..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

۱) آینه ۲) کابوس ۳) شعر کردی (سه ر کیه نی )

علی محمد محمدی (سال 87 )                                کتاب(دری به باغ پریشانی-سال انتشار 78)

خیلی از دوستان گلم کتاب « دری به باغ پریشانی»  رو  ازم می خواستن و هربار من شرمندشون می شدم امیررضای محمودی عزیز نیز خواستار شعرهای قدیمی تر شده بود بهمین خاطر دوتا از غزل های این مجموعه رو با تاریخ سرایششون گذاشتم  اگر چه نارسند و ناقص ! اما برگ زردیست تحفه ی پاییز ! تقدیم به همه تون. این غزل « آینه » رو اختصاصاً تقدیم میکنم به آقا منیر عزیزی نازنین که  همان سال ۷۸ بعد از تهیه کتابم  در بین ۴۴ غزل آن مجموعه به این غزل دلبستگی خاصی داشت ! 

آینه 

آینه در آینه ست: چشم تو در آینه 

پلک مزن! کرده در خویش نظر ، آینه 

آینه جز شیشه ای چیز دگر نیست که

چشم تو این اعتبار داده به هر آینه 

خشک شده بر در خانه ی زیبائی اَت

بس که زده یکسره حلقه به در ،آینه 

یاد گرفت از تو بی رنگی و شفّافیت

درس تو را خط به خط کرده زِ بَر، آینه 

آینه ها بازتاب تو و چشم تواَند

چشم تو شمس است و مانند قمر، آینه 

حزن نگاه تو معلوم نشد بر کسی

از همه ی بستگان تو ، مگر آینه 

می بَرَدم تا به رسوائی و مرز جنون

عشق تواَم بی گمان ،یاد تو:  «هرآینه» *               اسفند ۷۶ ایوان 

* «هرآینه» : به تحقیق ٬ یقیناً

................................................................................................... 

کابوس   (۲

 آسمان ابریست اما میل باریدن ندارد 
  ماه نیز امشب – خلاف دیشبش – دیدن ندارد 

 
باغ من ! امشب چه رفته بر تمشک سرخ لبهات !؟ 
مثل شبهای گذشته دیدن و چیدن ندارد 

 
یا همین مویت که عطر هرشبش تا ماه می رفت
امشب اما – رفته در خویش است و – بوئیدن ندارد  

 

 چشمهایت هم که روزی از شراب آکنده بودند
حال هر یک: خمره ای خالی که نوشیدن ندارد 

 
دستهای اطلسی گونت چرا نیلوفرانه
بر در و دیوارم امشب نای پیچیدن ندارد؟  


آبشار گیسوانت نیز چندی می شود که
بر کویر شانه هایم میل پاشیدن ندارد  


ماه من ! حرفی بزن ، حاشا مکن ، از روت پیداست
یک ستاره در شب چشمت درخشیدن ندارد 

 
با که می گفتم خدایا جز همین سایه کسی نیست
پس خیالاتی شدم من ، سایه پرسیدن ندارد 

 
باز هم چشم من و کابوس و رؤیا و تَوهّم 

باز این بیچاره امشب قصد خوابیدن ندارد   آبان ۷۵ ایوان  

..........................................................................................................................................

  این شعر کُردی رو که اولین بار فکر کنم سال ۷۷ در یک شب شعر در گیلانغرب خوندم و ویدئوش رو هم گیر آوردم ولی هنوز تبدیل نکردم اگه تبدیل کردم فایل تصویریش رو میذارم البته در همون سال در یه برنامه "صبح بخیر ایران " که «واحدی» مجری برنامه بود هم خوندم ولی نتونستم تصویرش و گیربیارم با عشق و ارادت به دوستانی که شعر کُردی خواسته بودند خصوصا دانش آموز سالهای گذشته م « عباس» تقدیمش می کنم 
 (دانلود شعر کردی « سه ر کیه نی » ( سرچشمه
نظرات 156 + ارسال نظر
. . . ! چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:14

آینه ی عشق و جنون ، غربت شیوا همه تو

عسرت مجنون تویی و عشوه ی لیلا همه تو

در رگ ذوق تو ، غزل ، گشته زلال و دیدنی

سیب غزل خورده ای از ، باغ ادب با همه تو

باتو دل غروب هم ، تنگ شد و شکستنی

شوکت صحرا تویی و لذت دریا همه تو

از دل مرداب ریا ، رخت برون کشیده ای

آه که در خانه خود ، غربت عظما همه تو

عشوه ی باران همه تو ، خنده ی گریان همه تو

رقص دل انگیز عطش ، در رگ صحرا همه تو

ذوق تو رگبار غزل ، زد به کویر عاشقی

جذبه یوسف تویی ،آشوب زلیخا همه تو

چشم تو برقی از جنون ، زد به نهال خشک من

زنده ی عشق گشتم ای معجز عیسا همه تو

حال که از شط جنون ، شربت عشق خورده ای

" من همه تو ، تو همه تو ، او همه تو ، ما همه تو " *

چشم تو برقی از جنون ، زد به نهال خشک من

saqar چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:35

salam emruz khyli etefaqi be vebet sar zadam sheraye qashangi gozashti man dovomiyaro bishtar dus dashtam harchan dg farqi nadare va ein sher kordiye ro ham load kardam mikham emshab gush bedam kolan hesabe sherat ba khodet jodas! rasti mehram dare mire vali az ketabet khabari nashod be chi mashquli?!! az vebe to mishe eyvano did movafaq bashi
(گل)

سطر آخر رو بیشتر قبول دارم

پژمان چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:50 http://pejman132.blogsky.com

سلام استاد...حالتون؟؟
باز مث همیشه زیبا بود.مخصوصا شعرتون

سلام پژمان جان
قابل گل روتون و نداره

site01 چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:54 http://www.site01.org1.ir

606560560آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.org1.ir

site01 جان !
فردا همینو دارائی ازت بشنوه
پیشاپیش برگه ی مالیاتشو میفرست دز خونه !

باران چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:49 http://raoof.blogsky.com

قبلا خوانده بودمشان اما
این غزلهات علی جان هزار بار خواندن دارند.
عبدل با دیدنشان در وبلاگش را ببندد برود پی درس و مشقش

این غزل ها همه جانپاره ی دنیای منند
لیک با این همه از بهر تو می خواهمشان

باران چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:54 http://raoof.blogsky.com

با ابن غزلهای قشنگ شما بعلاوه این صدای زیبای نافذ

:باز این بیچاره امشب قصد خوابیدن ندارد:

bita چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:48 http://www.sagiiran.blogsky.com

koolak kardin ostad
merci az sherhaye ghashangetoon
shere dovom ro be khatere ahange sherish bishtar mipasandam
mana bashin

لطف کردین اومدین

bita چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:58 http://www.sagiiran.blogsky.com

ye soal ostad
aya vazne aroozie shere kordi mesle shere farsie yani hejahash bar mabnaye talafoze?nemidoonam motevaje shodin manzooram ya na?

بیشتر شعر های کردی ۱۰ هجایی هستش یعنی هر مصرع ۱۰ هجا !
دیگه کوتاه وبلندش خیلی تفاوت نمیکنه و بیشتر هم این وزن :
مستفعلاتن / مستفعلاتن
مثل همین شعر کردی من در این پست!
ولی خب شعر عروضی هم بعضی دوستان شاعر کرد کار می کنن

مهدیـــ.... چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:25 http://mahdyeh44.blogfa.com

سلام...
خیلی عالی و زیبا ،باز هم مثل ......!

ولی یه سوال:
ما به سر چشمه میگیم:سه ر چیه نی!
شما میگین:سه ر کیه نی؟؟؟؟

سلام مهدیه جان خوبی ؟
بادرس و مشق ؟
در زبان کردی سورانی به چشمه میگن «کانی »
البته « چیه نی » هم میگیم ولی بیشتر « کیه نی »میگن
شاید برای تشنگی میگن «چیه نگمه » یعنی تشنمه

یاسی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:31

چه لذتی داره شعر استاد و احساس سرشار ایشون.ممنون از کابوس زیبا.و آینه زیباتر....
تو عاشق دیده و من عاشق معشوق نادیده
مرا آغاز کارست و تو را انجام پر کاری

در آغاز راهی !
باشد
اما یک آغاز طوفانی

مرتضی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:54 http://kooris-6.blogsky.com/

سلام!
عالی! دست مریزاد استاد

قربونت پسرعمو

امیر رضا محمودی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:34

سلام استاد خوبی؟
سه ر کیه نی خیلی عالی بود و احساسی

هدیه ناچیزی به امیررضا

امیر رضا محمودی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:36

استاد من که تا سال 1466 طرفدارتم؛به نظرت تا اون موقع زنده میمونم؟!

من قول می دهم در همان روز برای ریاست جمهوری ثبت نام میکنی ولی صلاحیتت رو ( کسیکه الان زنده ست و اونروز هم همینطور) رد کنه !

بهمن پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:10 http://bsartangi.blogfa.com

سلام علی جان

شعر آینه آینه وار می درخشد و زلالی ایل قدیم را با زیباییاش به یاد می آورد.

با اینکه بارها اینو قبلاْ خوانده بودم بازم تازگی داشت

چو راسمی خالو بهمن

فرید پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:19 http://faridshaabani.blogfa.com

سلام استاد ه باو سر به لیمان
اوشم چه مو سری داشتیده اوسا البته سال 76 بارندگی خوب و جور الان خشکسالی نیوه

تف ده ریو یی هه نصر ولات پران !
دی نه وارانیگ هس نه وفریگ نه ...
یارو کرمانشاهی وتیوگ ابوالفضل وکیلی مانگ رمضان دوره خاتمی هه ساعت ۵ مردم دمو کردن !
ولی الان ای چو بیوچگه روژگ کردگسه ۱۷ ساعت !!

امیر رضا محمودی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:35

استاد خیلی خیلی ممنون که شعرهای قدیمیو گذاشتی ؛
ولی استاد تو اون شعر سه ر کیه نی اون قسمت که گفتی بهم آب نداد و تازه بهم لبخند زد به نظرم تو سال 91 اگه چنین درخواستی بکنی جای آب Redbull میاره.البته جسارت نباشه قصد نقد شعرو نداشتم چون در اون حد نیستم فقط خواستم همین نکته رو بگم و دوباره تشکر میکنم.

میترسم اینبار با گرز «ده منی» ازم پذیرایی کنن

مرجان پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:31

سلام آقای محمدی ؛
شعرهاتون مثل همیشه زیبا بود و زیبا و زیبا....
مخصوصا غزل کابوستون حس شعرهای فروغ رو به من داد. با خوندنش جون گرفتم. خوش به حالتون که اینقد زیبا میتونید واژه ها رو کنا هم قرار بدین. آرزوم بود بتونم شعر بگم.
با خوندن شعرهای فروغ و شاملو زندگی میکنم و امشب شعرهای شما روحمو جلا داد. زنده باشید استاد

تمام شاعران اهل دروغند
مگر آنان که از جنس فروغند

عباس پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:05

سلام استادامروز ومعلم گرانقدردیروزم خیلی خوشحال شدم که شاگردقدیم وهمیشگیتون روقابل دونستین وشعرقشنگتون روبه من تقدیم کردین براتون بهترینها روارزومندم وهمیشه سربلندیتون روخواستارم بسیارخوشحالم کردین انشالله دراولین سفربه ایوان ازنزدیک بتونم زیارتتون کنم

سلام عباس جان
ناقابله قربان
خوشحالم میکنی ببینمتون

یاسی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:37

من از کامنتا که هیچی نفهمیدم اما لبخند رو لبام نقش بست
و اما صدای ناب استاد...نمیدونم این صدای زیبای شما اینجور به دل نشست یا شعر آکنده از احساس .هر چه بود شنیدیم و لذت بردیم.
صدایتان چون شعرهایتان ماندگار.

سلام یاسی جان
یه روز برسه کردی رو یاد بگیری تا اینجا کمتر بهت سخت بگذره

امیر رضا محمودی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:32

استاد یه فایل رو برات ایمیل کردم هروقت تونستی یه نگاه بهش بنداز.

امیر رضا جان گوش کردم مرسی
مفهوم قشنگی داشت
غزل پست مدرن بود! ولی به شخصه معتقدم آوردن صریح کلمات در شعر به آن لطمه می زند
من از اینکه کلمات و واژه های ممنوعه بی واسطه در شعر وارد شوند
مخالفم و معتقدم در شعر اگر ایهام وجود داشته باشه قشنگتره تا کلمات لخت و عور !
دست گلت درد نکنه

کاوه هدایتی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:48

خیلی خیلی خیلی خیلی زیبا بدون و دلنشین استاد

فدای حاج کاوه ی نازنین

یاسی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:08

اینجا هیچ وقت سخت نمیگذره....خونه ی امید ما اینجاست

رسول جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:29

سلام
لطفا شعری را در باب مظلومیت درختان بلوط بسرایید
به خدا اگه اینطور پیش بره مردم به خاطر شوکه تمام ۶۴۲ هزار هکتار جنگل های بلوط استانمون رو قلع و قمع میکنن!!
منتظریم وعده سر خرمن بهمون ندی خالو علی

سلام رسول خان
بیشتر از شوکه ٬ این لورانتوس ( مخور ) است که درختان بلوط را تهدید میکند
افرادی که شوکه میکنند اگر منصف باشند برگهای اضافی درخت را قطع می کنند که گویی اسپار کردن درخت رو !

« آنقدر وسوسه ام کرد که با شاخه شکستم !»
ولی بعضی ها هم که انصاف ندارند :

« بر آورند غلامان او درخت از بیخ ! »

امیر رضا محمودی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:17

استاد راجبه همون موضوع خواستم اظهار نظر کنی که جوابمو گرفتم ؛کاملا درسته که وقتی هر کلمه ای بی پرده توی کار هنری گفته میشه قاعدتا مخاطباش کم میشن اما چون دونستم که شما با شعر و ادبیات سر وکار داری و به اصطلاح یه پا استادی واسه همین دوس داشتم گوش کنی و نظر بدی اما شاعر این کار که خود خواننده اثره ؛تنها کسیه که چنین سبکی داره.بازم ممنون که وقتتو گذاشتیو گوش کردی.

خوشحالم که با امیررضا دوستی و مراوده ی فرهنگی دارم

زارعی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 http://www.patyat.blogfa.com

سلام/ ارادت
بخدا صبح که میومدم سرکار توی ماشین شعری را که قبلا گذاشته بودین روی وبلاگ گوش میکردم و حسرت و یاد شیرین آن روزگار برایم زنده شد رسیدم پشت میزم اول سراغ وبلاگتون امدم برای تشکر و خوشحالم از اینکه یک شعر کردی دیگر هست دست مریزاد

سلام دوست خوشفکر و شاعر هم تبار من !
شعرهای من کوچک شما هستند و دست شمارو می بوسند

مهندس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:27

الهی هوره هم جور موره به تو
ژیان هم جور مردن زوره به تو


زیبا بود مثل همیشه

دلد نیو لیم جیا بیود
نیه زام کی داوه پپیدو !؟

خدا راسی .... نه ! باریگ
تنیش ناوی نویدو

عباس جعفری شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:14

همچون روشن کردن کبریت در باد دیدنت دشوار است من چون به معجزه رفاقت ایمان دارم اخرین کبریتم را روشن می کنم در باد هر چه بادا باد.

اگر یادی از فقرا یی که در هوای گرم وطاقت فرسای خارک هستن بکنی ممنون میشیم.
اسمهایی که بهم پیشنهاد دادی یکیشون رو برا بچه ام انتخاب کردم.

تا اونجایی که ما خبر داریم شمال تشریف داشتین و کنار دریای خزر !!
چی شد یه دفع سر از خارک در آوردین و خلیج فارس!؟
لابد الانم خونه ای و غرب ایران !؟
ایرانگردی تاسیس کردین !

یه فامیل داشتیم مردود شده بود و خونواده اش انکار می کردن !
یه بار یکی ازشون پرسیده بود فلانی کلاس چنده !؟
گفته بود هفت(ه) له هیشت خونیگ ارا نو چوگ !!

راستی قدم نورسیده مبارک باشه ! کدوم اسم و ... ؟

سنا 15 ساله شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:01

سلام استاد فایده نداره باید شاعربشم (وه درو)چرا اینقدر شهراتون به دل می شینه(به زبان عربی:احسن،تبار ک الله)(کردی:آفرم)(فارسی:بسیار عالی)

مقدمت را به شعر و ادب گرامی میداریم
ماشاالله به ۳ زبان زنده ی دنیا تسلط داری !

saeed شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:04

از همیشه بهترررررررررررر فوق العاده ای علی اقا فقط حیف که زیاد به من گیر میدی

دیگه گیر نمیدم سعید جان !

فریاد یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:02 http://beatit.blogfa.com

تا صبحدم به یاد تو شب را قدم زدم
آتش گرفتم از تو و در صبحدم زدم

با آسمان مفاخره کردیم تا سحر
او از ستاره دم زد و من از تو دم زدم

او با شهاب بر شب تب کرده خط کشید
من برق چشم ملتهبت را رقم زدم

تا کور سوی اخترکان بشکند همه
از نام تو به بام افق ها ،‌ علم زدم

با وامی از نگاه تو خورشید های شب
نظم قدیم شام و سحر را به هم زدم

هر نامه را به نام و به عنوان هر که بود
تنها به شوق از تو نوشتن قلم زدم

تا عشق چون نسیم به خاکسترم وزد
اشک از تو وام کردم و در باورم زدم

از شادی ام مپرس که من نیز در ازل
همراه خواجه قرعه ی قسمت به غم زدم

مرسی استاد این شعراتون رو ندیده بودم!
عالی بود!

مرسی آقا فریاد
در واقع در این شعر ها :

هر نامه را به نام و به عنوان هر که بود
تنها به شوق از تو نوشتن قلم زدم

سنا 15 ساله یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:51

پشیمون شدم نمیام کی شیمی2روبخونه!!!!!!!! تازه کجاشو دیدینخداحافظ.

چرا !!؟

۲۱۷ یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:38

همه جور دزدی دیده و شنیده بودیم الا اف دزدی حرومت باشه!
اسمم گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نرم افزار تبدیل off به coment

۲۱۷ یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:42

قالب وبت حرف نداره!یه جا سلیقه به خرج دادی استاد!!

یه جای دیگه هم سلیقه داشتم !!

محمدرضا شرفی یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:48 http://mrsharafi.tk

مث همیشه زیبا و پر محتوا!

استاد وبلاگتون همه چیز رو داره فقط جایه یه چیز اینجا خالیه...

"یه غزل سیاسی"
----------------------------------
استاد امسال خیلی دوست داشتیم در جایگاه دانش آموزی قدر دان زحماتتان باشیم که """نشد"""
------------------------------------
ز شعر شکر بار و لطف سخن
به کیوان رسد نام "ایوان" ز من

ز من بر شود نام ایوان زمین
چو اهرام در مصر و دیوار چین

شعر خودم نیست
(گفتیم بگیم سوء برداشت نشه)

این لبخند تقدیم به تو

دوست دارم استاد
درود و بدرود

مرسی محمدرضا جان
سیاسی بذاریم درش و نخطئه میکنن !
درست مث اون یکی وبلاگم - دری به باغ پریشانی -
من هم خیلی دوس داشتم تو کلاس شما موندگار بشم ولی مدیر گفتن پیش دانشگاهی ها درسشون اهمیت بیشتری داره

نفس دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:24

سلام نازنین استاد........
خیلی زیبا نوشتید....دست مریزاد مخصوصاْ شعر دومتون
البته همشون زیبا بودند
مانا باشی

سپاس از نظر لطفتون

سالم پوراحمد دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 http://www.salem-poorahmad.blogfa.com

با سلام و عرض ارادت

آلبوم ترانه ی لُری(تلمیت) با صدای مهندس رحیم منصوری و اشعاری از من از سوی شرکت موسیقی آوای باربد روانه بازار موسیقی شد. به روزم و منتظر[گل]

مبارک باشه
چشم

علی مطلبی دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:29 http://https://www.facebook.com/OLD.ALiCiViL

مرسی فوق العاده زیباست

سپاس آقای مطلبی
سرافراز فرمودین

مهندس دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:50

سلام کره که شعر سیاسی نخونی..
خنه دو بان توتاگه اطلاعات پوسد کنن..

سیروس انصاری نیا دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:19 http://http s-ansari.blogfa.com

سلام آقای محمدی خسته نباشید با افتخار شما را لینک نمودم.

سلام جناب آقای انصاری نیا
اومدم وبلاگ قشنگتون رو خوندم و پست ایل کلهرتون خیلی به دلم نشست
سپاس از لینکتون
شما هم اینجا لینک شدین و به دلمون پیوستین

رضا مومنی آموزشکده فنی دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:40

با سلام خدمت استاد محمدی با آرزوی توفیق برای شما از خوندن شعر آینه لذت بردم موفق باشید.مومنی

سلام مهندس مومنی
افتخار دادین به وبلاگ
این شعر هم دستان پر از مهر شما را می بوسد !

رفیق ایلامی سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:39

میره گ کوی بکه ملد چو نینه لید علی گیان

کره چو بن له چوه م !!؟

.... سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:15

سلام استاد

سلام براگم

!!!!!!!!!!!! سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:32

یه چو رینه.وعلی راس دم.

چی !!!؟؟

عبدالرضا شهبازی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:52

آقا ارادت دارم

سلام شاعر شعرهای سرشار از اندیشه - عبدالرضای نازنین -
ما بیشتر قربان

!!!!!!!!!!!! چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:59

متن شعرد

هنوز نمی دونم چی گفتی !؟

کاوه پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:02 http://www.gongekhabdide.blogsky.com

انگشتهای سبز درختان به سویتان
آوازهای سرخ جهان در گلویتان

تنها برای عشق شما کشف می شوید
ای لحظه های ناب جهان قصه گویتان

صف بسته اند دف به کف ای آبروی عشق
آیینه های سرخ یقین روبه رویتان




درود بر عمو علی..
شعر گرمتان که در زمستان سالهای پر خاطره دهه هفتاد سروده بودین هنوز شنیدنی ست.. و جان میدهد به عشق بی رمق این روزها..
و زیباتر غزل بعدی که جزو شعرهاییست که من حفظم.. همان شاهکارهای شماها که انگشت شماریشان ماندگار شده اند در ذهنم برای همیشه عمر من...




راستی
خسته نباشی.. نمیدونم تونستی اون قاب شیشه رو سالم برسونی یا نه!! اما وقتی رفتی یادم افتاد که بگم خیلی بیشتر از اینا باید شیشه بخری..!

آخه اگه اون کتاب رو برام پیدا نکنین
"شیشه وه مالدانو نیه یلم!"


نامرد ! اعتراف کردی !؟
پس تو شیشه بالکن ما رو شکستی !؟
بیجاره باد ! که به گناه نکرده متهم بود !

چشم قول میدم بزودی زود براتون پیداش کنم
اون شعرمم ناقابل گل روته !
اول کاری باهاش نداشتم اینقدر تو الکی تعریفش کزدی که دیگه برا خودش یه پست شد !!

نفس پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:14

" برگ پاییزی " راهی ندارد جز سقوط.........

وقتی می داند, درخت عشق برگ تازه ای به دل دارد!!!

چیو ولنگ پاییز برشیه م له پات
اوسا مه بشکی تاسه ی دل وه لات !

ARO پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:37

سلام آقای محمدی؛چند وقته نمیبینم با پیشکسوتان بازی کنید؟؟؟؟؟؟؟چرا؟ لطفا بقیه شعراتون بصورت فایل موسیقی بذارین دانلود کنیم!!!خیلی قشنگن
راستی؛معنی (ARO) رو از مربی جوانان ایوان بپرس تا بگه کی هستم!اسم مستعارمه که بچه ها برام گذاشتن!

قهرمانیتون در استان رو به همه تون تبریک میگم !
ARO نمیدونم ! آرش ، امید ، محمدجواد ، ...

علی یاسمی پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:05 http://www.30download.loxblog.com

تق تق کسی خونه نیست؟؟ یالا/ به سلامتی آقای محمدی تا کسی بهشون سر نزنه بهش سر نمیزنن آقای محمدی چطوری ؟؟ روزگار باب میله؟؟ غزل کابوس عالی بود خدایی حرف نداشت من اون موقع 2 سالم بوده راستی منم کتاب رو ازتون خواستم و شما قول دادین که برام گیر بیارین ولی ((شاید این جمه بیاید شاید)) کتاب رو میتونین اسکن کنین و به pdf تبدیل کنین و بزارین برای دانلود
به کلبه حقیرانه ما هم سر بزنید

علی آقا سلام خوبی ؟
اول بگو کنکورو چیکار کردی !؟
راستی پبشنهاد خوبی دادی pdf ش می کنم
اونم به چشم میام تو وب قشنگت !

امیر رضا محمودی پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:51

سلام استاد ؛ شما که معلم امید بودی تورو خدا یه کم راهنماییش کن همش میگه من فوتبالیست حرفه ای هستم و به من میگه تو بازی بلد نیستی خواهشا بهش بگو که توهم زده.

بیشتر فوتبالیست حرفه وفنی هستش تا حرفه ای !!
ببین تو جیبش شیشه نیس !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد