یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:45

سلام بر سلطان غزل فقط میخواستم عرض کنم غزل میتواند عشق باشد ولی کافی نیست.
غزل معجزه است و شاعرش معجزه گر چون خلاف معمول است . ممنون از غزل خلاف معمولت.

سپاس مهربان نازنین از لطف بی شائبه تون
من مصداق این لقب شما نیستم !

پژمان یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:09 http://pejman132.blogsky.com

سلام آقای محمدی..حالتون؟
خیلی خیلی زیبا بود
تعریف شعر برنچ رو شنیدم از کجا گیرش بیارم؟

پژمان جان سلام عزیز خوبی ؟
حقیقتا چون کمی به طنز البته از نوع سیاهش پهلو میزنه نمیخوام خودم بخونمش !! اگه نشد کسی بخونه ٬ مکتوبش و میذارم که البته خواندن شعرهای کردی کمی سخت می نماید

باران یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:23 http://raoof.blogsky.com

مادران زیباترین آهنگ عشقند.

خداوند روح مادر سفر کرده تون رو شاد کنه !

avin یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:43 http://avinamour.blogfa.com

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست دارد.

از دوست به یادگار دردی دارم
کانرا به دو صد هزار درمان ندهم !

یوسف عباسی دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 http://www.abbasi1388.blogfa.com

آسمان

را گفتم

می توانی آیا

بهر یک لحظه ی خیلی کوتاه

روح مادر گردی

صاحب رفعت دیگر گردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

کهکشان کم دارم

نوریان کم دارم

مه وخورشید به پهنای زمان کم دارم و....

سپاس از همتبار نازنین - یوسف عباسی چیکان -
سبزمون کردی عزیز

نفس دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:23

به یاد مادرم و برای تمامی مادران سفرکرده

دست دنیا در میان ناله‌ها رو می‌شود

قصه گویی با سکوت خاک هم خو می‌شود

آن صدایی که درونش قصه‌ها جان می‌گرفت

قصه‌هایی که فقط با عشق پایان می‌گرفت

پیش چشم ما درون خاک پنهان می‌شود

دست‌های قصه گو، ای وای، بی جان می‌شود

قصه گوی خوب ما رفتی به خواب، اما بدان

خواب دیدم خانه‌ای داری میان آسمان!

روحشان شاد و یادشان در دلها تا همیشه جاودان

من خود آن سیزدهم دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 13:05 http://h2s-gh.blogfa.com

اولا سلام و خسته نباشید و تبریک بابت مجوز و قرارداد(شیرینی محفوظه؟؟؟) انشاءالله کار خوبی مشه
دوما تشکر بابت تبدیل شعر به صوت که اینبار زودتر از شعرهای قبلی تبدیل شد.(هرچند بازم نسبتاً دیر شد)
سوماً محتوای شعر شما کمی شادوشنگوله،(میدونم که بعضی جاهاش هم ناراحت کنندس ولی کلا میگم مخصوصا اینکه مردم اینجا به این اشارات و ارجاعات میخندند.)و آهنگی که روش میکس شده زمینه غم داره که به قول شما شاعرا یه جور پارادوکسه!
میشد تو میکس و مسترینگش دقت بیشتری بشه.
چهارماً میشد شعرهای مناسبتی رو سر وقت خودش مثلا روز مادر پخش میشد که ماندگاری بیشتری داشته باشه.
پنجماً تمام

سلام خود آن ۱۳ که نه خود آن ۲۰ عزیز !
مرسی از تذکرات خوب و انتقادات و پیشنهادات بجاتون
شیرینی کتاب هم چشم ! یک جلد اول رو با CD مربوط به خوانش شعرها که قراره توسط مهرداد و ژاله صادقیان اجرا بشه تقدیمتون!
در مورد غزل « دالگ » هم :
با مادرم ارتباط خوبی دارم و اینکه خدا سر من منت نهاده تا بتوانم به زبان شعر پاسخگویش باشم را از قبال دوستی با مادر می دانم
اما باور کن من همه ی ابیات را مصداق خصوصیات ذاتی مادران دیارم میدانم که مادر خودم هم یکی از آنهاست قصد مزاح را با آنان نداشته ام مادرانی که بخشی از عمر خود را در سنت گذرانیده ان و در عصر تمدن و شهر نشینی پرندگانی در قفسند ! زود رنجند و احساس میکنند عروسانشان ٬ فرزندانشان را از آنها غصب کرده اند !
روله ژنه د بدی چی ته مو خوه م چمه دکتر ....

آهنگ٬ انتخاب سیروس نادری یکی از دوستان هنرمند اهل موسیقی است. البته این ایراد شما را داریوش همتی قبل از قرار دادن لینک دانلودش در اینجا ازم گرفته بود بهر حال یه جورایی دوفضا بر این غزل کردی حاکمه !

آهان چهارمنش : این شعر بعد از روز مادر سروده شده
بابت تاخیرها و دیر اومدن ها هم عذرخواهم

سپاس

amir reza mahmoudi دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:35

salam besiar aali bud mamnun .
ostad torokhoda zood zood up kon

سلام امیر رضا جان
کسانی که زود به زود آپ می کنن حرفی برای گفتن دارن !! اما من ..

فائزه دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:08

سلام استاد
واقعا شعراتون زیبا و شنیدنی هستن
این یکی ی چیز دیگه س


سپاس مهربان

فائزه دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:11


چرا؟؟؟

چی چرا !!؟

مرتضی دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:20 http://kooris-6.blgsky.com

سلام بر علی آقا خودمان!
این پستت خیلی متفاوت تر از همیشه بود !
خیلی به دلم نشست....
مرسی

متفاوتی از شماست قربان !

... دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:43

اللهم صلى على محمد وآل محمد
بالاخره نمردیم و این آپتون و دیدیم...
لیره مى بینیم غزلتون واقعا خییییییییلى زیباس...

گفتم نمیر ! آپ می کنم !

... دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:50

راستى ازاین به بعد کلاس شیمى، 4شنبه ها ساعت 4. کلاس امروز هم خیلى به درد خورد. مرسى.!!

یه قلب بی تپش:MWMWM_______ دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:55

سلام.
جالب بودش!..پاینده باشین.

مرسی لطف دارین
راستی اسمتون کمی عجیب می نمود

بهرام دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:59

سلام علی جان خسته نباشی خبر خوب وخوشی دادی به سلامتی ومبارکی طلسم شکسته شد.

سلام بهرام جان خوبی عزیز؟
جات خالی روز شنبه فرهنگسرای خیابان ایران زمین پیش کورس بودم بعد از مدتها تونستیم با یاد آوری خاطرات سالهای پیشتر کمی از ته دل بخندیم ! می گفت بمون یکشنبه عصر شعر خوبی داریم ولی من بخاطر درس و مشق نتونستم بمونم

سعید دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:01

سلام علی آقا.
عرض ادب و احترامو...
بازم مثل همیشه شعرات مثل خودت خوشگله.
فردا تو کلاس ضایعمون نکنی واس این نوشته.
ازطرف نماینده

سلام به سعید نازنین و مهربانی های همیشه اش
دشمنتون ضایع بشه !

یه قلب بی تپش:MWMWM________ دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:17

منکه از مامانم دلخورم!...میدونم نباید بهش بی حرمتی کنم،اما ازش دلخورم..دالگ!!..دالگم دیگه زیادی وسواس ب خرج میده!..واسه دلسوزیشون،میخوان حرف،حرف خودشون باشه!
هیییییی مامان!..دالگ!

وسواس نیست عزیز مهربونی بیش از حدشونه !
خدا این چشمه ی عاطفه رو ازت نگیره !

یاسی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:17

زیباتر از همیشه...آوای توست
شاعر تر از همیشه...احساس توست
بی صبرانه منتظر کتاب قشنگتون هستیم .

سلام یاسی جان
خوبی شاعر نازنین؟
چشم کتابم ناقابله

محمد مرادی نصاری سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 http://nesari69.blogfa.com

مبارک است به سلامتی...
غزل فارسی هم قبل تر ها از زبان خودت شنیده بودیم و قند مکرر بود

زنده باد...

سلام محمد جان
واقعا جای شعرهای قشنگ تو توی این کتاب خالیه
ولی چون فقط گزینه غزله از رباعی های عمیق و نازنینت محروم شدیم

یاسی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:12

خیلی این شعرتو دوست داشتم استاد.فکر کنم روزی یک بار کمه بیام بخونمش.باید بارها تکرارش کنم.

خلاف معمول زده نشی عزیز !

مهندس سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 http://w

سلام ارا شعر برنج نیخونید..
رخد چو؟؟
بره خوم بخونمه

باور کن بحث ترس نیست !
ولی یه جورایی نمیخوام شعر طنز بخونم !
حتی برای خوندن شعر مادر که رگه های از طنز داشت اکراه داشتم !
اگه این شعر بخونییش دستتم می بوسه !

؟ سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:00

تو دل نمی شکنی! این خلاف معمول است
و بی قرار منی این خلاف معمول است
....

من عاشقانه به جای تو باز خواهم گشت !!

یاسی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:35

راستی این هم از سر مزاح:
به کلبه ی کوچکه ز یاد رفته ام استاد...
تو سر نمیزنی ،این خلاف معمول است!

به شاگرد تنبل تن لش خودت استاد
تو طعنه می زنی این خلاف معمول است

من خود آن سیزدهم سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 http://h2s-gh.blogfa.com

ممنون از لطفتون
دوتا سوال:
یک-این خانم صادقیان همون گوینده رادیو و تلویزیونه معروفه؟ اگه اون باشه که عالیه مخصوصا با اون صدای خاصش!
دو-چرا از شعرهای عبدالجبار کاکایی استفاده نکردید؟
با اینکه چند ساله بیشتر به سمت ترانه رفته ولی غزلهای نابی داره.
شنیدم داره دفتر شعرشو آماده میکنه و هروقت که تعداد غزلهاش به عدد معین (فکر کنم 20) تا برسه منتشر کنه! میشد یکی از اون هارا ازش گرفت.
سه- در ابتدای کتاب هم میشه از هر کدوم از شاعرها یه نوشته دستی درباره کتاب یا کلا غزل چاپ کنید.
عکس دسته جمعی از همه شعرا هم برای چاپ هم بد نیست که باتوجه به ایوانی بودن شاعرها فکر نکنم کار زیاد سختی باشه.
هرچند صللاح ملک خویش خسروان دانند...
بازهم با آرزوی موفقیت
(فکر نکنید زیاد پرحرفم!این دو سه مورد تو نظر قبلی از قلم افتاد که گفتم نظر نداده از دنیا نرم!)

سپاس نازنین
آره همونه که برنامه ی مشاعره رو اجرا می کنه با اون صدای خاص
در مورد عبدالجبار هم استاد مسلم من و خیلی از دوستانه ولی مقدمه ای که زنده یاد منزوی نوشته اند مختص شعر عاشقانه ی بر و یچه های شاعر ایوانه !
وگرنه خیلی های دیگر مثل عبدالجبار ، کیومرث مرادی و ... میتونستند غزلهای زیباشون و در این مجموعه ببینیم
عکس و یه نوشتاری در مورد هر شاعر هم چشم پیشنهاد خوبیست

bita سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 13:55 http://www.sagiiran.blogsky.com

salam
agha manam cd mikham
albate parsal behem ghool dade boodin ke ye cd behem bedin o nadadin
chesham ab nemikhore ke ketabetoon belakhare chap beshe 3sale darin ghool midin hey migin be namayeshgah mirese
emsal raftam namayeshgah o nareside bood...hala
ahan
badesh inke madar shohare man ke khili razie az inke az share pesareshoon rahat shodan ama ma zanha migim male bad bikhe rishe madaraneshoon:D
in sheretoon ham ba ejaze taghdim mikonam be madare azizam ke asheghane poshte babam boode o ma haro ba mehrabani khasesh parvaresh dade
merci babate sheretoon

سلام بیتای عزیز از بندر عباس
CD و کتاب را بقول خودت پارسال قولش و داده ام
چرا چشمت آب نمی خوره !؟ نقلانه داید ! سقه سیاه !

شعر مادرو مگه باز بدی همسایه ایوانی تون تا بفهمی چی گفته !( دارالترجمه ایوان !)

iman سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:05 http://farzegah.blogfa.com

be behesht nemiravam agar madaram anga nabashad salam tabrik babat inke tonestin windows ro nasb konin in sheretonam mahshare
be maham sar bezanin ap kardam

سلام ایمان جان
خداوند تو را برای مادرت و مادرت را برای تو نگهدارد !

تک وتنها سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:25

نوازشم کن...نترس! تنهایی واگیر ندارد!

سیاست خانه سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:54 http://mac.blogfa.com

سلام آقای محمدی

غزلتون خیلی به دلم نشست و این خلاف معمول نیست.

مشتاقانه منتظر غزل ، عشق است .هستیم

متاسفانه وبمو فیلتر کردن و امیدوارم به زودی وب جدیدی رو درست کنم ،چون صدایی که هرگز خاموش نمی شه ،صدای حق است.

سبز باشید و جاری




واقعا وبلاگت و دوس داشتم حیف شد !
ولی یه وبلاگ دیگه مثل همون و میخوایم اگر چه این هم در این فضای گرفته و تنگ راهی برای خودنمایی و تنفس نخواهد داشت

صادق حسینی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:23 http://www.roham86.blogfa.com

سلام علی آقا
انرژی سرشار و سرعت عملت ستودنی است
باورم نمیشه به این زودی...............


دست خوش قربان
غزل زیبات هم سرشار از شیرینی های عشق است

سلام شاعر نازنین غزلهای بکر - صادق عزیز -
به یمن حضور غزل های دوست داشتنی تو امید فراوان به این کتاب دارم

فائزه سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:31

هیچ وقت نمی فهمی که چی میگم!!!!!!!!!!



علی یاسمی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:32 http://nurse91.loxblog.com/

با درود فراوان خدمت آقای محمدی عزیز
آسمان لیگ برتر و دلت آبی آبی آبی
آپتون عالی بود هر چند دیـــــــــــــــــــــــــــــــــــر شد!!

سلام علی جان
خوبی برادر ؟
بازم که فیلتر نشده ای !؟

faryad سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:10 http://beatit.blogfa.com



مگر نه این که تو از دیاره ادمیزادی؟! ولی خویه الهیت خلاف معمول است!
رندی از ان عارفان است! تو که عارف نیستی؟!! این خلاف معمول است!

سلام عمو علی خوبی؟
عمو جدا با تمام وجود بهت افتخار میکنم
بی نظیری! و مایه افتخار همه ما!
خلافه معمولت زیبا بود! نه زیبا کمه!! بی نظیر بود!
یادمه گفتین وقتی حسیم منزوی اولین بار اومد خونتون
بهش گفتین خدای غزل!!
من میخام به شما بگم خدایه غزل!!
ولی از زانو تا زانو اب است!!
چون شاعره بززرگی مثه شما این حرفو به استاد منزوی زده و ما
که هیچ جایه عالمو نگرفتیم اینو بهتون میگیم!!
در ضمن اولین نسخه کتاب ماله منه!! خودت که میدونی رت میوفته!!
و هوجت میکفه!!! درسه؟؟!!
تا یادم نرفته :
تو خدایی عمو علی!! این خلاف معمول است!!

فریاد جان اگر چه این چیزهایی که نوشته ای لطف و عنایت تورو میرسونه
ولی به خدا من کمترین غزلسرایان ایران هم نمیشم چه برسه که بخوام نعوذ باالله ...... بشم !
هوجه افتادنم و کاملا قبول دارم !
قول اولین کتاب و دادم ولی دومیش مال فریاده ! ای امت !

رضا سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:18

امیدواریم محلول زندگی تان همواره شفاف و معادلات زندگی تان پیوسته موازنه و محلول زندگی تان از محبت فراسیرشده باشد با بیشترین درصد خلوص دوستتان داریم...

این نوشته م نشون میده که شیمی م خوبه مگه نه؟؟؟

راستی این شعرتم بازم خوبه و دوست داشتنی مث خودت

بابا شیمیدان !

رضا سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:24

اگه زبان آلمانی رو بلدی اینو میتونی معنی کنی و معنیش هم تقدیم خودت
Ich liebe dich
البته شاید شاید توانایی خواندن زبان آلمانی رو نداشته باشی

اگه اشتباه نکنم نوشته اید :
Ich liebe dich

درسته !؟

رضا سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 17:38

راستی ی کم عکس خودتون دیر بالا میاد ولی خیلی قشنگه

فک کنم خیلی پرحرفی کردم ببخشید

آره ! نمیدونم چرا بالا نمیاد شاید سنگینه !
پر حرفیتون دیگه عادته ترک نمیشه !

مهندس سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:44

چرا نظرمو ثبت نکردی آقای محبوب قلبها...........
مشخص شد ترسیدی!!
کسی که شعر میگه باید ریسک هاشم بپذیره

خب هاشم بیاد بپذیره !
خودت که بهتر من و میشناسی !
سرم درد می کند برای ....
ولی ...

سنا 15 ساله سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:49

سلام عمو این چند روز درس داشتم دیگه جزء اولین کسایی نبودم که براتون نظر بزارم
شعر تون خدایش خیلی قشنگ بود خیلی خیلی..
ولی اولش یکم سخته حفظش کنم اخر ش اسونه
خداحافظ .....

یادم نبود و گرنه یه جا برات رزرو می کردم
یادم باشه یه امتحان شفاهی از حفظ شعرها ازت بگیرم

۲۱۷ سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:50

در این جهان پر از رنگ و نفرت و نیرنگ

ز عشق دم بزنی ، این خلاف معمول است

سلام یسیار زیبا و پرمفهوم!افرین استاد صداو قلمت جادو میکنه مام خرابات نشین کاملا به دل نشست!
شاد باشی عزیز




سلام عزیز
دیده چوه ل خوه دا کردی وی ارشددو !!
بیت انتخابی ات طعنه که نبود !!!؟

نوشینی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 19:07 http://www.7asheaneh.mihanblog.com

بیا دوباره تو استاد باش و شاگرد من
تویی که بهترین منی این خلاف معمول است

نه دیگه نشد !
من همین جا جام خوبه
شاگرد بودن بهتره استاد !

کاوه سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:13 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

اگر ۴ تکه نان خوشمزه باشد و شما ۵ نفر باشید
کسی که اصلا از مزه آن نان خوشش نمی آید
(( مادر )) است . . .


سلام بر شاعر احساس..
عمو علی شکر ریز باریک بینم

"خلاف معمول"ی طبق معمول شنیدنی
دوستت داریم چنان که همیشه

مرسی کاوه جان
چه قشنگ گفته ای کم از یک شعر خوب ندارد
دالگم هروقت غذاگمان کمیو
وتیم ارا نیخوید ؟
وت ارا کبتم ( کبدم ) گنه !!
انگار غذا بجای معده میرفت کبتی !!

کاوه سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:49 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

قند خون مادر بالاست
دلش اما همیشه شور می زند برای ما
اشک‌های مادر , ...مروارید شده است در صدف چشمانش
دکترها اسمش را گذاشته‌اند آب مروارید!
حرف‌ها دارد چشمان مادر ؛ گویی زیرنویس فارسی دارد
دستانش را نوازش می کنم
داستانی دارد دستانش...

مهرداد کار خوه د در شعری تقدیمی به مادر می گوید :

تمام سپیدهایم
نذر گلونی سیاهت
خاتون باوان خاص !

فاطمه سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:53 http://www.fatemehtaheri1378.blogfa.com

سلام همشهری گرامی وب جالبی داری به منم سر بزن اگر با تبادل لینک موافقید خبر بدید ممنونم راستی بابام طرفدار فابریک غزل هاتونه منتظرم

شما لینک شدین
سلام مارو به بابای ارجمندتون برسونین و بگید شعرها همه نذر مهربونیتون !

یه آدم سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:03

آقای محمدی
اول سلام
دوم اینکه خوب مارو دو هفته ای سر کار گذاشتین و کلاس نیومدین!
سوم اینکه مابه خاطر کسب علم و دانش واز این جور چیزا صبح ساعت 7بیدار شدیم ولی...

باور کنین هر کاری کردم و به مخم فشار آوردم نتونستم بفهمم کجا و کدوم کلاس بوده که دو هفته سرکارتون گذاشتم !؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:11

قرتت چخه سو بان جوواو سلاممان نی دو
یا رخد چخه؟؟؟

اولش فک کردم فرانسوی نوشتی !!!
ولی بعدا فهمیدم بجز «خ » رخد بقیه « خ » ها « گ » تشریف دارن!

یه قلب بی تپش:WMWM_______ سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:15

وااااا...از شما ک اهل هنروعاطفه اید بعیده!..آخه کجای اسمم عجیب بود!آخه چرا درکم نمیکنید!.آخه چرا تو ذوق وقریحه ادبیم میزنید!.....ولی خدییش راست میگید!من کلا همه چیزم عجیبه!...اما خب معنی این اسم ینی یه قلبی که یواش یواش داره صدای تیک تاکش ب سکوت رو میکنه!..دور ازجونتون داره آخرین تلاششو واسه گردش خون انجام میده..یا علمی تر ب قضیه نگاه کنیم،ب بیماری گشادی دریچه میترال مبتلا شده..یانه علمی ترش میشه اینکه:بطن چپ قلب عملکرد پمپاژشو از دس داده..خون ب شریانهای حیاتی مغز نمیرسه!..ونتیجش میشه:الفاتحه!...ولی از شوخی گذشته این عنوان همین جوری انتخاب کردم!..اون علامتاهم نشون دهنده ضربانی ک داره یواش یواش از بین میره!..
حق با شماس..الهی من پیش مرگ مادرم بشم روزی صدمرتبه!..خدا منوبکشه اما نیاری وقتی ک ببینم دلگیره ازم!..ک این روزا هس ومنم ناچارم ک مخالف میلش عمل کنم!
وبتون دوستش دارم..فضای گرمی داره..از جواب دادناتونم ب کامنتا خوش میاد!..میشه بازم بیام و بعضی مطابتونو بردارم..استاد؟؟!!..البته شرمنده من نمیدونم دقیق حرفتون چیه؟

سلام
قصد توهین به اسمتون رونداشتم فقط گفتم کمی عجیب می نماید !انشاالله که سالهای سال بی وقفه وهماره بتپد قلب نازنینتان
مطالب وبلاگ هم ناقابلند و متعلق به خودتون !
در مورد کامنت ها و پاسخ ها واقعیتیه که کامنت دوستان و نظرات ارجمندشون رو از شعر هام بیشتر دوست دارم

شبنم سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:34

سلام غزل زیبایی بود راستی مامانم راضی نیست برم پیام نور گلجار میگه ازاد چالانچی نزدیک تره نظر شما چیه

سلام
اگه رتبه ت خوب باشه بتونه چالانچی قبول شی کیه که بدش بیاد
مامان و بابا رو سلام گرم برسون

زنگ اول (خورشیدی) چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:24 http://amirklasedars.blogfa.com/

سلام داش علی
عالی بود ن. دست مریزاد .

سلام به دبیر نازنین شیمی مهندس امیر خورشیدی عزیز با اون بلاگ فاخرش

کاوه چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

یادت هست مادر؟اسم قاشق را گذاشتى قطار هواپیما کشتى،تا یک لقمه بیشتر بخورم.یادت هست مادر؟شدى خلبان ملوان لوکومتیوران،میگفتى بخور تا بزرگ شى،آقابشى،خانوم طلا بشى.من عادت کردم هرچیزى را بدون اینکه دوست داشته باشم قورت بدهم حتى بغض هاى نترکیده ام را....


برای شما و حاجیه آرزوی سلامتی و طول عمر دارم

چه جالب
مرسی کاوه جان

یاسی چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:56

تو شاگردی و من استاد؟؟؟ای استاد
چرا چوب میزنی ،این خلاف معمول است

بابا قافیه بابا شاعر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد